Skocz do zawartości

N43 - głośna praca w niskich temperaturach


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Witam. Wraz ze spadkiem temperatury bezpośrednio po uruchomieniu silnik jest wyraźnie głośniejszy. Po kilku minutach jak dostanie trochę ciepła cichnie. Czy jest ktoś z takim silnikiem (N43 - 143 KM). Co prawda problem dotyczy jedynki (118i), ale na forum E87 taki silnik to rodzynek, a że był montowany także w trójkach stąd moje pytanie na forum E90.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten silnik w 1-ce 116i i 3-ce 318i.

Przy -18 stopniach przez ostatnie 2 dni temu zaden z nich nie pracuje ewidentnie glosniej.

Skrzynie biegow faktycznie utrzymuja silniik na wyzszych obrotach (pozniej zmieniaja biegi) ale przyczyna moze lezec w wyzszych oporach toczenia (duzo sniegu na drogach).

 

Z tego co pamietam to 2 lata temu przy -30 stopniach w 3-ce slychac bylo delikatne brzeczenie przez pierwsze 300-500m jazdy, po czym owe brzeczenie ustawalo.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytanie do Obary. Skoro masz podobnie jak ja i jedynkę i trójkę, to mam pytanie dotyczące kontroli trakcji. Ja mam wrażenie, że w jedynce kontrola trakcji działa zdecydowanie mniej skutecznie niż w trójce. Czy u Ciebie jest podobnie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 3-ce mam zawieszenie m-sport, a w 1-ce zwykle. To samo tyczy sie siedzen. Kierownice w obu mam sport.

 

Jesli chodzi o asfalt to wiekszym wozem robie rzeczy, ktorych nie odwazylbym sie zrobic w malym. Jest jak przylepiona do drogi. Jesli zaczyna tracic przyczepnosc to czuc to bardzo wyraznie i wiadomo kiedy konczy sie szalenstwo.

1-ka niestety nie jest tak "pewna".

 

Na sniegu to troche inna sprawa. Tu lzejsza 1-ka rzadziej wpada w poslizgi na zakretach, jednak mimo wszystko 3-ka latwiej jechac na prostych odcinkach.

Takie moje odczucia...

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W 3-ce mam zawieszenie m-sport, a w 1-ce zwykle. To samo tyczy sie siedzen. Kierownice w obu mam sport.

 

Jesli chodzi o asfalt to wiekszym wozem robie rzeczy, ktorych nie odwazylbym sie zrobic w malym. Jest jak przylepiona do drogi. Jesli zaczyna tracic przyczepnosc to czuc to bardzo wyraznie i wiadomo kiedy konczy sie szalenstwo.

1-ka niestety nie jest tak "pewna".

 

Na sniegu to troche inna sprawa. Tu lzejsza 1-ka rzadziej wpada w poslizgi na zakretach, jednak mimo wszystko 3-ka latwiej jechac na prostych odcinkach.

Takie moje odczucia...

 

 

Mam podobne odczucia - dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.