Skocz do zawartości

E39 zawieszenie pneumatyczne problem ;/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam otóż mam taki problem , jakiś czas temu prawe koło z tyłu zaczelo zachowywać sie tak jakby padł amortyzator , nie wyłapywał dziur samochód podskakiwał itp . wczoraj zauważyłem ,stało sie to chyba nagle auto stwardniało własnie z tej sprawej strony . dodam że samochód stoi tak jak stał nic nie obsiadł itp , a z tego co słyszałem jak poduszka walnie to samochód opada , tutaj stoi tak samo jedynie zrobił sie strasznie twardy . ma ktoś pomysł co to mooze być ?
Opublikowano
Właśnie wróciłem ze stacji diagnostycznej , i padło na to że tuleje tylniej belki są wywalone a amorki mają po około 20 % (prawdopodobnie te wartości są błęde przez własnie te tuleje ) , tak wiec czy mógł by mi ktoś polecić warsztat w warszawie gdzie mnie nie ograbią za wymiane tych tulei ?? a najlepiej tam gdzie mają klucz do tego żeby nie rozbierać zawieszenia , bo później wiadomo koszty geometri itp itd a w moim warsztacie żądają aż 500 zł bo chcą zwalac całą zawieche ;/
Opublikowano

A jesteś pewien, że resztę elementów masz OK? W naszych autach zawieszenie jest wredne i nic nie stuka dopóki się totalnie nie rozpada. Jak zaczniesz rozbierać zawias, to się może okazać, że 90% gum masz do wymiany. Co gorsza - na żadnych szarpakach tego nie sprawdzisz,

A geometrię i tak bym robił po takiej wymianie elementów.

Opublikowano
na przeglądzie wyszło że mamjeszcze tujele pływające walnięte , też planuje je wymienić razem z tulejami belki . po tym zabiegu jeszcze raz pojade na przegląd i zobacze jak wtedy prezentuje sie stan amorków , jak nadal bdzie pokazywać tak słaby wynik to też do wymiany .
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A ja mam takie pytanie do was, czy zawieszenie NIVO mozna zastapic zwykłym, czy nie ma takiej opcji? pytam bo mam na oku jedno autko, ale wiem ze tam sa jakies powazne problemy i biore rózne opcje pod uwage, bo wolałbym zwykłe zawieszenie a nie jakies kombinacje...
Opublikowano

dopóki nie spuścisz powietrza z poduszek to nie wiele zobaczysz bo wszystko jest mocno napięte, jak wyszły luzy na szarpakach to podejrzewam że po spuszczeniu powietrza luzów będzie trochę więcej - oby nie ale wątpię

 

można wymienić na zwykłe sprężyny bo były wersje i bez Nivo zwłaszcza po 2000 roku.

ja u siebie mam nivo i oprócz wymiany poduszek - czas robi swoje i guma się starzeje - odpukać nie mam najmniejszych problemów

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
tak jak kolega pisze, mozna wymienic, ale ja bym juz nie chcial samochodu bez nivo, mala rzecz a cieszy :)
Opublikowano
Właśnie wróciłem ze stacji diagnostycznej , i padło na to że tuleje tylniej belki są wywalone a amorki mają po około 20 % (prawdopodobnie te wartości są błęde przez własnie te tuleje ) , tak wiec czy mógł by mi ktoś polecić warsztat w warszawie gdzie mnie nie ograbią za wymiane tych tulei ?? a najlepiej tam gdzie mają klucz do tego żeby nie rozbierać zawieszenia , bo później wiadomo koszty geometri itp itd a w moim warsztacie żądają aż 500 zł bo chcą zwalac całą zawieche ;/

a odnośnie wymiany poduszek - to nie E34 tu nie trzeba wyjmować belki one są wciskane od dołu, tylko trzeba mieć ściągacz do tulei i tyle . żeby wyjąć trzeba trochę siły a włożenie to czysta przyjemność. tak samo tuleje pływające odpowiedni przyrząd i wszystko na aucie idzie zrobić

 

PS przyjedź do mnie to ci to ogarnę :cool2:

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.