Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie wiem czy był już poruszany ten temat.

jestem ciekaw czy stosowanie LPG wpływa w jakimkolwiek stopniu na przebieg silnika i jakie przebiegi już zanotowaliście na LPG , a również jakie były ( jeżeli były ) efekty uboczne stosowania tego paliwa.

ze swojej strony moge powiedzieć, że mój ojciec zrobił gaźnikową 190 - tką (merc) około 200 tys. km. na gazie I generacji i raczej nic nie było widać aby było coś nie hallo.

ale jedna jaskółka wiosny nie czyni.

czy ktoś orientuje się czy były prowadzone jakiekolwiek badania w tym kierunku.

czasami się mylę
Opublikowano

Napewno gaz przyczynia się do większego zużycia silnika chociażby z tego powodu, że jest paliwem suchym....dlatego zaleca się co jakiś czas przeciagnac auto na benzynie... co do reszty nie znam szczegółów tylko słyszałem różne opiwieści,

Ale jeśli chodzi o GAŻNIKOWE silniki to racja te były bardziej twarde jeśli chodzi o gaz, moj ojciec też miał 123 na gazie i powiem Ci , że autko miało coś około 260 tyś jak zakładany był gaz i przejeżdził gdzieś 50 tyś i nadal znajomy który kupił nią śmiga bez problemów, wiem, że stary nawet nie zapalał tego auta na benzynie, ...ciągle nawet w największe mrozy odpalał na gazie i paliłamu, byłem w szoku :shock: , co jakiś czasprzeczyścił gaznik chyba i było okej. Ale nasze autka nie mają gażników i jest już gorzej :(

Opublikowano
Napewno gaz przyczynia się do większego zużycia silnika chociażby z tego powodu, że jest paliwem suchym....dlatego zaleca się co jakiś czas przeciagnac auto na benzynie... co do reszty nie znam szczegółów tylko słyszałem różne opiwieści,

Niezupełnie. Gaz nie ma właściwości myjących, więc nie zmywa filmu olejowego z cylindrów, a benzyna i owszem. Ponieważ jednak gaz spala się w wyższej temperaturze treba się liczyć z szybszym zużyciem zaworów i ich gniazd, a także świec zapłonowych. Druga sprawa to fakt iż w procesie spalania propan-butanu powstaje para wodna, więc również wydech szybciej poleci.

Przez ostatnie 4 lata jeździłem omegą a 2,0. Założyłem do niej instalację LANDI les-98a przy ok200.000 przebiegu. Zrobiłem nią na gazie 230.000 km i do silnika nawet nie zajrzałem. Co innego wydech- obydwa tłumiki wymieniałem dwukrotnie. Wiem, że samochód ten jeździ do dziś i ma się dobrze.

Wodzik
Opublikowano

Silnik pracując na GPL jest ogólnie czystszy i nie chodzi tutaj wyłącznie o względu ekologiczne wiąże się to z innymi produktami spalania w porównaniu do benzyny (wystarczy porównać olej po kolejnej wymianie). GPL to paliwo przyszłości nie dlatego, że jestem zwolennikiem tego paliwa przeciwnie lepiej jeździ mi się na Pb. Wystarczy zerknąć na politykę UE dotyczącą transportu samochodowego. Większość problemów związanych z zasilaniem tym paliwem wiąże się z niedoskonałością instalacji oraz dążeniem producentów do maksymalizacji wydajności silników na benzynie przecież a nie na gazie.

Mity związane z LPG np. szybsza korozja ukł. wydechowego :shock:

Katalizator spalin został wprowadzony przede wszystkim aby zredukować emisje CO i HC, katalizator łączy O2, CO i HC w co w wodę H2O i dwutlenek węgla CO2. Z tego wynika, że woda powstała ze spalania benzyny jest mniej szkodliwa niż ta powstała w wyniku spalania GPL :?: :duh:

Przy dobrej adaptacji instalacji GPL do danego pojazdu nie powoduje obniżenia czasu jego eksploatacji wg. założeń producenta odnoszących się do zasilania benzynowego.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Oczywiście, woda powstała w wyniku spalania benzyny nie jest mniej szkodliwa niż ta która powstaje w wyniku spalania propan-butanu. Jedynie jest jej znacznie więcej. Katalizator na pewno jej część zneutralizuje, ale on jest przewidziany na ilości zawarte w spalinach benzyny. Poza tym lwia część samochodów, która jeździ po naszych drogach ma albo niesprawne katalizatory lub też ich nie ma w ogóle. Ja nie twierdzę, że na gazie wydech wymieniasz co tydzień, ale "że trzeba się liczyć z szybszym zużyciem", a to trochę co innego znaczy. Co do paliwa przyszłości to ja raczej stawiałbym na metan. Przede wszystkim jest to gaz jednorodny, a nie mieszanina.
Wodzik
Opublikowano

Zgadzam się w zupełności jeśli chodzi o zużycie ukł. wydechowego zwłaszcza ost. tłumika ale jeśli chodzi o mnie to nie zauważyłem znaczącego skrócenia żywotności (we Fiacie zmieniałem co 3-4 lata jeżdżąc tylko na Pb teraz jeżdże już drugi rok na LPG i tłumik jeszcze cały a nie był nowy). Jeśli chodzi o sprawne katalizatory lub ich brak też racja jeszcze nie słyszałem żeby ktoś wymieniał katalizator choć jego żywotność podobnie jak sond lambda jest przewidziana na ok. 100 000 km przeważnie się je wycina zaspawując puszkę :D

Metan owszem jest tani i powszechnie dostępny ale instalacje do zasilania nim samochodów są jeszcze w powijakach w przeciwieństwie do LPG. Myśle, że jeszcze przez kilka lat jedyną alternatywą będzie propan-butan.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

No jak chodzi o wydechy to tutaj niestety mam pewne doświadczenia. Tłumiki po prostu korodowały wewnątrz nie pokazując nic po sobie na zewnątrz, do momentu, kiedy się urywały. I cociaż "bańka" była nienaruszona to środka nie było- można było wszystko wysypać. Najpierw urywał się tylni, a po ok miesiącu środkowy. Za drugim razem było podobnie.

Co do metanu to faktycznie instalacje są jeszcze w powijakach, ale to jest paliwo PRZYSZŁOŚCI (może już niedalekiej) W zasadzie to trzeba tylko dopracować zbiorniki i tankowanie.

Wodzik
Opublikowano
Polecam warsztat na Szpaczej. tel 611-44-62. Nie są może najtańsi, ale wiedzą co robią. Moją instalację poprawili po poprzednich partaczach i moja babcia przeżywa drugą młodość. Co do instalacji to :search: , było o tym sporo.
Wodzik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.