Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem klapy gaszącej w swoim X3. Zdecydowałem się na ten zabieg ponieważ przy wyłączaniu silnika trzęsło budą na prawo i lewo. czynność polegała na wymianie zaworu EGR zwykłego na zawór z przepustnicą sterowaną elektronicznie. Zawory takie stosowane były już w silnikach z DPF-em, ale ja mam bez. Dla wyjaśnienia działania nię będę się tu rozpisywał - w skrócie chodzi o zamknięcie dopływu powietrza do kolektora ssącego co powoduje ciche wygaszanie silnika. Temat jest bardziej opisany w tu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=100711 Po przeczytaniu tego wątku postanowiłem zrobić ten wynalazek u siebie. Elektronikę w przepustnicy zainstalował mi kolega ROGER-NYSA :cool2: Jest to pierwszy "wynalazek" tego typu zastosowany w X3. :norty: Moje spostrzeżenia po instalacji: Silnik wyłącza się teraz spokojnie nie powodując bujania autem, co za tym idzie mniejsze obciążenie dwumasy, tłumika drgań, poduszek silnika i diabli więdzą czego jeszcze. :norty: Ogólnie jestem bardzo zadowolony i polecam taki zabieg. :cool2: :cool2: :cool2: Postaram się nagrać filmik z pokazać jak to działa w realu.
Opublikowano (edytowane)
Tez sie kiedyś nad tym zastanawiałem i nawet rozmawiałem z Krzyśkiem ale odpusciłem tak bez powodu.Ciekawy jestem jak to w ekspoatacji dalszej bedzie się sprawdzać Edytowane przez sfinks311
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Witam, troche mi sie zeszlo z odpowiedzia no ale. Moj uklad sterujacy wymaga tylko podania masy na stale plusa na stale i plusa po zaplonie. Wiec mozna go wszedzie zastosowac.
No to super. Kolego moze i pierwszy w x3 ale nie jedyny. Moj uklad dziala w kazdym bmw.

 

Nie jest to nadzwyczajne ,układ może działać w każdym BMW ...nawet w każdym aucie bym powiedział.

Samo sterowanie dla kogoś kto ogarnia elektronikę nie jest czymś skomplikowanym ,kwestia dobrania kluczujących tranzystorów n-fet :mrgreen:

Tutaj filmik jak to podłączyć i jak to działa.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
najlepszy mod jaki można zrobić w tym silniku, to pozbycie się tego cuda niemieckiej techniki 2.0 d
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam mam zamiar założyc własnie klape gaszaca prosze o opinie czy ma to sens i czy jest to skomplikowane elektrycznie w e w x3 2,0d 2005r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.