Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam uprzedzam że jestem nowy na foróm i wpadłem na dosc ciekawy pomysł dotyczący przebódowy silnika m52b28 i m50b25

mianowicie dół czyli blok alu tłoki korby wał od m52 głowica do m50 skrzynia od m50b25 co sądzicie o takiej opcji czy ktoś coś takiego próbował ??

czy dyfer od e36 m50b20 combi to dyfer 3.45 z szpera

 

chciał bym opini kogos z większym doświadczeniem przy BMW

 

O ilę się doczytałem to odpowiednikiem powercommander w motocyklach to w bmw jest ecumaster gdzie to kupić ??

Edytowane przez GP RACER
Opublikowano

ha mam i fakies fotki

 

baza e30 uratowane od złomowania 316 1990r

miało posłużyć jako zabawka na zime ale okazało się prawię nie zgnite po usunięciu mchu z dachu lakier na całym aucie org.

maska i błotniki przednie do malowania

 

http://img543.imageshack.us/img543/1222/dscn1517j.jpg

po usunięciu silnika

 

http://img823.imageshack.us/img823/9729/dscn1508fw.jpg

http://img14.imageshack.us/img14/4341/dscn1512g.jpg

http://img708.imageshack.us/img708/2953/dscn1519e.jpg

http://img29.imageshack.us/img29/402/dscn1522i.jpg

http://img824.imageshack.us/img824/713/dscn1528n.jpg

http://img831.imageshack.us/img831/2028/dscn1694c.jpg

http://img855.imageshack.us/img855/8987/dscn1697v.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/9489/dscn1698f.jpg

 

mam istotne pytanie JAKI zawias czy szukać przekładki od e36 od e46 cos czytałem że od e46 3.0 d jakies spore tarcze ??

czy w e30 gróba laga + tarcze zaciski od np. eta lub 2.5 i co sądzicie o zawieszeniu chyba nie pomylę D2 czy nie ma sęsu przepłacać

i założyć coś w stylu MTS

Opublikowano
powiem szczeze ze nie mam zabardzo porównania ale podczas przepinania z 3 na 4 na suchym asfalcie kręci kołami dosc dynamicznie ;)
Opublikowano
Jak rozwiązałeś ten temat, masz dół od M52 a góre od M50 czy do M50 wrzuciłeś korby, tłoki i wał od M52?? a reszta to pancerne żeliwo??? Chce sobie tez kupić coś do zabawy tylko nie wiem czy celować w M52B28 czy jednak M50 kupić wyremontować i zrobić strokera na 2,8. Dlatego pytam czy jesteś po testach. Wiem jak jezdzi B28 w E36 i dośc sprawnie to się porusza. Realnie patrząc M50B28 powinno mieć troszkę więcej mocy po dobrym strojeniu niż M52b28
Opublikowano

blok wał korbytłoki od m52 głowica zawory m50b25 wałki bez vanosa od m50b20 najbardziej ostre i kanały ssące rozwiercone o 20% oraz wydechowe 15%

dlaczego nie z m50 bo mam duze doświadczenie z motocyklami z autami szczeze to marne ale mam w domu hamownię motocyklową i wiem jaka jest ruznica pomiędzy

cylindrami żeliwnymi tuleje itp. a blokiem alu + nicassil jak w m52 w motocyklu typu crf 450 montując tuleje żeliwna moc spada o około 30% przy jednym cylindrze a przy 6 ??

 

wiem czułe na temperatórę OK to też rozwiazałem chłodnica od mitshubishi pagero pinin 1.8 GDI więcej niz dwa razy większa od bmw 2.5tdi i zwiększone obroty pompy wody o okolo 10% a dlaczego tak waga auta z 1/4 zbiornika kołem zapasowym z tapicerka fotelami czyli wersja drogowa 1070kg na wadze elektronicznej

 

jak szukaz czegos do zabawy to tak ja szukałem 4miesiace oglądnołem z 12-15 aut po swapie albo jak ja to nazwałem SRAPIE jak nie silnik krzywo to znowu buda zgnita

podkładki pod łapy silnika podłozone magiel bez chłodnicy zamontowany wiązka elektryczna lezy na silniku cuda normalnie powiedzenie nie rób hujni drutem zwiarz to w 100% odzwierciedla a auta z profesjonalnym swapem zaczynały się od 14tyś ja szukałem czegoś do 8-10 tys to co jest na zdjeciach kosztowało mnie około 10tys z zawieszenie koni sport i spręzynami jeszcze nie zamontowane czasu brak ;) jak masz duzo wolnego czasu to jest to do ogarnięcia w ciagu 3 tyg z remontem silnika 2 osoby

największy problem to zdrowa budę znaleść

Opublikowano

Właśnie myśle o czymś w normalnych pieniądzach, bez worka pieniędzy chce mieć troszkę funu z jazdy. Dlatego chce E30/36 z silnikiem M50/M52.

