Skocz do zawartości

e36 m43 wymiana czy chip?


smuzu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie pisze w imieniu brata konta niema więc wiecie.

Prosi o doradzenie w sensie takim ma e36 318i 85kw to chyba 115 km jest. silnik bardzo zdrowy jak i reszta auta o które dba ale chce zwiekszyc moc.

co byście doradzili jakie moga byc koszty no i problemy pewnie. a więc tak wymiana silnika na większy czy chip tuning ?

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chip da temu autu troszkę żwawości -do setki powinien być szybszy ale zbyt wiele po tym nie oczekuj-nie duży koszt tego.

Swap na 2,5 np jest już dosyć sporym wydatkiem na granicy opłacalności ale prawie 200 kucyków sprawi że asfalt będzie zwijał równo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie musi się 2.5 przejechać i jeżeli nie odstraszy Go spalanie rzędu 14<...Litrów,A w swojej ma dobry stan to niech je sprzeda i doinwestowane 325/328 kupi.

W swapie jak to w swapie ,rzadko się zdarza że wszystko gra i jedzie. Albo ori i ją modzić chyba że ma za darmo gdzie,.Albo gotowego swapa. :)

 

Aby zadbane było.

X2 M35i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zalezy co Twój brat oczekuje. By auto było trochę żwawsze to chip od bagora, dobry dolot i będzie 5-10 KM wiecej...może...

lepszy jest swap. Najtaniej i bez wiekszych problemów wyjdzie swap M44. 140KM już jedzie lepiej, spalanie praktycznie na poziomie m43. Ale jesli dalej to za mało (a na pewno po miesiacy będzie za mało) zostaje swap m52b25 lub b28 170-190KM już ładnie jedzie, ale niestety coś za coś. O ile m52b25 pali przyzwoicie i przy rozsadnej jeździe spokojnie zamknie się w 12 litrach, to b28 potrafi niemile zaskoczyć, szczególnie w jeździe miejskiej... Ale wszystko zależy od tego co Twój brat oczekuje...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co oczekuje? zwiększenie mocy poprostu jego 318 spala 9l ze swapem duże koszty się wiążą sprzedawac auta nie chce bo naprawde zadbany samochód jest to moja jest młodsza a w gorszym stanie. chip jest widze na pierwszym miejscu tylko mocy bało daje 10hp tylko. zostaje wyjście takie ze kupić mocne auto żeby raz na tydzień sie przejechał :P a silnik 318is bedzie pasował? tam jest 140hp żeby nie było dużo rzeczy do przekładania.

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tego co wiem to M44 wchodzi w miejsce M43 bez problemu. JAk masz cały silnik z wiązką i komputerem to jest 1 dzień pracy...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja bunia to dla mnie wszystko chodzi bez zarzutów,niema żadnych problemów bujam sie po ważnych trasach i niczego się nie boi przy wyprzedzaniach przy takim motorze i 115hp.motor jest zdrowy ale jednak ale jednak oczekuje większej mocy w miare mozliwości niskich wydatków.

mam dwie kwestie do rozpatrzenia chip lub swap. prosił bym o względne kwestie w prawidłowym doradztwu koleżeńskim.

Pozdrowienia dla fanów i użytkowników marki BMW

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chip nie da dużo sam w sobie. Ja stawiam na swap M44.

Z drugej strony, jeśłi silnik jest pewny i sprawny to wiesz co masz. A jak kupisz jakiś silnik nie wiadomo z czego....to lepiej nic nie robić. Jedynie chip, który da moc do 125 KM i tyle. Ale pewny silnik to zawsze lepsze niż jakiś mocniejszy i nie pewny.

Nie ma jeden rady na problem brata.

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja może powiem w ten sposób.

Taniego i efektywnego sposobu na podniesienie mocy czy momentu obrotowego po prostu nie ma.

Wszystkie historie i zapewnienia producentów o tym, że dany filtr stożkowy, magnetyzer, dupolizer da 20, 30, czy 200 km to zwykłe bajki.

Ale do rzeczy...

Nie słyszałem, żeby istniał wsad do twojego silnika dający jakąś realną poprawę osiągów co wynika bezpośrednio z jego ograniczeń konstrukcyjnych.

Najprostszą i moim skromnym zdaniem relatywnie najtańszą drogą podniesienia parametrów twojego autka jest w tym przypadku SWAP.

M44 kupisz w rozsądnych pieniądzach i z przekładką nie ma żadnych problemów.

Jeśli się zdecydujesz, gorąco jednak polecam wykonać pracę samemu, bądź u NAPRAWDĘ zaufanego mechanika.

Życzę powodzenia przy planowanych zmianach! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOZE SILNIK TURBOODZUTOWY 1500 KM

może :norty: jak nie jesteś zainteresowany tematem to daruj sobie te zbędne gadki. gdzie indziej posty nabijaj a nie śmieć tu :nienie: :nienie:

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu akurat, wybrał tą wersje silnikową? nie wiedział że ten silnik jest bez chęci do życia? trzeba było na wstępie kupić 2.8 i miałby z głowy.

to jest jego pierwsze auto chciał oszczędną jazde :wink: miał do wyboru właśnie 2.8 silnik ale spalania sie bał ale trafił na ten co ma no ale po prawie dwóch latach mało mocy po prostu. ja mam zamiar wirusować swoją ja z tym problemu akurat niemam chipa od bagora i tyle jak to w dieslu. "silnik jest bez chęci do życia" tu akurat nie masz racji fakt nie jest to potęga ale daje radę.

