Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W którym miejscu w DIS można sprawdzić pedał gazu czy jest jakaś reakcja czy zmieniają sie wartości po jego wciśnięciu.

 

W DIS istnieje możliwość sprawdzenia sterownika turbosprężarki wymuszenia jego zadziałania coś jakby procedura testowa ktos się orientuje gdzie?

 

Pytam gdyż mam problem po zapaleniu auta po kilku - kilkunastu sekundach jego obroty spadają do 500-550rpm telepie silnikiem pedał gazu nie reaguje w ogóle, błedy jakie pokazuje DDE to wentylator silnika i przepustnica. Jakiekolwiek dociążenie auta dla przykładu poruszenie kierownicą powoduje juz zgaśnięcie przy takich obrotach :) a gazu przecież dodać nie mogę :D

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ciagnąć dalej mój monolog jak to w większości moich zadanych pytań na forum bywa chciałem tylko napisać, że znalazłem pedał gazu w DIS:

Dla tych co będą mieli podobny problem napiszę: Wchodzimy w DIS następnie Diagnosis Function and Component selection / w oknie Functions wybieramy / Complete Veihicle /Drive /Diesel Electronics i w środkowym oknie Diesel Electronics wybieramy Pedals :)

 

Nie znalałem jeszcze sterownika turbosprężarki i mam z tym większy kłopot...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Nie znalałem jeszcze sterownika turbosprężarki i mam z tym większy kłopot...

 

Moze to Ci sie przyda opis nie mojego autorstwa znaleziony na forum.

 

Test Pokazuje stopień otwarcia elektrozaworu, ciśnienie doładowania, oraz dopuszczalną różnicę otawrcia oraz doładowania. Do tego sprawdzisz aktywację gruszki i wodzika VTG w ściśle określonej wartości odchylenia, które będzie uaktywniane przez sterownik... z resztą zobaczysz sam jaki to jest bajer

 

Identyfikujesz auto/wchodzisz do Control Unit Modul/następnie Function Selection/ dalej Complet/ DRIVE/ DDE 3.0/ Control Charge Air Presure (czy jakoś tak)/ i masz do wyboru Charge Air pressuer sensor oraz VTG. Wybierasz VTG i niżej masz TEST SCHEDULE. Następnie na ekranie pojawi się wybrany test... jeśli będzie zaznaczony na czarno to klikasz zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu i rozpoczyna się test. Dalej już tester Cię informuje o kolejnych krokach diagnozy. Tam jest mnóstwo testów także za jednym razem wykonaj sobie wszystkie.

 

WAŻNE! Testy wymagają rozgrzanego silnika. Jeśli będzie zimny tester nie rozpocznie diagnozy dopóki silnik nie osiągnie wymaganej temperatury. Zatem warto najpierw sobie rozgrzać auto, pozbierać trochę ewentualnych błędów i dopiero wykonać pomiary. W testy poszczególnych modułów możesz przejść od razu z konsoli błędów zaznaczając błąd i klikając na dole TEST SCHEDULE/ zielona strzałka itd.

Opublikowano

Dzięki, sprawdzę i dam znac czy zadziałało, dziś poczta zapuka z drugim sprawnym sterownikiem turbosprężarki :) i jak starczy czasu to założę.

Pozdrawiam

Opublikowano

kolego , odpowietrz pompę wtryskową na początek

Zasilanie 2,0d dla 136 km jest z zaworem zwrotnym temperaturowym , na tą chwile jak odpalasz silnik masz zapowietrzoną pompę wtryskową , która nie może się rozpędzić do 700 rpm aby utrzymać ciśnienie wtrysku a także sterowanie kątem , odkręć zaślepkę a filtrze ,strzykawką napełnij filtr i poczekaj aż z rurek zejdzie powietrze , zakręć i odpal auto o pozostaw na jakieś 30 minut , bez dodawania gazu , pompa sama sobie poradzi ,

a a ważne , 0k 30 -40 litrów paliwa w zbiorniku przyspieszy odpowietrzenie

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano
powyżej Mark28 użył skrótu dla sterownika DDE 3,0 to chyba kolego 136 KM 2,0 D

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano

po się tu spierać ....

koledze Bzyku211 trzeba podpowiedzieć co ma zrobić i jak zdiagnozować , ewidentnie ma zapchany filtr paliwa lub brak zasilania paliwem , wchodzi mu błąd przepustnicy , bo silnik po naciśnięciu pedału nie zwiększa obrotów , tak jest skonstruowana mapa , czasami lubi polecieć pompa paliwa ta która zasila pompę CR , nie ma przepływu ilości paliwa , nie mam możliwości dodania "gazu" ,

sprawdzić trzeba układ zasilania paliwem ..........

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano

i brawo ....

nie którzy goście tak opisują swoje błędy które im wyskakują ...że za ich opisem można też pobłądzić

a ty skąd znasz szczegóły jego awarii ?

trzeba było od razu temat zamknąć

pozdrawiam

specjalizacja napędy X-drive , posiadamy oryginalne łańcuchy do X3 X5

kodowanie , diagnostyka

531 967 978

dla klubowiczów 10% zniżki na części , piszcie na private nie zawsze mam czas odpisać na forum

Opublikowano

Nie było mnie troszkę byłem pracą zajęty :) Poruszałem różne moje problemy w róznych tematach w tym chodziło mi głównie o miejsce gdzie moge sprawdzić pedał gazu i sterownik turbiny. Tak jak Capaz napisał auto chodzi problemem był zapchany całkiem wydech, turbina pełna po brzegi i uszkodzony sterownik turbosprężarki.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.