Skocz do zawartości

[E36] 316i grzeje się w korku i brak ciepłego nawiewu


mati1414

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Posiadam E36 316i z 1992 roku. Mam pewien problem. Ostatnio zauważyłem, że podczas stania w korku temperatura silnika znacząco wzrasta (blisko czerwonego pola), ale po ruszeniu i nabraniu prędkości kreska po 20 sekundach staje równo w pionie. Do tego zauważyłem, że nawet gdy silnik jest nagrzany nie mam ciepłego nawiewu (ani na szybe, ani na nogi). Początkowo obstawiałem, że problemem może być termostat lub wisko, ale poprzedni właściciel wymieniał obie te rzeczy w marcu tego roku. Przy dodawaniu gazu wyraźnie słychać, że wentylator przyspiesza więc obstawiam, że wisko jest sprawne. Ktoś z Was ma pomysł co jej może dolegać? Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak ciepłego nawiewu to elektrozawór winny.A bo do grzania silnika to możliwe,że pompa wody-sprawdź czy masz strumień płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo dokładnie 2 lata temu , w korku się grzał i nawiewu ciepłego nie było;)Gdybyś miał gaz to dodatkowo sekwencja nie przełączyłaby Ci z benzyny na gaz przez zamarznięty parownik;) Przyczyna tego to po prostu...nie uwierzysz...brak dostatecznej ilości płynu chłodniczego w chłodnicy;)Serio:)Jedź zatem na pierwszą lepszą stację benzynową , kup borygo zimowe, uzupełnij płyn i po problemie:) Koszt około 15 zł:) Jestem pewien, że na 99% to jest to:) Odpisz czy po zalaniu chłodnicy podziałało:)Sam jestem ciekaw.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo dokładnie 2 lata temu , w korku się grzał i nawiewu ciepłego nie było;)Gdybyś miał gaz to dodatkowo sekwencja nie przełączyłaby Ci z benzyny na gaz przez zamarznięty parownik;) Przyczyna tego to po prostu...nie uwierzysz...brak dostatecznej ilości płynu chłodniczego w chłodnicy;)Serio:)Jedź zatem na pierwszą lepszą stację benzynową , kup borygo zimowe, uzupełnij płyn i po problemie:) Koszt około 15 zł:) Jestem pewien, że na 99% to jest to:) Odpisz czy po zalaniu chłodnicy podziałało:)Sam jestem ciekaw.

 

A powiem Ci szczerze, że nawet o tym nie pomyślałem :). Poźniej sprawdzę stan płynu w chłodnicy i najwyżej doleję. Po dolaniu konieczne jest odpowietrzenie układu?

 

EDIT: w tej chwili nie wiem jaki tam jest płyn chłodzący. Jeśli faktycznie jest go za mało to Borygo jest mieszane z każdym płynem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chociaż ja nie zawsze odpowietrzałem po dolewaniu płynu a i bez tego wszystko grało. Jeżeli jednak będziesz odpowietrzał to koniecznie podjedź przodem autka na jakąś górkę, aby przód był wyżej, odpal go na trochę, wyłącz i odpowietrz przez naciśnięcie takiego guziczka na chłodnicy, albo po prostu leciutko poluzuj nakrętkę wlewu- łatwiejszy sposób. Nie rób tego tylko na mega nagrzanym silniku dlatego, że może na Ciebie wyprysnąć gorący płyn i może się to skończyć poparzeniem. Możesz dodatkowo ugniatać przewody chłodnicze aby zbędne powietrze szybciej przesunęło się do wylotu:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy ja miałem ten problem to też nie wiedziałem jaki tam jest płyn, autko miałem wcześniej dopiero 2 miesiące. A że byłem w długiej trasie wybrałem Borygo i wszystko było okej. Oczywiście to czerwone takie, zimowe:)Ono chyba ze wszystkim się pomiesza:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chociaż ja nie zawsze odpowietrzałem po dolewaniu płynu a i bez tego wszystko grało. Jeżeli jednak będziesz odpowietrzał to koniecznie podjedź przodem autka na jakąś górkę, aby przód był wyżej, odpal go na trochę, wyłącz i odpowietrz przez naciśnięcie takiego guziczka na chłodnicy, albo po prostu leciutko poluzuj nakrętkę wlewu- łatwiejszy sposób. Nie rób tego tylko na mega nagrzanym silniku dlatego, że może na Ciebie wyprysnąć gorący płyn i może się to skończyć poparzeniem. Możesz dodatkowo ugniatać przewody chłodnicze aby zbędne powietrze szybciej przesunęło się do wylotu:)

 

Dzięki Ci bardzo za pomoc i wyczerpujące odpowiedzi! Właśnie niedawno wróciłem samochodem więc silnik jest nagrzany i nie mogę teraz sprawdzić ile jest płynu. Rozumiem, że jeśli doleję Borygo do tego płynu co jest to nie będzie żadnych problemów? Mam nadzieję, że to faktycznie to, bo jeszcze miesiąc temu nie miałem tego problemu.

 

EDIT: jutro dam znać czy to faktycznie było to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.