Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisz co to za rocznik w celu dokładnego określenia co masz za silnik. Bo jakoś nie mogę znaleźć silnika o tej pojemności z tą mocą.

 

W końcu i tak otrzymasz słuszną odpowiedź, że: nie opłacalne jest pchać się w tuning silnika (czy to N/A czy turbo) i najlepszym rozwiązaniem będzie kupienie furki z większym silnikiem.

 

EDIT znalazłem: M44

ale to jest 140KM (PS, BHP) a 103 KW (1KW*1,36 = 1KM).

140KM z tej pojemności to jest prawie 74KM z litra co jest b. dobrym osiągnięciem dla silnika wolnossącego.

Opublikowano
Gdyby było 140 koni jak piszesz to byłbym w siódmym niebie
To nie wiesz jak ci się jeżdzi? :mad2:
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to musisz mieć ten silnik: 1.6 L (1596cc) M43B18 produces 102 hp (75 kW) and 150 ft.lbf.

 

A jednak to nie ten co powyżej. Jakieś sprzeczne dane są w różnych źródłach.

 

Jest jednak taki silnik i masz racje jest marny jak na swoją pojemność i nawet nie nadrabia tego jakimś konkretnym momentem.

 

Co nie zmienia faktu sensowności/opłacalności jego tuningu. Choć z drugiej strony jak byś miał kasę to stosunkowa duża pojemność (dużo gazów łatwe napędzenie turbo), mało wysilony silnik - dobra baza.

Opublikowano
Przemo25 mam tez bmw 320, a dokladniej 189x (zalicza sie do 1.9 benzyna), nie wiem ile ma koni, ale kolega z warszatu tez sie doczytal, ze ma tak jak mowiles 105 koni. Scigalem sie z moim kuzynem, ktory ma golfa IV 110 koni - diesel i jego golf jest minimalny szybszy. Juz tworzylem tematy o zmianie silnika, nawet bylem w warsztatach bmw i mowili, ze np wlozenie silnika wiekszego + przystosowanie wyjdzie srednio 10 000zl juz nie mowiac o zmiania na 3.0 litrowego diesela. Wpadlem na taki sam pomysl skoro zmiana silnika ma tyle wyjsc, to moze bedzie latwiej i o wiele taniej zwiekszyc moc aktualnego silnika. Wiec mam takie same pytanie, jak idzie w miare zwiekszyc moc tego autka, nie chodzi mi o jakies 5-9 koni ani 150 koni, tylko gdzies 30-40 km Pozdrawiam
Opublikowano
to nie jest 1.6. Na 100% jest 1895cm. Nie zmienia to faktu że ma przysp. wozu drabiniastego :)

 

Pewnie jest to Compact, wychodziły takie silniki 1895 i 105 km niestety są słabe miałem coś takiego i szybko się pozbyłem :cry:

Opublikowano

Witam

 

Projektt w Rumi jest firma,ktora sciaga na zamowienie kazdy silnik z papierami.Koszt razem z kompletnym montarzem to okolo 4.ooo PLN.

Daja na to pol roku gwaranji.

Moze w ten sposob taniej podniesiesz sobie moc :cool2:

2FST4U
Opublikowano
Witam

 

Projektt w Rumi jest firma,ktora sciaga na zamowienie kazdy silnik z papierami.Koszt razem z kompletnym montarzem to okolo 4.ooo PLN.

Daja na to pol roku gwaranji.

Moze w ten sposob taniej podniesiesz sobie moc :cool2:

 

Ale jaki silnik za te 4000zł?? :roll: Szrot czy co?? No bo chyba najnowszego 3.0d mi nie wstawią :? a za 4tysie bym pomyślał...

 

:duh: Skąd wy ten silnik wytrzasneliście... e46 :shock: Faktycznie było cos takiego 316i 1.9 :roll: chyba nie była to najbardziej popularna jednostka. :D

Możnaby go chyba jak pisze tudm uturbić ale jakoś wątpie żeby był już taki projekt w polsce. Ciężko bedzie o pewne info co tam się najlepiej sprawdzi i jak z wytrzymałością. :roll: Sprzedać albo swap :twisted:. Wałki (ciekawe skąd??), dolot, wydech ale to głupi pomysł i mocy też niewiele.. Huku więcej niż osiagów

:twisted2:

Opublikowano
Witam

 

Projektt w Rumi jest firma,ktora sciaga na zamowienie kazdy silnik z papierami.Koszt razem z kompletnym montarzem to okolo 4.ooo PLN.

Daja na to pol roku gwaranji.

