Skocz do zawartości

[E36] 316i grzeje się w korku i brak ciepłego nawiewu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Posiadam E36 316i z 1992 roku. Mam pewien problem. Ostatnio zauważyłem, że podczas stania w korku temperatura silnika znacząco wzrasta (blisko czerwonego pola), ale po ruszeniu i nabraniu prędkości kreska po 20 sekundach staje równo w pionie. Do tego zauważyłem, że nawet gdy silnik jest nagrzany nie mam ciepłego nawiewu (ani na szybe, ani na nogi). Początkowo obstawiałem, że problemem może być termostat lub wisko, ale poprzedni właściciel wymieniał obie te rzeczy w marcu tego roku. Przy dodawaniu gazu wyraźnie słychać, że wentylator przyspiesza więc obstawiam, że wisko jest sprawne. Ktoś z Was ma pomysł co jej może dolegać? Z góry dzięki

Opublikowano
Miałem to samo dokładnie 2 lata temu , w korku się grzał i nawiewu ciepłego nie było;)Gdybyś miał gaz to dodatkowo sekwencja nie przełączyłaby Ci z benzyny na gaz przez zamarznięty parownik;) Przyczyna tego to po prostu...nie uwierzysz...brak dostatecznej ilości płynu chłodniczego w chłodnicy;)Serio:)Jedź zatem na pierwszą lepszą stację benzynową , kup borygo zimowe, uzupełnij płyn i po problemie:) Koszt około 15 zł:) Jestem pewien, że na 99% to jest to:) Odpisz czy po zalaniu chłodnicy podziałało:)Sam jestem ciekaw.
Opublikowano
Zapomniałem dodać, że jak go dłużej pomęczę na wyższych obrotach (3000 wzwyż) to nagle zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
Opublikowano
A no i dodatkowo od kumpli słyszałem, że w Beemkach starszego typu ubywanie płynu chłodniczego to częsta przypadłość, dlatego trzeba tego pilnować i często sprawdzać poziom:)
Opublikowano
Miałem to samo dokładnie 2 lata temu , w korku się grzał i nawiewu ciepłego nie było;)Gdybyś miał gaz to dodatkowo sekwencja nie przełączyłaby Ci z benzyny na gaz przez zamarznięty parownik;) Przyczyna tego to po prostu...nie uwierzysz...brak dostatecznej ilości płynu chłodniczego w chłodnicy;)Serio:)Jedź zatem na pierwszą lepszą stację benzynową , kup borygo zimowe, uzupełnij płyn i po problemie:) Koszt około 15 zł:) Jestem pewien, że na 99% to jest to:) Odpisz czy po zalaniu chłodnicy podziałało:)Sam jestem ciekaw.

 

A powiem Ci szczerze, że nawet o tym nie pomyślałem :). Poźniej sprawdzę stan płynu w chłodnicy i najwyżej doleję. Po dolaniu konieczne jest odpowietrzenie układu?

 

EDIT: w tej chwili nie wiem jaki tam jest płyn chłodzący. Jeśli faktycznie jest go za mało to Borygo jest mieszane z każdym płynem?

Opublikowano
Tak, chociaż ja nie zawsze odpowietrzałem po dolewaniu płynu a i bez tego wszystko grało. Jeżeli jednak będziesz odpowietrzał to koniecznie podjedź przodem autka na jakąś górkę, aby przód był wyżej, odpal go na trochę, wyłącz i odpowietrz przez naciśnięcie takiego guziczka na chłodnicy, albo po prostu leciutko poluzuj nakrętkę wlewu- łatwiejszy sposób. Nie rób tego tylko na mega nagrzanym silniku dlatego, że może na Ciebie wyprysnąć gorący płyn i może się to skończyć poparzeniem. Możesz dodatkowo ugniatać przewody chłodnicze aby zbędne powietrze szybciej przesunęło się do wylotu:)
Opublikowano
Gdy ja miałem ten problem to też nie wiedziałem jaki tam jest płyn, autko miałem wcześniej dopiero 2 miesiące. A że byłem w długiej trasie wybrałem Borygo i wszystko było okej. Oczywiście to czerwone takie, zimowe:)Ono chyba ze wszystkim się pomiesza:)
Opublikowano
Tak, chociaż ja nie zawsze odpowietrzałem po dolewaniu płynu a i bez tego wszystko grało. Jeżeli jednak będziesz odpowietrzał to koniecznie podjedź przodem autka na jakąś górkę, aby przód był wyżej, odpal go na trochę, wyłącz i odpowietrz przez naciśnięcie takiego guziczka na chłodnicy, albo po prostu leciutko poluzuj nakrętkę wlewu- łatwiejszy sposób. Nie rób tego tylko na mega nagrzanym silniku dlatego, że może na Ciebie wyprysnąć gorący płyn i może się to skończyć poparzeniem. Możesz dodatkowo ugniatać przewody chłodnicze aby zbędne powietrze szybciej przesunęło się do wylotu:)

 

Dzięki Ci bardzo za pomoc i wyczerpujące odpowiedzi! Właśnie niedawno wróciłem samochodem więc silnik jest nagrzany i nie mogę teraz sprawdzić ile jest płynu. Rozumiem, że jeśli doleję Borygo do tego płynu co jest to nie będzie żadnych problemów? Mam nadzieję, że to faktycznie to, bo jeszcze miesiąc temu nie miałem tego problemu.

 

EDIT: jutro dam znać czy to faktycznie było to :)

Opublikowano

jak masz 92r. to pewno wiskoza jest ?

Jak tak to albo wisko się nie załącza lub termostat nie otwiera, ostatecznie pompa siadła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.