Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam

 

Posiadam e46 n42 1.8 benzyna w gazie.

Moj problem polega na tym iz na wolnych obrotach ktore powinny byc wolne auto ma okolo 1000 nawet moze z 1100. NIe wystepuje to zawsze ale od czasu do czasu.

Druga sprawa dotyczaca obrotów. Czesto sie zdarza ze oborty poprostu skacza z wolnych do 1500 w sposob ciagly jakbym dodawal gazy co 3 sekundy. Po zgaszeniu auta i odpaleniu problem znika na jakis czas.

Rowniez te problemy nie występuja regularnie.

 

Błedy z INPY

 

2799 Abbruch DV-Adaption wegen Umweltbedingungen

2788 Plausibilitaet Differenzdrucksensor

2783 Heissfilmluftmassenmesser

 

Kto dobroduszny pomoże rozszyfrowac te błędy i wyeliminować moj problem ?

Opublikowano

:think: w wiekszosci przypadkow gdy auto same podwyzsza obroty to do wymiany lub wyczyszczenia jest silniczek krokowy :wink: Moze przepustnica zasyfiona jest -wyczysc ja :wink:

 

2799- Adaptacja przepustnicy siłownika Warunki środowiskowe

2788 - Plausibilitaet Differenzdrucksensor -predkosc pojazdu -wydaje mi sie ze czyjnik predkosci w dyferencjale

2783- przeplywomierz powietrza/ garoce powietrze

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Opublikowano

wydaje mi sie ze ten drugi bład jest z MAP sensora czyli czujnika cisnienia w kolektorze ssącym (brak sygnału)i to by miało sens

po angielsku było by łatwiej

Opublikowano

w tym silniku nie ma niestety silniczka krokowego :) Jezeli chodzi o przepustnice sprawdze ją zobaczymy w jakim jest stanie i dam znać.

Dzieki panowie narazie :)

Opublikowano

Troceh poczytalem i natknelem sie na infomracje z tego linkuhttp://e46forum.pl/viewtopic.php?f=22&t=9487 taki sam silnik i podobny problem.

TO jak to jest z tą przepustnica? Działa tylko wtedy gdy silnik pracuje na awaryjnym czy zawsze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym silniku za wolne obroty odpowiada valvetronic. Jeżeli układ pada lub któryś z jego elementów to wtedy rolę "silnika krokowego" przejmuje przepustnica. Sprawdź INPĄ lub DIS'em czy nie masz w silniku błędów od valvetronika lub sond. W tych silnikach bardzo często padał servomotor ten w duży w pokrywie zaworów lub czujnik wałka mimośrodowego. Koszty spore, każdy po ok 900-1000 zł. A nie padł czasem napinacz łańcucha i rozrząd się nie przestawił ?? Auto normalnie ciągnie ?? Nie jest mułowate ?? Jak ze spalaniem ??
Krzysztof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.