Skocz do zawartości

[330xd 204KM] Problemy z silnikiem, jazda bez przepływki.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Panowie, mam poważne problemy z autem po wymianie sprężarki. Prawdopodobnie w trakcie pracy coś zostało uszkodzone, samochód właściwie nie nadaje się do jazdy. Objawy są takie że auto nie ma mocy, dławi się i dymi poniżej 2500 obr/min, czasem nie można go wkręcić powyżej 1500 nawet na luzie. Jeśli uda się wkręcić silnik na wyższe obroty zaczyna chodzić w miarę normalnie.

 

Mam konkretne pytanie do osób które jeździły z odpiętym przepływomierzem: jak powinien zachowywać się samochód po takim zabiegu - u mnie jest lepiej, silnik nie dławi się na luzie ale podczas jazdy powyżej ok 1700 obr/min zaczyna mocno dymić. Nie ma również doładowania. Czy tak powinno być??

 

Pytanie numer 2 do osób bawiących się INPA - czy na wolnych obrotach wskazanie przepływomierza powinno być mniej więcej stałe, czy może się mocno wahać? U mnie wartość oczekiwana to 320-325 jednostek a wartość zmierzona regularnie pływa od 150 do 460. Tak ma być czy to ewidentna usterka?

 

Bardzo liczę na głosy osób które praktykowały takie zabawy.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

W czasie jazdy to juz niewykonalne. Z zapietym przeplywomierzem silnik nie wkreca sie pow 1500, bez przeplywki troszke wyzej, ale wogole nie ma doladowania. Na postoju wartosci oczekiwane i zmierzone sie zgadzaja, tzn rano sie zgadzaly - tylko masa powietrza skacze.

 

Na te chwile probuje ustalic czy mam kupowac przeplywke - stad prosba zeby ktos podpatrzyl u siebie wskazania przeplywki na wolnych.

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Koledzy, podbijam i ponawiam prosbe: czy ktos moglby sprawdzic INPA jakie sa wartosci masy powietrza na wolnych obrotach w sprawnym 330d 204 Ps?

 

 

Wyslane z Tostera

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Odłącz dopływ spalin do zaworu EGR , następnie zweryfikuj zmiany .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Moze jedno konkretne pytanie - a jak dymi? Jak wali Ci na niebiesko, to sprezarka dalej jest do bani.

Wymieniles od razu odme po robocie turbo? Moze to byla w ogole przyczyna twoich problemow?

 

Co jeszcze - moze glupie ale moze nie podpieli Ci wezyka od podcisnienia albo masz nieszczelny uklad? Moze elektrozawor turbo nie podpiety, uwalony?

 

EGR odlaczasz najelepiej wyjmujac z niego wezyk podcisnienia i zaginajac go. Mozesz zabezpieczyc opaska. Wtedy bedzie wiecznie zamkniety bo nie ma go co otworzyc.

 

Jak odpiecie przeplywki nie pomoglo, to jej bym nie tykal. Generalnie od razu by auto wstalo bo jezdzilbys na defualcie z kompa.

Opublikowano

Ok, po kolei:

 

1. Dym jest czarny, ewidentnie z nadmiaru paliwa. Pojawia się zarówno z odpiętym jaki i podłączonym MAFem, gdy niejako "na siłę" próbuję wkręcić silnik na obroty w czasie jazdy. Do tego, kiedy pojawia się dymienie dźwięk silnika się zmienia na taki "ostry".

2. Odma wymieniona. Oryginalna sprężarka padła z powodu uszkodzenia mechanicznego, kawałek pękniętego kolektora przeleciał przez gorącą stronę turbo.

3. Wężyki posprawdzane 3 razy.

4. Odpięcie przepływki pomaga trochę (patrz pierwszy post) - silnik w miarę normalnie wkręca się na postoju. Natomiast jazda jest słaba - brak mocy, dym od ok. 1700 obr/min. Z zapiętym przepływomierzem nawet na luzie trudno wkręcić silnik pow 1500 obr/min.

 

Ponawiam pytanie:

1. Jaka powinna być masa powietrza na wolnych obrotach? U mnie wartość oczekiwana to ok 320-325 a zmierzona rytmicznie i płynnie zmienia się od 150 do 460 jednostek. Jutro odepnę EGR i zobaczę czy to coś zmienia.

2. Czy po odpięciu przepływomierza silnik powinien nie mieć doładowania?

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano

Nelson, jesteś gość :cool2: :cool2: :cool2:

 

Z tego co widać, wskazania MAFa w moim aucie wariują.

 

Dwa pytania:

1. EGR masz tak działający czy odpięty?

2. Czym zrobiłeś taki ładny filmik?

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano (edytowane)

EGR odlaczysz w ciagu sekundy, sciagajac waz, jak pisalem. U ciebie jednak to nie jest raczej problemem. Masz ogromne wahania masy powietrza, jakby Ci sie silnik dusil czy cos.

 

A trubo masz sterowane elektronicznie? Moze sterowanie elektroniczne Ci spaprali albo elktrozawor jak masz sterowane podcisnieniowo.

Tak czy siak, jak dodajesz gazu to widac, ze ciegno turbiny sie porusza to sterujace zmienna geometria?

 

Kurde, a moze czujnik cisnienia doladowania Ci walnal? Masz w ogole jakies bledy jak pod kompa wpinasz, czy jest kompletnie czysto a i tak skacze?

A jak korekcje wtryskow wygladaja u Ciebie? Wez daj moze tu screena z inpy przy wolnych obrotach i pare po wcisnieciu gazu na roznych obrotach.

Edytowane przez dxtr71
Opublikowano
1. EGR mam podpięty i działający

2. Filmik zrobiłem programem Bandicam (http://www.dobreprogramy.pl/Bandicam,Program,Windows,30315.html)

 

Mam jeszcze filmiki z korekcją wtrysków na biegu jałowym i z parametrami ciśnień i doładowań w czasie jazdy i kickdown'a,

jak chcesz, to też Ci wystawię na serwer, ale po południu/wieczorem.

 

Te parametry sa zblizone do kazdego 320d/330d (tzn nie odbiegaja o kilometry od nich).

Generalnie patrz na to, czy masz odczytane takie jak zadane. U mnie na jalowym jest zadane ponad 300 jak u Ciebie i taki tez jest stabilny odczyt. Nie skacze jak na trampolinie.

Opublikowano
Panowie, dzięki za info. :cool2: Dziś już nie zrobię nic przy aucie, spróbuję jutro. Dam znać jakie efekty.

Pozdrawiam

Alek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.