Skocz do zawartości

e38 modyfikacja dolotu m60b40


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie. Zastanawiam się nad zmianą dolotu w mojej 7mie ale mam kilka pytań.

1 czy oprócz samego dolotu trzeba coś jescze modyfikować - zmienić filtr na stożkowy

2 jaki wzrost mocy to da - z tego co czytalem do 10 kucy

3 Czy w ogólę ma to sens :P

4 słyszałem gdzieś że jesli wrzuci się dobry dolot i filtr + lekkie chip planowanie można jeszcze troche mocy wykręcić a bardziej dynamiki z pracy m60tki

 

Znalazłem taka auckę

http://moto.allegro.pl/dolot-uklad-dolotowy-bmw-e30-e32-e34-e36-e38-e39-i2797343904.html

- zastanawiam się czy dolot tego rodzaju nie powinien być odpowiednio wyliczony do modelu silnika czy po prostu są jakieś standardowe wersje.

 

Przepraszam za forme bo wygląda to jak pytanie szósto klasisty ale poważni nie mogę znaleźć sensownego artykułu ani posta względem tego tematu. Dlatego postanowiłem zapytać wprost.

Opublikowano

Jezeli chcesz modyfikowac dolot to zmiana filtra na stozek to podstawowa zmiana.

Moc ci wzrosnie tylko jezeli oprocz dolotu odetkasz wydech. Samym dolotem nic nie zdziałasz. A 10 KM to bardzo radosne obliczenia :) Po odetkaniu silnika ja bym raczej liczyl na wzrost do 5KM, moze z uwagi na to ze ten silnik jest duzy i ma duzo mocy to do 7KM, ale i tak bym raczej obstawial przy MAKS 5KM.

 

Ma sens generalnie odtykanie silnika, bo to sposob na kapenke wieksza moc i leciutkie obnizenie spalania. Tylko ze to sa wartosci ktorych na 90% nie odczujesz jezeli nie pojedziesz na hamownie :P

 

4. Oczywiscie jezeli chcesz wycisnac wiecej z tego silnika to robisz tak :) dolot, wydech, chip (nie wiem czy jest sens tak naprawde w wolnossacym silniku modyfikowac jego komputer), planowanie głowicy, ostre wałki, wywarzyć korbowód. Jestem pewien ze wtedy nie poznał byś silnika swojego :) tylko to sa koszta, koszta, koszta. Już chyba lepiej do tej serii wsadzic kompresor, widzialem kiedys na ebayu USA kompletny zestaw Eatona e90 (to chyba taki jak w mercach jest ale nie jestem pewien) do wsadzenia wlasnie w m60b40. Kosztowal kolo 10k dolarow, ale to mowie byl kompletny zestaw plug&play. Wszystkie rurki rureczki, przewody, kola, paski itd. Ja bym wsadzal jak bym mial taka kase :P

 

 

Dolot oczywiscie ze musi byc policzony pod konkretny model silnika. Jezeli chcesz to wsadzac to musisz sie dowiedziec od typka czy napewno bedzie dobrze pasowal, bo jezeli jest uniwersalny to wiesz :P co jest do wszystkiego to jest do niczego :P

Pozdro

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano
Dzięki. Czyli tak jak myślałem sprawa bez sensu jeśli nie ma się wagonu złota. Nie ma co kombinować w takim razie.
Opublikowano
Z M60B40 nie ma co kombinować wkladając tam takie uniwersalne badziewie...ale naprawdę brakuje Ci mocy w tym silniku?Przecież to 286 koni...ja nie narzekam.Pozdrawiam.
Opublikowano

Nie tyle że brakuje co naczytałem się i byłem ciekawy czy takie przeróbki w tym silniku mają w ogólę racje bytu i jakiego rzędu to koszta.

Zasuwa aż miło.

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Mnie udało się wycisnąć z M60B40 ponad 326KM i 455Nm z tym, że to wydatek rzędu ponad 5000,00 zł.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.