Zdaję sobie sprawę ze nikt nie ogarnia profi swapa i po 2 miesiącach wystawia na allegro z tąd też, jesli kupię budę E30 rodzaj nadwozia nie ma znaczenia oczywiście oprócz cabrio to chce sam dłubać i wrzucić coś w granicach 200km+ i najsensowniej właśnie wypada taki mix M50+M52 bo można wykorzystać to co najlepsze z obydwu silników i mieć moc na poziomie 200+ NA.

Drógą opcją jest zakup ori E36 328 wrzucić korektor ssący od M50 + pare "standartowych" modów łącznie w opróżnieniem wnętrza plus dobry zawias,szpera i cieszyć się jazdą :D

minusem drugiej opcji jest to ze E36 jest cięższe od budy E30 a jak wiadomo waga to najtańsze konie mechaniczne.

Mój budżet tez jest bardzo podobny okolice 10tys.

Jak te kanały rozwierciłeś?? drimel?? czy coś bardziej wymyślnego??

Jeśli chodzi o żeliwo i aluminium z czego wynikają te różnice??

Opublikowano

Zdaję sobie sprawę ze nikt nie ogarnia profi swapa i po 2 miesiącach wystawia na allegro z tąd też, jesli kupię budę E30 rodzaj nadwozia nie ma znaczenia oczywiście oprócz cabrio to chce sam dłubać i wrzucić coś w granicach 200km

nie przesadzaj kolego ja sam wrzucałem m52 i to z wiązką od anglika gdzie jest troche trudniej i wszystko ma swoje miejsce w komorze a poza tym auto bezawaryjnie przejeździło cały sezon :D tylko że jak ktoś zrobi dobrze to to auto nie bedzie kosztować 7 tysi za e30 z m52 lub w ogóle nie będzie stać na alle:) dobry swap to nie tylko silnik:)

a do autora postu to profi robota:)

Opublikowano

nie przesadzaj kolego ja sam wrzucałem m52 i to z wiązką od anglika gdzie jest troche trudniej i wszystko ma swoje miejsce w komorze a poza tym auto bezawaryjnie przejeździło cały sezon :D tylko że jak ktoś zrobi dobrze to to auto nie bedzie kosztować 7 tysi za e30 z m52 lub w ogóle nie będzie stać na alle:) dobry swap to nie tylko silnik:)

a do autora postu to profi robota:)

 

 

Może żle się wyraziłem chodzi mi o to właśnie ze jeśli ktoś ogarnie profi auto, bo jak napisałeś wyżej i ja wcześniej też pisałem ze sam motor to nie wszystko, to auto nie ląduje po kilku miesiącach lub wizytach na lotnisku/placu na alledrogo tylko właściciel ma fun z jazdy i po to się takie auta buduje.

Niestety większość (bo oczywiście nie wszystkie) to swap zrobiony by się nazywało swap, powieszony silnik w budzie, wiązka z części walająca się pod maską, kiepskie hamulce i krótsze sprężyny z ori amortyzatorami.

Przykład z własnego podwórka: E30 Touring po swapie na M50B25... Kumpel pojechał, wiadomo jazda próbna 1,2 auto idzie bokiem,napalony wykłada gotówkę.

Radość trwała tydzień po czym silnik umarł - zatarł się bo palił mniej więcej około litr oleju na 100km, po rozbiórce okazało się ze to M52B25 na wiązce, wtryskach,kolektorze, komputerze i całym osprzęcie od M50B20... A jechało bo dyfer był 4,27... teraz buda stoi a kumpel beczy bo za komplet M50B25 z wiązką i całą reszta trzeba dać kilka tys na allegro...

EDIT: Sory na mały ot jakoś mnie tak naszło.

Opublikowano
i tu jest sedno... nie napalajmy się przy kupnie auta :D przy 4.27 to is idzie bokiem jak wściekły na dwójce:D

 

Dokładnie, dlatego zakup auta a szczególnie takiego gdzie silnik nie jest wstawiony przez fabrykę trzeba przemyśleć pięć razy, a auto obejrzeć dziesieć :D

Opublikowano

nawiązując do tematu mam istotne pytanie w jakich modelach BMW jest dyfer 3,45 z szperą wiem że w e36 kombi m50b20 a modele 5 , 7 mam niedaleko od siebie złom

i maja sporo czesci do BMW a za dyfry czy z szperą czy bez to po 300zł licza

 

następne foto z e30 bedzie z turbo turbinkę mama zobaczymy jak sie finanse rozłozą to będzie 2.8 stroker turbo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.