Skocz do zawartości

Wypalanie oczyszczanie katalizatora??? 318i n43


Artur_ncle

Rekomendowane odpowiedzi

naprawde mala szansa, jezeli byles w samochodzie ti bys poczul wypadajacy zaplon typu A, zobacz czy masz wpis a nawet jezeli masz to jedyn jeszcze o niczym nie przesadza, zdemontuj katalizator na wszelki wypadek jezeli nic nie brzeczy w srodku to jest ok, jak sie topi to natychmiast brzeczy i powinien byc niebieski w srodku z zolta kratka gleboko w rurze, jak jest czarny a siatka nie zolta na srodku to cos tam sie smazylo.

 

Dlatego wtryski wole czyscic na jetronicu osobiscie ale szczerze ta metoda aby wypalic kata nie znalem i dalej nie wiem o co chodzi dokladnie dlatego pomyslalem o misfire typu A.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 6 miesięcy temu...

Sporadyczne występujące błędy:

 

07-02-2016 r.

===========

Fehler: 1(1) Nr: 12522 30EA DeNox-Katalysator, verschwefelt

....

...

Umwelttext/Eintrag bei: 112136 km

Motordrehzahl: 2400.00 rpm

Abgastemperatur hinter Katalysator Bank 2: 576 stopni C

gespeicherte Schwefelmass im Katalysator: 532.48 mg

 

 

i kilka dni później

 

 

13-02-2016 r.

===========

Fehler: 1(1) Nr: 12522 30EA DeNox-Katalysator, verschwefelt

....

...

Umwelttext/Eintrag bei: 112512 km

Motordrehzahl: 3104.00 rpm

Abgastemperatur hinter Katalysator Bank 2: 512 stopni C

gespeicherte Schwefelmass im Katalysator: 3481 mg

 

 

 

Jak widać w ciągu niecałego tygodnia uzbierało się bardzo dużo siarki w katalizatorze. Paliwo lane było na stacji Orlen (górczewska/róg lazurowej) - paliwo 95.

 

Jeśli błąd występuje pojedyńczo oznacza to tylko tyle że nazbierała się siarka w katalizatorze i nie ma spełnionych warunków do jej wypalenia, ma to swoje konsekwencje - auto będzie wiecej spalało, bo pracuje na jednorodnej mieszance cały czas. Przejście na uwarstwioną mieszankę jest niemożliwe z powodu zapchania katalizatora NOx i braku możliwości rozłożenia tlenków azotu na formy nietoksyczne.

 

Wypalanie katalizatora najlepiej rozpocząć od sprawdzenia w INPA czy silnik potrafi rozpocząć proces wypalania, przesunięcie kąta wtrysku. W tym celu wchodzimy do INPA:

 

Systemdiagnosen -> EOL Desulfatisierung (dzięki dzidek25)

 

Silnik musi być w temperaturze roboczej, inaczej nie uda nam sie ropocząć testu.

 

Włączamy F1 (Start). Komputer sprawdzi sprawność dopalania katalizatora, zostną podniesione nieznacznie obroty i zostanie zwrócony status tego testu.

Interesuje nas "kein erkant fehler". Jeśli test przebiegł pomyślnie, jedziemy na trase.

 

Ja wyjeździłem 3 godziny i udało mi się zejść z 3522 mg siarki do 954 mg. Wbrem pozorom nie jest to takie proste jak sie bardzo chce wypalić siarkę. Przede wszystkim jeździłem na podłączonym kompie cały czas sprawdzając wartości siarki w katalizatorze i temperaturę spalin.

 

Uwaga przed jazdą należy spełnić kilka warunków:

 

1) silnik rozgrzany

2) najlepiej bak paliwa pełen (o tym później)

3) prędkość 110 km/h

4) długość jazdy conajmniej 25 minut

 

Aby wypalić siarkę temperatura w katalizatorze musi osiągnąć temperaturę 635 - 680 stopni celcjusza, nie jest to takie proste.

Ja jezdzilem różnie (pokonywalem odcinki 22 km, zawrotka, 22 km, zawrotka, itd) - Bemowo/Ursynów - głównie na 3-cim biegu, tak jak już kiedyś podawałem przepis: but w podłogę do czerwonego pola, hamowanie silnikiem do około 2500 - 3000, i powtórka. Uwaga tutaj but w podłogę jest bardzo ważny - bo tylko z butem w podłogę auto może wyprzedzać zapłon, w innym przypadku dopalanie nie zostanie rozpoczęte.