Moze w ten sposob taniej podniesiesz sobie moc :cool2:

 

Ty sobie chyba zartujesz? tutaj nie chodzi o silnik tylko o reszte dupereli. To nie jest golf, ze mozna sobie wstawic inny silnik bez problemu. W Straszynie sa czesci do bmw, byl silnik 2,8 za 3500zl i 2,5 za 5000tys bo mial 60 tys przebiegu. Nastepnie by trzebalo bylo zmienic zawieszenie, bo jest inny rozklad mas, najlepiej tarczowki zmienic, ale to nie musi byc na sile, nowa skrzynia, w moscie jest tez inne przelozenie, musi byc nowy komputer i tego jeszcze sie znajdzie od chuja i jeszcze wiecej, wiec koszt bedzie bliski 10 000zl.

 

Adamu za 4000zl mozna dostac dobry silnik benzowy do e-46. 3.0 diesel kosztuje w granicach 7-8 tys zl. ja mam do kupienia od znajomego 3.0 diesela od bmw 5 za 4000zl z komputerem bez jakiejs tam pompy i bez skrzyni, ale przerobienie z benz na diesela to juz wyzsza polka, tzn wyzsza kasa :twisted:

 

Bydlak to compakt nie jest!

Opublikowano
Muszę uściśclić. Nie jest to compact. Jest to sedan i jeszcze żeby błyo śmieszniej to 316 i ma 1895 cm pojemności. Myślałem że może jakiś przekładany silnik czy coś, ale nie wszystko jest w porządku. Muszę zmienić...
Opublikowano
Cholera o co wy się kłócicie? Oczywiście że jest to 316 o pojemności 1895cm i 105km. Sam mam taki silnik w compakcie tylko jeszcze z budą E36 bo wychodziły do 2001 a motory miały już jak E46. I oczywiście jest również silnik o identycznej pojemności - 1895cm - 140km tylko że jest 16 zaworowy, a w 316 jest 8 zaworowy. Ten mocniejszy był w compakcie 318ti i chyba w coupecie E46. Silniki były robione parę lat (chyba 2 jak dobrze pamiętam) więc nie jest to taki niepopularny motor. Chociaż faktycznie - w danych technicznych na tym forum jakoś są te modele pomijane :duh: Faktycznie nie jest odrzutowiec, ale tak źle nie jest. W sedanie pewnie jest troszkę gorzej bo masa większa. Jak już dojdziecie do sedna czym go trochę pobudzić do życia to też chętnie posłucham :D
Tomek
Opublikowano
No wiedziałem że to 316. Powiem Wam że często ludzie dziwią się: "jak to 316 i 1.9? Niemożliwe". A jednak. Swoją drogą gdzie to taki silnik kłaść do sedana. Chyba raczej się nie doczekamy na jakieś dobre rady, bo raczej nikt tego nie rasuje, chociaż na bank można by wyciągnąć z niego jeszcze coś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem, nie patrzalem :) ja mam 320 i ma tez silnik 1.9 benz.

 

Ej nie ma chyba w E46 2.0 z pojemnością 1.9, jest 1991 no i 2171.

 

Co do tuningu to pisałem już. Można próbować robić z tego N/A ale raczej marne przyrosty. Najlepiej wrzucić turbo są firmy które się tym zajmują najlepsza i zajmująca się tylko BMW to: KSR.

 

I tak jak pisałem powyżej: silnik mało wysilony - może być z niego dobra baza. Jak nie ma wysokiego stopnia sprężania to może udałoby się bez odprężania ale przy mały doładowaniu na poziomie 0.3 bara.

Opublikowano
Cos mi nie pasuje, mam w dowodzie 320, niby 2.0 benz, ale moja stara 5 czyli 520 z roku 92(kombi) szla o wiele lepiej niz teraz 3 z roku 99 2.0 wiem, ze ta stara miala 6 cylindrow, a teraz ma tylko 4. ale i tak mi cos nie pasuje...
Opublikowano
Cos mi nie pasuje, mam w dowodzie 320, niby 2.0 benz, ale moja stara 5 czyli 520 z roku 92(kombi) szla o wiele lepiej niz teraz 3 z roku 99 2.0 wiem, ze ta stara miala 6 cylindrow, a teraz ma tylko 4. ale i tak mi cos nie pasuje..

 

 

:jawdrop: Dziwne... z którego roku masz auto? Jeśli to E36 to niemożliwe żeby 320 miała 4 cylindry, jeśli E46 też zresztą nie - 318 wychodziła w wersjach 1.8 1.9 i 2 litry pojemności ale gary zawsze tylko 4.... A 320 musi mieć 6. Wydaje mi się że jednak masz jakieś przekłamanie w papierach. :liar:

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.