Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem z e28 z m20b27, a mianowicie brak iskry na wyjściu z cewki. Poprzedni właściciel miał to samo, wymienił kompa- motronic ale z innym numerem i auto trochę pojeździło, dziś podczas jazdy auto zgasło i pomimo 5 godz dłubania poległem. Dziś ustawiałem zawory, wymieniałem świece, ustawiałem przerwy, czyściłem aparat zapłonowy i o dziwo był niedawno wymieniany. Wszystko pięknie ładnie, auto żwawsze się zrobiło i właśnie podczas jazdy próbnej znikła iskra. Na kole pasowym (gładkim z jednym otworem na obwodzie) z przodu jest czujnik podpięty tylko do wtyczki diagnostycznej. W książce "sam naprawiam e30" jest trochę na temat Motronika, napisane jest tam, że sterownik DME pobiera impulsy potrzebne do pracy bezpośrednio z koła zamachowego. Podmieniłem cewke zapłonową z e32 i cewka z E28 działa w E32, więc jest sprawna. Miał ktoś taki problem??
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam problem z e28 z m20b27, a mianowicie brak iskry na wyjściu z cewki. W książce "sam naprawiam e30" jest trochę na temat Motronika, napisane jest tam, że sterownik DME pobiera impulsy potrzebne do pracy bezpośrednio z koła zamachowego. Podmieniłem cewke zapłonową z e32 i cewka z E28 działa w E32, więc jest sprawna. Miał ktoś taki problem??

 

Hah przerabiałem to w zeszłym roku, Eta stała całą zimę bo nie bardzo można było dojść co.

Problemem był Czujnik położenia wału, który jak wspomniałeś zczytuje obroty z Koła zamachowego czyli w okolicy skrzyni.

(Cholerny problem b27 reszta m20 czyta z k. pasowego) Są tam 2 czujniki (Jeden czytajacy impuls, drugi potwierdzający :shock: )

 

Wpina się je w dzwon skrzyni :

http://realoem.com/bmw/diagrams/k/g/2.png

 

zamiast zaślepki nr 21 (od str. Kierowcy)

  • Członkowie klubu
Opublikowano

(Cholerny problem b27 reszta m20 czyta z k. pasowego) Są tam 2 czujniki (Jeden czytajacy impuls, drugi potwierdzający :shock: )

Aleś wymyślił :duh: Drugi czujnik spełnia rolę czujnika wałka rozrządu, czyli zamykający proces zapłonu. Poza tym taki system występuje też w M30 w E28. Tak na marginesie M62 i S62 też czyta z koła zamachowego.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano

Aleś wymyślił :duh: Drugi czujnik spełnia rolę czujnika wałka rozrządu, czyli zamykający proces zapłonu. Poza tym taki system występuje też w M30 w E28. Tak na marginesie M62 i S62 też czyta z koła zamachowego.

 

W Motronicu zawsze są dwa czujniki

 

Engine Speed Sensor to podstawowy czujnik prędkości obrotowej

Reference Point Sensor to tzw. czujnik odniesienia.

 

Centrala wtrysku / zapłonu w Motronicu odbiera najpierw impuls z czujnika prędkości obrotowej, a ułameczek sekundy później od czujnika odniesienia.

 

Dzięki temu czas pomiaru prędkości obrotowej jest znacznie krótszy, niż gdyby centrala miała "czekać" cały obrót wału korbowego na kolejny impuls z pojedynczego czujnika.

 

Efektem jest szybsza, czujniejsza reakcja centrali na zmiany prędkości obrotowej, a to bezpośrednio przekłada się na spontaniczność reakcji silnika na dodawanie gazu. A z tego BMW jest słynne

 

źródło: viewtopic.php?f=67&t=23894

 

Ja tak zinterpretowałęm ową wypowiedź. Stąd też moja teoria o "czujniku potwierdzającym"

Zastanawiającym jest w Twojej teorii to iż czytając impuls z koła zamachowego, interpretuje go czujnik wałka rozrządu.

 

Ale ok, może faktycznie tak jest. I to ja w tym momencie dowiedziałem się Ciekawostki BMW :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.