 

Tak jak wcześniej pisałem zszedłem do wartości 954 mg i dalej nie szło. Przełożyłem to na dziś. Uwaga warto usunąć dwie adaptacje przed rozpoczęciem procedury:

 

1) adaptacje biegu jałowego (F1)

2) adaptacje sensora NOx (Shift+F1) w INPA

 

dziś wybrałem się w trasę w stronę Łodzi i sytuacja podobna tyle że wbiłem 4 bieg, but w podlogę i dopalanie się rozpoczęło, hamowanie silnikiem do 2500-3000 i znów czerwone pole z butem w podłodze. Wcześniej napisalem celowo że najlepiej mieć cały bak paliwa, a to dlatego że silnik z mniejszą ilością paliwa niż pół baku nie rozpocznie procedury. Jedno jest pewne, jak dolałem w trasie paliwa do pełna, dopalanie było efektywniejsze, dlatego polecam nalanie do pełna.

 

Także miałem siarkowy weekend. Gdyby ktoś miał problem z okolic warszawy to służe pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Padł mi katalizator. Objawy to hałas przy przyspieszaniu. Zapala się też check engine. Byłem na diagnozie i niby to miały być sondy labda. Wymieniłem obie, ale po przejechaniu 1000km znowu zapalił się check engine. Teraz poczytałem i nabrałem pewności (po tym hałasie przy przyspieszaniu), ze to rozsypany kat. Gdzie w Wawie lub okolicy mogę zdianozowac i wymienić kata? Polećcie jakiś sprawdzony warsztat proszę . Z góry dzięki.

 

PS. Auto to E90 320i N43.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Sporadyczne występujące błędy:

 

07-02-2016 r.

===========

Fehler: 1(1) Nr: 12522 30EA DeNox-Katalysator, verschwefelt

....

...

Umwelttext/Eintrag bei: 112136 km

Motordrehzahl: 2400.00 rpm

Abgastemperatur hinter Katalysator Bank 2: 576 stopni C

gespeicherte Schwefelmass im Katalysator: 532.48 mg

 

 

i kilka dni później

 

 

13-02-2016 r.

===========

Fehler: 1(1) Nr: 12522 30EA DeNox-Katalysator, verschwefelt

....

...

Umwelttext/Eintrag bei: 112512 km

Motordrehzahl: 3104.00 rpm

Abgastemperatur hinter Katalysator Bank 2: 512 stopni C

gespeicherte Schwefelmass im Katalysator: 3481 mg

 

 

 

Jak widać w ciągu niecałego tygodnia uzbierało się bardzo dużo siarki w katalizatorze. Paliwo lane było na stacji Orlen (górczewska/róg lazurowej) - paliwo 95.

 

Jeśli błąd występuje pojedyńczo oznacza to tylko tyle że nazbierała się siarka w katalizatorze i nie ma spełnionych warunków do jej wypalenia, ma to swoje konsekwencje - auto będzie wiecej spalało, bo pracuje na jednorodnej mieszance cały czas. Przejście na uwarstwioną mieszankę jest niemożliwe z powodu zapchania katalizatora NOx i braku możliwości rozłożenia tlenków azotu na formy nietoksyczne.

 

Wypalanie katalizatora najlepiej rozpocząć od sprawdzenia w INPA czy silnik potrafi rozpocząć proces wypalania, przesunięcie kąta wtrysku. W tym celu wchodzimy do INPA:

 

Systemdiagnosen -> EOL Desulfatisierung (dzięki dzidek25)

 

Silnik musi być w temperaturze roboczej, inaczej nie uda nam sie ropocząć testu.

 

Włączamy F1 (Start). Komputer sprawdzi sprawność dopalania katalizatora, zostną podniesione nieznacznie obroty i zostanie zwrócony status tego testu.

Interesuje nas "kein erkant fehler". Jeśli test przebiegł pomyślnie, jedziemy na trase.

 

Ja wyjeździłem 3 godziny i udało mi się zejść z 3522 mg siarki do 954 mg. Wbrem pozorom nie jest to takie proste jak sie bardzo chce wypalić siarkę. Przede wszystkim jeździłem na podłączonym kompie cały czas sprawdzając wartości siarki w katalizatorze i temperaturę spalin.

