Skocz do zawartości

potężne szarpnięcia przy hamowaniu


Dżony

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku dzięki wszystkim którzy starali się mi pomóc przy problemach z nierówną pracą silnika. Winne okazały się przepływomierz choć był nowy boschowski oraz komputer. Teraz mam inny problem mianowicie po dłuższej jeździe (lub 40-60min w korku) auto gdy się toczy naglę się zatrzymuje. Miałem tak wcześniej ale teraz jest to zdecydowanie mocniejsze - uczucie jakby ktoś nam wjechał w dupe. Wygląda to tak, jakby skrzynia automatycznie zbijała na jedynke. Dzisiaj nie dałem jej odetchnąć i jechałem dalej, po paru kilometrach skrzynia weszła w tryb awaryjny ale wtedy nie przyhamowywała sama z siebie stąd moje przypuszczenia że winna jest skrzynia a nie hamulce. Po parunastu kilometrach skrzynia sama z siebie wyszła z trybu awaryjnego, pięknie zmieniała biegi ale wróciło przyhamowywanie. Olej jest nowy, wymieniłem również komputer skrzyni więc poczekam kilka dni czy się zaadoptują ale nakierujcie mnie gdzie szukać usterki? Na razie brak błędów ale tak jak pisałem jestem świeżo po wymianie kompa. Skrzynia to oczywiście 5hp24. Przy okazji prosiłbym o namiary na dobry serwis ASB w okolicach warszawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem sytuacje kiedy inny ZF po zmianie oleju (przez którą się popsuł - za późno i coś wypłukało) na końcu swojego życia dawał rezultaty ala:

 

-jadę spokojnie, koło 3 biegu i nagle jakieś dup i trzaski, ja wiszę na pasach a auto ostro zwalnia

generalnie dopinała się 2 do każdego biegu od czasu do czasu

 

szybie wrzucenie "N" powodowało ze jadę dalej, jak nie to zwalniało do jakiś 5km/h i strzelało.

 

opcja nr to było "prawie pełna pizda" (jak było miejsce) i gdzieś od 160...180km w górę było w stanie pchnąć auto na trójce mimo spiętej dwójki

i trójki na raz. lub 1 i 2.

 

nie jestem pewien jak to technicznie tam się działo ale odczucia były takie, rozwiązanie: wymiana skrzyni :) lub zakup e38 750 ;) (wybrałem #2 :) )

(tylko ja ja dojechałem, remont chyba koło 5..6k by wyszedł ale się nie dało - na mojego czuja)

 

a opinia mechanika: zapchane elektrozawory przez ten palony olej, aha i skrzynia zaczęła żreć jakieś kosmiczne ilości prądu

jak sobie z menu właziłem w woltomierz to jakiś cyrk był spadało do 11.7 czy coś,tryby awaryjne itp się włączały i gadało

cały czas o błędach (gadający model).

 

taka historyjka może coś pomoże 5hp24 jest chyba tańsza w częściach (popularna) to cena nie powinna powalać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżam temat bo naprawdę nie mam już sił.

Naprawiłem skrzynie, wiadomo że auto ma swoje lata i zawsze coś się znajdzie do naprawy ale niestety to nie pomogło. Teraz ani na skrzynie ani na silniku nie wykazuje żadnych błędów. Pokazało natomiast ok 200 błędów na module ABSu. Wysłaliśmy go do naprawy jednak odesłali go z odpowiedzią że jest sprawny. Przeczyszczę jeszcze przepustnice mimo iż mechanicy którzy wcześniej dłubali przy silniku mówią że to robili.

Co to K....A może być?

Przy dohamowaniu, toczeniu się jak przejadę trochę w korku słychać "brzdęk" i samochód zatrzymuje się.

Inne objawy:

Silnik pracuje równo, czasem na zimnym delikatnie drga

Bywa że nie reaguje na gaz tj raz naciskam i wystrzeliwuje jak strzała a bywa że łapie muła.

Czy takie objawy nogą sugerować źle ustawione vanosy? Nie mam już pomysłów

Błagam o pomoc albo na namiary na kogoś kto się dobrze zna na BMW w okolicach Warszawy a nawet Łodzi.

No i skąd te błędy na module ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Łodzi to tylko bracia jagiełło na św. teresy, gość jest lepszy niż niejedno ASO :) z czystem sercem polecam. Zreszta nie trzeba :P do gościa przyjezdzaja ludzie ze szczecina na naprawy także coś musi w tym być.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponczek :D to klasyka gatunku. Do niego nie jezdzi sie z pierdolami, bo jemu sie nie chce takich rzeczy robic. Do niego z grubsza naprawa :) Jak masz pierdołke do roboty to na wydawnicza :)

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie naprawiałem w MidParts w Warszawie. Oni twierdzą że ze skrzynią jest wszystko wporzątku, konsultowałem to jeszcze w innym serwisie ASB i również nie mieli zastrzeżeń do skrzyni. Brak błędów. Podmieniałem sterownik bo myślałem że może któryś elektrozawór się zacina ale bez zmian. Mechanik z MidParts twierdzi że dźwięk pochodzi z przepustnicy.

Ostatnio zauważyłem fioletowy i ciemny dym z rury. Wczoraj byłem jeszcze raz na kompie i kilka razy pokazał lekkie wychylenia na vanosach w związku z czym czy mógł się zrobić jakiś zator w katalizatorach? Nic nie brzęczy przy jeździe ale w sumie nie musi co nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

Naprawy skrzyń w e38 przerabiałem i radze sprawdzić jak skrzynia będzie jeździła na 2 lub 3 różnych komputerach ja np testowałem kilka kaset skrzyni i tylko na jednej skrzynia działała w 99% prawidłowo !. Jeżeli skrzynia była porządnie zrobiona i jesteś tego pewien to sprawdź inną kasetę i będziesz miał jasność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.