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś się tam turla nie powiem. ale szału nie ma, zreszta ja wiedziałem na co się porywam (równiez mam 316) wcześniej ,jezdziłem autem o osiagach lepszych niż 2.8 w 3 . no ale nie narzekam,podczas wyboru auta osiągów nie brałem pod uwage(miał to byc typowy dupowóz ) no w takim wypadku pozostaje wam tylko swap na mocniejszą jednostke.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest 318 grzesiu. 316 miał kolega jeszcze w gazie na to można było powiedzieć że niema czym :D no jak kupował tez nie myślał o osiągach no ale z biegiem czasu chce się na więcej. w sumie jeżeli ma być swap to już z ta myślą że auto musi zostać na dłuższy czas u niego. czyli musi sie szykowac na wydatek około 3tys?

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to przepraszam nie wiem skad sobie, wziałem te 316 :shock: przy swapowaniu wszystko zalezy kto bedzie robił. nigdy nie da się ,określic sztywno wydatków. podczas takiej akcjii moze ,wyjsć conieco. do tego wiadomo takie sprawy jak płyny ,filtry zawsze trzeba mieć zapas gotówki. no i przede wszystkim żeby ,robił to ktoś kto ma o tym pojecia,aby nie było druciarstwa bo w przyszłosci kolejne problemy mogą wyjsc :8) no i pewno zródło silnika bo jak kupisz kota w worku to moze sie ,okazać że przed całym swapowaniem trzeba najpierw remont kapitalny zrobic...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki za nabijanie sie ale uwarzam ze to co z allegro to bujda na biegunach sam mialem chipa od bagora (chyba sorki za przekrecenie nika ale tylko profesjonalne chipowanie da cos wymiernego bo inaczej to jak naprawa na odleglosc od tego paana chip mial za niskie obroty wydarlem go i zalozyl,em orginal
jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki za nabijanie sie ale uwarzam ze to co z allegro to bujda na biegunach sam mialem chipa od bagora (chyba sorki za przekrecenie nika ale tylko profesjonalne chipowanie da cos wymiernego bo inaczej to jak naprawa na odleglosc od tego paana chip mial za niskie obroty wydarlem go i zalozyl,em orginal

bo to jest bujda . :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bagor ma zle chipy?duzo osob na innych forach go chwali. Mowimy o programach do tds-a chlopaki nie jezdza miesiac czy dwa ale pare lat na wirusie.

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bagor ma zle chipy?duzo osob na innych forach go chwali. Mowimy o programach do tds-a chlopaki nie jezdza miesiac czy dwa ale pare lat na wirusie.

jedynakk nie wie co mówi albo mu się coś pomyliło. Tutaj jest jego post z opinią, który jest zaprzeczeniem tego co teraz napisał: viewtopic.php?p=856643#p856643

 

Po pierwsze, jak widać w linku wyżej problemu z niskimi obrotami nie było, więc można wywnioskować że pojawiły się po jakimś czasie. Jeśli pojawiły się po jakimś czasie, to problem z winy chipa jest do wykluczenia, bo mapy się nie zmieniają (nie nadpisują się w żaden sposób, są stałe). Po drugie, widzę w archiwum że z jego autem były jakieś przekładki/kombinacje z silnikiem bądź sterownikiem, co w naturalny sposób może stworzyć komplikacje. Ja za takie coś nie będę odpowiadał, jeśli jest to przyczyną problemu.

 

Jeszcze dla jasności - nie zmieniam jałowych obrotów, chociaż potrafię je ustawić w dowolne miejsce (oczywiście biorąc pod uwagę 8 bitowe ograniczenie mapy), dlatego sprawa jest dla mnie oczywista. Dziwne jest też to, że jedynakk nie zgłaszał mi nigdy żadnego problemu, co jest kompletnie niezrozumiałe.

 

Z postu jedynakk wynika jakobym miał coś wspólnego z 'allegro' jednak jest to zupełną nieprawdą.

 

Na zakończenie chciałbym jeszcze dodać, że jak ktoś powątpiewa w moje umiejętności zmodyfikowania tego auta, to proszę o wskazanie kogokolwiek w Polsce (albo jakąkolwiek firmę tuningową w Polsce), która potrafi aktywować ogranicznik prędkości w Motronic 1.3 (jak ktoś chce ograniczyć swoje auto np. do 80km/h, to mogę to zrobić :)) lub też potrafi zmienić lokalizacje odczytu map w kodzie. Życzę powodzenia w poszukiwaniach. Zaznaczam, że nie chwalę się, tylko po prostu nie chcę by ktoś mnie przedstawiał w złym świetle, bo jest zupełnie na odwrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam e36 318ti ,silnik M42 ,256.000 km przebiegu do którego kupiłem chipa od Bagora. Dlatego od tego Pana , choć są tez inne żródła ,ponieważ po poczytaniu kilkunastu opinii na różnych forach bmw ten "gość" najcześciej jest polecany.

 

Co do wrażeń po zamontowaniu chipa ,to są znacząco zauważalne pomimo,że silnik swoją młodość ma za sobą i jest to tylko 1.8 litra. Z nie miarodajnych pomiarów czas do 100km/h poprawil sie o prawie 2sec i wynosi około 8.0sec ,a było cos koło 10s.

 

Prosze sobie zresztą zobaczyć filmik z testów. Start na filmie przy 1:39sec jest z oponami typu slick z tylu. Film drży i dzwięk coś nieteges,ale ogólnie da się coś zobaczyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.