 

Uwaga przed jazdą należy spełnić kilka warunków:

 

1) silnik rozgrzany

2) najlepiej bak paliwa pełen (o tym później)

3) prędkość 110 km/h

4) długość jazdy conajmniej 25 minut

 

Aby wypalić siarkę temperatura w katalizatorze musi osiągnąć temperaturę 635 - 680 stopni celcjusza, nie jest to takie proste.

Ja jezdzilem różnie (pokonywalem odcinki 22 km, zawrotka, 22 km, zawrotka, itd) - Bemowo/Ursynów - głównie na 3-cim biegu, tak jak już kiedyś podawałem przepis: but w podłogę do czerwonego pola, hamowanie silnikiem do około 2500 - 3000, i powtórka. Uwaga tutaj but w podłogę jest bardzo ważny - bo tylko z butem w podłogę auto może wyprzedzać zapłon, w innym przypadku dopalanie nie zostanie rozpoczęte.

 

Tak jak wcześniej pisałem zszedłem do wartości 954 mg i dalej nie szło. Przełożyłem to na dziś. Uwaga warto usunąć dwie adaptacje przed rozpoczęciem procedury:

 

1) adaptacje biegu jałowego (F1)

2) adaptacje sensora NOx (Shift+F1) w INPA

 

dziś wybrałem się w trasę w stronę Łodzi i sytuacja podobna tyle że wbiłem 4 bieg, but w podlogę i dopalanie się rozpoczęło, hamowanie silnikiem do 2500-3000 i znów czerwone pole z butem w podłodze. Wcześniej napisalem celowo że najlepiej mieć cały bak paliwa, a to dlatego że silnik z mniejszą ilością paliwa niż pół baku nie rozpocznie procedury. Jedno jest pewne, jak dolałem w trasie paliwa do pełna, dopalanie było efektywniejsze, dlatego polecam nalanie do pełna.

 

Także miałem siarkowy weekend. Gdyby ktoś miał problem z okolic warszawy to służe pomocą.

czy tak samo mozna zrobić w 320i n43 170KM automat 2011r ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat. N53 silnik.pokazala się błąd czujnika noc. Wypaliłem go wartość spadła do 60 a teraz przeskakuje między 3 trybami podczas jazdy w wartość już wzrosła do 400 czy to normalne?czy muszę zrobić jaka adaptacje biegu jałowego albo cus?bo mam brak iskry na kilku palnikach!!!

Takie błędy mam codziennie rano29d2,29d0,29cc

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat. N53 silnik.pokazala się błąd czujnika noc. Wypaliłem go wartość spadła do 60 a teraz przeskakuje między 3 trybami podczas jazdy w wartość już wzrosła do 400 czy to normalne?czy muszę zrobić jaka adaptacje biegu jałowego albo cus?bo mam brak iskry na kilku palnikach!!!

Takie błędy mam codziennie rano29d2,29d0,29cc

Dzięki

 

od 2 tygodni tankuję pb98 i kilka dni temu byłem w niemczech i zrobiłem tak jak ktoś wyżej pisał predkość 110 na tempomacie auto na ful zatankowane i jazda około 30minut i na tą chwilę nic sie nie pali (wczesniej był silnik na zółto) a pod kompa podłącze za tydz i zob czy beda nadal te wszystkie błędy o których wcześniej pisałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przy 130 tysiacach mialem juz katalizator niesprawny, tzn. wyskakiwaly bledy - sprawnosc katalizatora ponizej progu - najpierw w trybie uwarstwionym potem w trybie homogenicznym - diagnoza - katalizator do wymiany - no i wymienilem, w starym katalizatorze plaster od kolektora wydechowego jest delikatnie ukruszony stad sprawnosc ponizej progu. Wrzucona uzywka ale w dobrym stanie - sprawdzilem endoskopem przed instalacja.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przy 130 tysiacach mialem juz katalizator niesprawny, tzn. wyskakiwaly bledy - sprawnosc katalizatora ponizej progu - najpierw w trybie uwarstwionym potem w trybie homogenicznym - diagnoza - katalizator do wymiany - no i wymienilem, w starym katalizatorze plaster od kolektora wydechowego jest delikatnie ukruszony stad sprawnosc ponizej progu. Wrzucona uzywka ale w dobrym stanie - sprawdzilem endoskopem przed instalacja.

