Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam e60 2003 r 530dA 218km wraz ze skrzynia ga6hp. Problem jest taki że skrzynia tak jakby przeciąga biegi. Skrzynia nie szarpie biegi zmienia plynnie nie odczuwalnie nie ma zgrzytow itp. Olej wymieniałem pare miesiecy temu. Problem jest juz od jakiegos dluzszego czasu wyglada to mianowicie tak:

kazde przelozenie jest zmieniane przy okolo 2000 - 2200rpm nawet przy delikatnej zmianie biegow

zalozmy ze jade te 70 na 3cim biegu w pozycji D w trybie jednostajnym bez przyspieszania czyli mam okolo 1500obrotow nagle gdy chce choć trochę przyspieszyć wciskam gaz i obrotomierz rosnie mi do 2000 - 2200 i auto sie rozpedza na caly czas tym samym biegu. Ogolnie widac to tak ze wciskamy gaz obroty wzrastaja z 1500 na okolo 2000 i auto przyspiesza (nei wiem jak to opisac tak jakby jakiś poślizg). wydawalo mi sie to chwilowo iz moze to byc przez egr ktory jest w jakis sposob niedokonca zamykany stąd tez wysokie obroty. Na komputerze silnika i skrzyni zero bledow. Adaptacje na zasadzie wcisnienia gazu w podloge wykonywalem. Posiadam inpe wraz z kablem jesli by bylo trzeba zdiagnozowac cos wiecej. Moze ktoś miał podobny przypadek.

 

Nadmienie iż znajomy posiada e60 2007r po lifcie 530d z silnikiem o mocy 231km i u niego skrzynia pracuje zupenie inaczej - mianowicie biegi zmienia przy jakis 1500- 1700 obrotow. auto potrafi jechac normalnie na drugim biegu przy 1200obrotow po wcisnieciu lekko gazu auto przyspiesza a obroty zmieniaja sie proporcjonalnie do predkosci a u mnie odrazu pewnei wskoczylyby w granicach 2000. Spalanie przez to jest duzo wieksze niz w pozostalych modelach

Pozdrawiam i czekam na porady.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pozostaje jeszcze sprawdzić stan konwentera (np w DISie). trzeba poszukać na forum jak się to robi bo ja nie pamiętam
Opublikowano

U mnie tak na oko do 60 km/h wyraźnie czuć prace konwertera - przy lekkim przyspieszeniu obroty rosną bardziej niż jedzie samochód - normalne. Powyżej czuć raczej sztywne spiecie, przy małych predkosciach i pełnym bucie tez spina na sztywno.

 

Nie patrzyłem przy jakich obrotach, ale jak jadę delikatnie to 4 wbija przy 50, a 5 przy 75km/h.

Coś przekombinowales - na 3 przy 70km/h na bank masz sporo wiecej niż 1500 obr.

Opublikowano

Witam ponownie

Rzeczywiście z tym 3cim biegiem i obrotami może troche przekombinowałem - strzeliłem tak o z pamięci ale zasada działania taka sama. Wyglada to jakby slizgało się sprzeglo. Czuć to do około 100km/h pozniej jak juz jest zapiety bieg 5 albo 6 nie ma az takiej różnicy. Zauważyłem też ze na 6stym biegu przy predkosci podajże 120-130km/h (jednostajnej) auto potrafi szarpach równomiernie czyli tak jakby ciagnie i przerywa ale jest to tylko wyczuwalne gdy jade jednakowo równo. wystarczy minimalne dodanie gazu i tego nie ma .

Poniżej 100km/h sprawa wyglada tak samo czyli po dodaniu gazu obroty rosna do 2 - 2.5 tys. i auto zaczyna przyspieszac podczas gdy obrotomierz zalozmy powinien isc w miare rownomiernie z wskaznikiem predkosci. wnioskuje też ze stąd tak duże moje spalanie w trybie miejskim czyli okolo 13 litrów. Problem ten juz mam od całkiem dawna...jedyna rzecz co pamiętam to jak wyciagnelem egr w celu przeczyszczenia jego poskladalem do kupy i jakos od tamtej pory biegi zmienialy sie inaczej ale mysle ze to tylko takie złudzenie. Bledow komputer nie ma a dzisiaj znowu zrobilem pare km'ow e60 znajomego po FL i tam ewidentnie kazde biegi spina na sztywno czy raptownie dodam gazu czy tez puszcze obrotomierz nie wykonuje jakis dziwnych ruchow.

|Wszystko wskazuje chyba na sprzęgło... a może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie ?

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Niekoniecznie jest to problem ze skrzynią biegów. Eystarczy, że coś jest nie tak z pracą silnika i skrzynia bedzie pracowała nieprawidłowo. Rzetelna diagnoza może rozwiązać problem.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 5 lat później...
Opublikowano
Witam! Moze tu znajde pomoc. Mam e60 3.0d 218km z 2004r. Problem moj polega na tym, ze jadac predkoscia 80-110 kiedy auto wlaczy chyba 6 bieg trzymam gaz rowno zaczynaja mi falowac obroty miedzy 1200-1700. W dodatku slychac chrobotanie w skrzyni, ktore odczuwam na samochodzie. Tj fotelu, kierownicy, dzwigni zmiany biegow. Poprostu jak trzymam gaz rowno na tych predkosciach, obrotomierz zamiast wskazywac 1600 pokazuje raz 1600 raz 1100 i tak caly czas dopoki nie wcisne dalej gazu. Ale jadac juz np 150 czy 50km/h jest normalnie. Zauwazylem tez ze robi to na zimnym silniku. Jak przejade z 30 km jest ok. Auto sprowadzilem sam 2 lata temu z domu od niemca. Po powrocie wynieniony byl olej w skrzyni wraz z filtrem. Co moze byc przyczyna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.