Skocz do zawartości

Swap 320 Coupe : M54b30 vs m52b28


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, po malu przymierzam sie do wymiany sillnika w moim samochodzie...

Obecnie to m50b20 VANOS na osprzecie BOSCH, mam maly dylemat od pewnego czasu bylem nastawiony na silnik m52b28, lecz nie dawno zauwazylem dosc ciekawy w podobnej cenie silnik m54b30.

Mam do was kilka pytan,

1. Przy swapie, ktory silnik sprawi mi wiecej problemow - chce to zrobic sam ;)

2. Ktory silnik ejst bardziej rozwojowy, podatny na modyfikacje ? Bede zapewnie chcial troche podkrecic moc :)

3. Spalanie :D - srednie spalanie przy normalnej jezdzie

 

M52B28

142 kW (193KM) przy 5300 obr/min

280 Nm przy 3950 obr/min

 

M54b30

170 kW (231KM) przy 5900 obr/min

300 Nm przy 3500 obr/min

Opublikowano

2. Ktory silnik ejst bardziej rozwojowy, podatny na modyfikacje ? Bede zapewnie chcial troche podkrecic moc :)

 

 

M52B28

142 kW (193KM) przy 5300 obr/min

280 Nm przy 3950 obr/min

 

M54b30

170 kW (231KM) przy 5900 obr/min

300 Nm przy 3500 obr/min

 

 

M50b25 ten jest pod modyfikacje i turbo. Ale jak chcesz wstaw m54b30 i się ciesz mocą

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Przy 3 litrach i 230 km w e36 jest juz wystarczająco mocy :). Ktoregos razu jechalem i koleś z 2.5 l 193 km miał cos kolo 240 km to jak ruszał ze swiateł to na 3 biegu jeszcze koła mieliły asfalt :) ze tak powiem scigali sie z audi a4 1.8turbo z 200 km jak gosci dogonilem to na swiatlach pogadalismy chwile. Ja bym montowal 3.0
Opublikowano
Przy swapie to wszystko wchodzi prawie jak bys wsadzał zwykłe 2.0 do 2.0 tylko roznica bedzie na wydechach,kompa musisz nowego włozyc i przepiac immo czy tam ews i w tym jest tyle filozofi. Wszytsko wchodzi i ładnie gra ;)
Opublikowano
1. Przy swapie, ktory silnik sprawi mi wiecej problemow - chce to zrobic sam ;)
m54b30 możesz mieć problem ze skrzynia i mocowaniami (kiedyś czytałem o tym bo też po głowie chodził mi ten silnik skrzynia chyba była trochę za długa i nie pasowała). Musisz przerobić wał napędowy bo będzie za długi. nie pamiętam jak z instalacją elektryczną a i przepustnice w m54 masz elektryczną a w m50 i m52 sterowaną linkami... a m52B28 będziesz miał o wiele łatwiej zamontować praktycznie bez większych przeróbek..
2. Ktory silnik ejst bardziej rozwojowy, podatny na modyfikacje ? Bede zapewnie chcial troche podkrecic moc
M50b25 ten jest pod modyfikacje i turbo

w 100% się z tym zgodzę dlatego sam też taki wsadziłem xD

3. Spalanie :D - srednie spalanie przy normalnej jezdzie
M54b30
Opublikowano
dużo osob zakładało skrzynie właśnie od m52b28 i z kołem zamachowym i ze sprzęgłem coś kombinowali nie pamiętam już. a skoro od 2.8 pasuje to i od 2.0 też będzie pasowała tu już jest spora różnica w mocy żeby się nie posypała zaraz bo szkoda roboty..
Opublikowano
Hehe bmw sa dosc wytrzymałe a skrzynia od 2.0 spokojnie wytrzyma. M50 w porownaniu do m 52 ma zeliwny blok a 2.8 ma amelininiowy tuleje sa wsadzone a m50 to wielki odlew i jest wytrzymały przy modyfikacjach pod turbo jest o wiele lepszy poniewaz nie ma problemow z dobrym dokreceniem głowicy itd nie odkształca sie i ma wiele wytzrymalsze tłoki,pierscienie,korby ,wał. Taki silnik wytrzymuje 400KM na turbie jeden sezon katowania i to bez zakowania! M50 jest mniej podatny na podjadanie oleuju.Taka moja skromna opinia :P
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, troche mnie tu nie bylo :)

W miedzy czasie odlozylem troche pieniedzy... oraz znalazlem dawce :)

Jest to cale bmw E36 z silnikiem m52b28 na dnaich bede ogladal i sprawdzal, jest mozliwosc odpalenia i przejechania :)

Pytanei do Was, jak w miare szybko, bez hamowni okreslic stan silnika ? Na co zwrocic uwage przy tym silniku ?

Bede sprawdzal cisnienie na tlokach, jakie ono powinno byc przy zadbanej zdrowej seri ?

Tak jeszcze dla pewnosci:

Chce zrobic taki zestaw, Silnik 2.8 skrzynia od mojej 2.0 oraz wal i most od 2.0 czy nie napotkam jakis tu problemow przy montarzu, typu za dlugi wal, inny rozstaw srub mocujacych skrzynie do 2.8 ?

Opublikowano
co do skrzyni nie jestem pewien. jeżeli zostawisz starą skrzynie wał most to nie będziesz miał problemów z włożeniem. natomiast co do wytrzymałości to za most nie odpowiadam xD :P
Opublikowano
O zywotnosc mostu sie nei martwie :), Jedynie o to zeby bez problemu wsyztsko weszlo do auta i dzialalo bo peirwszy raz bede taka przekaldke robil a nei jestem super doswiadczonym mechanikiem.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie duzo latwiej przerzucic silnik M52 niz M54 - przede wszystkim ze względu na elektronikę.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.