Skocz do zawartości

E61 LCI wyciek ze wspomagania kierownicy / zdjęcie/


rolandV

Rekomendowane odpowiedzi

Obejrzałem dzisiaj auto od domu pod kątem wycieków z układu wspomagania kierownicy'

bo musiałem ostatnio dolać płynu i znalazłem przyczynę. Cieknie z samej góry w miejscu gdzie

Krzyżak wchodzi w maglownicę. Na dole zdjęcie:

 

Pytanie czy jest o część wymienna, czy można wymienić sam uszczelniacz z góry i nie wyciągać całej maglownicy?

 

http://img846.imageshack.us/img846/1358/imag0500un.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W środku znajduje się malutki uszczelniacz. Nie musisz wyciągać maglownicy, wystarczy poodkręcać przewody i odkręcić kolumnę kierownicy a następnie dwa imbusy.

Bez obaw nic tam się nie rozsypie,miałem to już u siebie rozebrane. Gdybyś to robił na dniach to byłbym wdzięczny za podanie mi wymiaru tego uszczelniacza,

ponieważ mnie tez czeka wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładania zrobiona!

 

Pytanie czy muszę podłączyć pod kompa i wykasować błąd czujnika bo po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu nie mam wspomagania. Jak odłączy wtyczkę od czujnika na głowicy przekładni i ponownie ją podepnę to znów mam wspomaganie, po ponownym wyłączeniu silnika i włączeniu znów nie mam i tak w koło. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info w sprawie uszczelniacza,jeżeli chodzi o czujnik to podpięcie pod kompa ci nic nie da,co najwyżej pokaże tylko błąd. Ja miałem uszkodzony ten czujnik i nie miałem wspomagania,

cały czas pokazywało "servotronic failure",dopiero po zakupie używki z allegro błąd zniknął i wspomaganie wróciło na stałe,nie podpinałem pod kompa. Chyba że podczas demontażu go jakoś

uszkodziłeś i przez to tak robi,dolej płynu i pokręć pare razy kierownicą,jeżeli nie pomoże to skup uwage na nim,może dostał sie do niego syf lub nie styka,daj znać jak naprawisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rozwiązany, wszystko było dobrze tylko rozładowany akumulator powodował powstawanie błędów. Skasowałem po naładowaniu aku i wszystko wróciło do normy. Także koszt naprawy przekładni w moim przypadku 10zł + własna praca.

W firmie powiedzieli 150zł demontaż, 150zł montaż, 540zł netto regeneracji... ( nie ASO)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Miałem ten sam problem, wyciek z maglownicy do góry, w kierunku kolumny.

Jest tak jak koledzy opisali powyżej, trzeba odkręcić przewody z tego górnego dekla, a potem odkręcić 2 ampule, które trzymają dekiel. Rzeczywiście trochę mechanik krzywił nosem, że to może nie być to, jest ryzyko że coś się rozpadnie.

Uszczelniacz jest dość głęboko w deklu. Ale nie ma się czego bać. U mnie pomogło i jest sucho.

Nie znam dokładnych rozmiarów uszczelniacza ani symbolu. Kupiłem na aukcji firmy Rufen:

Zestaw naprawczy przekładni kierowniczej ZF na pion: ø 20 mm;

umiejscowienie uszczelniacza (rys.4): pion góra;

producent: Corteco;

marka pojazdu: BMW E36, E46, E60, X3,

Land Rover Range Rover III 01->;

 

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-przekladni-pion-bmw-e46-e60-x3-i6162008002.html?snapshot=MjAxNy0wNy0xM1QxMToxNjoxOC42MzRaO2J1eWVyOzAzZDVjZWNmZjRhYTc0Y2Q5ZDdlOGY2ZTI1ZmU5NGIwYjdkYjNkOTk0Njg3YTJmZDQ1OGI2MmZkNDQzM2U0MjI%3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Panowie podepne się pod temat a niesamowicie też mam wyciek wcześniej dolewalem plynu ale teraz już znaczy teren... byłem dziś u mechanika i stwierdził że do regeneracji ew nowa... Nie ma żadnych problemów z jazda tylko że ubywa . Macie jakieś zdjęcia jak robiliście gdzie to dokładnie się znajduje ten zimmering

zdjecie jak to wyglada od dołu

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/UMcsT1.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/kCSVOk.jpg

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/924/idq6j5.jpg

 

https://imageshack.us/i/poUMcsT1j

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 lata później...

Cześć,

Podbijam team.

U mnie również wyciek z górnego uszczelniacza maglownicy (przy krzyżaku).

Przekładnia - S216 hydro steering-servotronic.

545iA - więc z miejscem jest trochę gorzej, ale zobaczymy, może się uda.


Parę pytań:

1. Czy po odkręceniu śruby która trzyma krzyżak powinienem zsunąć go z wałka od przekładni (tam gdzie wielowpust)?

Nie chciałem robić nic na siłe, siedzi dosyć ciasno. Muszę coś rozpinać w środku (idąc od kierownicy?)

2. Czy przed wykręceniem dwóch śrub ampulowych, muszę ściągać czujnik - zawór czy wyjdzie razem z deklem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.