 

Pozdro

 

i są jakieś różnice w jezdzie czy moze w spalaniu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat chociaż ja mam 320i n46.

 

Co kilkadziesiąt kilometrów zapala mi się kontrolka check engine, a w inpie pokazuje błędy 2CA2, 2CA3, 29F4 i 29F5. Czy to oznacza, że do wymiany są katalizatory i/lub sondy lambda? Od czego zacząć ewentualną próbę naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witajcie. Posiadam e90 2009 z silnikiem 2.0i 170 koni. Świeci mi się check engine. Po podłączeniu do kompa mam pare komunikatów: sonda lambda, katalizator itp. Jak dojść do tego co jest nie tak? Jedna z sond ma stałą wartość 2.1i podczas gazowania nie zmienia się, czy to jest przyczyna? że jedna sonda wali błędami kata, 2 sondą i noxem?

 

Próbowałem go odsiarczyć czy wypalić jak to mówią wiec skasowałem błędy, ustawił mi znajomy na kompie załączenie tego programu wypalania i kazał pojechać. Jechałem autostradą 35 minut ponad 110 k,/h i obroty koło 3,5 wracając drogą powrotną leciałem już mocniej 140-200 i nic sie nie wyświetlało. Następnego dnia poprzejechaniu paru km wyskoczył check engine znowu.

Edytowane przez ZBK83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wklej zrzuty błędów z inpa lub ista i film z odczytami sond podczas jazdy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Posiadam e90 2009 z silnikiem 2.0i 170 koni. Świeci mi się check engine. Po podłączeniu do kompa mam pare komunikatów: sonda lambda, katalizator itp. Jak dojść do tego co jest nie tak? Jedna z sond ma stałą wartość 2.1i podczas gazowania nie zmienia się, czy to jest przyczyna? że jedna sonda wali błędami kata, 2 sondą i noxem?

 

Próbowałem go odsiarczyć czy wypalić jak to mówią wiec skasowałem błędy, ustawił mi znajomy na kompie załączenie tego programu wypalania i kazał pojechać. Jechałem autostradą 35 minut ponad 110 k,/h i obroty koło 3,5 wracając drogą powrotną leciałem już mocniej 140-200 i nic sie nie wyświetlało. Następnego dnia poprzejechaniu paru km wyskoczył check engine znowu.

A miales ponad polowe paliwa w baku? Inaczej proces wypalania sie nie zaczyna.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Posiadam e90 2009 z silnikiem 2.0i 170 koni. Świeci mi się check engine. Po podłączeniu do kompa mam pare komunikatów: sonda lambda, katalizator itp. Jak dojść do tego co jest nie tak? Jedna z sond ma stałą wartość 2.1i podczas gazowania nie zmienia się, czy to jest przyczyna? że jedna sonda wali błędami kata, 2 sondą i noxem?

 

Próbowałem go odsiarczyć czy wypalić jak to mówią wiec skasowałem błędy, ustawił mi znajomy na kompie załączenie tego programu wypalania i kazał pojechać. Jechałem autostradą 35 minut ponad 110 k,/h i obroty koło 3,5 wracając drogą powrotną leciałem już mocniej 140-200 i nic sie nie wyświetlało. Następnego dnia poprzejechaniu paru km wyskoczył check engine znowu.

A miales ponad polowe paliwa w baku? Inaczej proces wypalania sie nie zaczyna.

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Tak miałem 3/4 baku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz poziom siarki? Wypaliles faktycznie? Ile mg zostalo?

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Nie wiem jak to odczytać ;(

Ista czy Inpa? Jesli Ista to podpowiem. Zakladam ze masz któryś diagnostyczny program

 

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

 

Jutro będę miał kabel OBD a skąd ściągnę te programy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam jestem od niedawna posiadaczem BMW 318i 143 KM silnik N43. Zaopatrzyłem się w interfejs i oprogramowanie - INPA. Odczytane błędy to 2AF6, 2AF2, 2AF4, 30EA czy to oznacza że sonda NOX do wymiany czy próbować przeczyścić katalizator. Gdzie w INPIE sprawdzę poziom zasiarczenia kata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wklej zrzuty błędów, w opisie powinna być taka informacja. Polecam odpalić sobie auto i posprawdzać wszystkie zakładki aby rozeznać się w programie, nie kojarzę tej opcji w inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.