Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z ogrzewaniem wszystko działało ok aż pewnego razu jadę moją betką a tu zamiast ciepłego powietrza zaczeło lecieć tylko zimne, zarówno na włączonej i wyłączonej klimie (klimatyzacja manualna), nagrzewnica na 100% jest odpowietrzona, co się mogło stać?

Sprawdzałem elektrozawór układu ogrzewania i nie dochodzi do niego napięcie,bazpieczniki ok. Nie wiem gdzie szukać przyczyny braku napięcia i czy klima ma coś z tym wspólnego?

Opublikowano

Panel już rozebrałem wszystko wygląda ok

 

Może ktoś posiada schemat elektryczny ogrzewania, bo chciałbym znaleść skąd ma dochodzić napięcie na elektrozawór ogrzewania, bo właśnie na nim nie ma napięcia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to masz pecha, bo jeżeli na elektrozawór nie podasz zasilania, to jest otwarty i powinno ogrzewanie walić na maxa. Przypuszczam, że problem będzie tkwił w czymś innym.

BTW, schemat i sposób prostego sprawdzenia elektrozaworów i panelu opisywałem ostatnio na forum.

Kai
Opublikowano
Też uważam, że raczej to nie wina elektrozaworów. Jeśli nie dochodzi do nich prąd to są otwarte i oznacza to że powinno lecieć powietrze gorące. A jaką wskazuje ci temperature wskaźnik? Może termostat, jest cały czas otwarty i dlatego niedogrzewa.
  • 4 lata później...
Opublikowano
witam ja tu w sprawie ogrzewania e46 330D 2000r.sedan ,klimatronik jedno strefowy. Wczoraj zonka wrocila z pracy i miała ciplutko dzis zrobiłem runde po miescie :cool2: i miałem zimno 8stopni celsjusza na zewnatrz. Dolałem płynu jakis 1 litr bo bagnet był zanurzony (latem kleiłem zbiorniczek i troche zj....em robote bo jednak ubywa) i nic sie nie zmieniło temperatura na silniku stoi w pionie, cisnienie w układzie jest, jakie moga byc przyczyny tej przypadłosci od czego zaczac szukac !!!!!????????? :?:
Opublikowano
chyba sie wyjasniło pewnie sie cos zacieło popstrykałem po panelu i działa gora srodek i dół i niewiem czy to przez ten litr płynu czy co innego ale narazie działa :cool2:
Opublikowano
Miałem to samo.W zeszłą zime pojechałem w trase i cała drogę się grzałem, było wszystko ok. Następnego dnia wsiadam i ruszam z powrotem a całą drogę zimne powietrze. Okazało się że przyczyną był niski stan płynu chłodniczego spowodowany nieszczelnością chłodnicy. Obstawiam, że masz gdzieś wyciek, a jak będzie mało płynu, będzie zimno :norty:
Opublikowano

Spadł śnieg. Nagle wielkie problemy.

W innym temacie opisałem z pływaniem auta. W tym temacie brakuje mi ogrzewania.

Jedna stronę jechałem wolno (zapomniałem zmienić oponek :mad2: )ogrzewanie działało bardzo dobrze.

Wracam po 4 godzinach i [BAD]. Jak jadę w okolicach 2.000 obrotów to tracę ogrzewanie. Jak juz mam 2.500 to zaczyna lecieć ciepłe. Dzisiaj dolewałem płynu bo mi ciagle na OBC "check coolant level" wołał. Po dolaniu i tak nie zniknął :?

Druga sprawa z przednich kratek wieje zimne. Dzisiaj wymieniałem kratkę i przekładałem to pokrętło CIEPŁO-ZIMNO (klima dwu strefowa) i nagle po tej zamianie (właściwie tylko odpięcie i wpięcie kostki bo pokrętła nie zmieniałem) przestało mi lecieć ciepłe z tych przednich kratek jak ustawię na panelu "nadmuch w głowę". W innych położeniach pokrętła panela ciepłe leci. :?

 

Strasznie problematyczne auto mi się trafiło....

Opublikowano

Sprawdź rezystor dmuchawy, tzw jeża

 

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Opublikowano

Z kratkami nie mam pojęcia (bardziej obstawiam elektronikę, ale ręki nie dam), ale napisałeś że przy 2000 tracisz ogrzewanie więc stąd od razu pomyślałem o jeżu.

 

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Opublikowano

A co mają obroty silnika do rezystora dmuchawy? Bo może ja o czymś nie wiem.

 

 

Dobra znalazłem przyczynę :lol:

Brak wody w układzie :(

PO porządnych oględzinach stwierdziłem ze cieknie mi weży przy elektrozaworach. Jako ze M50 jest fantastycznie wspaniale ciasny udało mi sie poprawić tylko dwa przewody. Z racji wieku poprostu w miejscu docisku opaski popękały. PO naprawie odpaliłem i okazało sie ze nadal cieknie...

Niestety jeden z tych dwóch węzy nie nadaje się do pracy w moim aucie (rozpada się przy skręcaniu opaską).

Żeby wymienić te węże na nowe trzeba zdjąć kolektor... :?

OT: Znalazłem przyczynę "check coolant level" - po prostu ciągle mi spi@%^ał płyn (1litr na 20km)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.