Skocz do zawartości

Wolne obroty, przygasa, faluje :(


lukasz4441

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj uszczelniłem mój dolot (CAŁY) wymieniłem wszystkie gumy czyli 2 :) + odma. Po odpaleniu silnik pracował ładnie lecz pod przegazowaniu zauważyłem że obroty nie wracają do (mniej więcej) 750rpm, tylko do ok. 300-400rpm ale to na dosłownie pół sekundy i spowrotem wstają na 750rpm. Postanowiłem zrobić reset, klemy odpięte, kluczyk na poz. 2 lecz później zapomniałem wyłączyć kluczyka na poz. 0 przed podłączeniem klem no i troszkę zaiskrzyło - nie wiem czy mogłem tym coś spalić ... :/ Samochód stracił wolne obroty całkowicie - poprostu ich nie było. Znowu reset - teraz już o niczym nie zapomniałem i nic obrotów dalej nie ma. Zdjąłem obudowę filtra powietrza i nagle wolne obroty się pojawiły, przy okazji wymieniłem filtr bo był za 99r :) no ale wracając do tematu obroty wolne są ale dużo niższe 500-600rpm, po przegazówce spadają poniżej 500rpm aż zapalają się kontrolki na chwilę, czasami potrafi nawet zgasnąć... nie wiem rozkładam już ręce. Krokowca czyściłem nic nie pomogło. Samochód na sekw. ale to wszystko co opisuję dzieje się tylko i wyłącznie na benzynie, na gazie nawet nie wiem jak się zachowuje bo najpierw muszę dojsc z benzyną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź krokowca lub podmień na inny :P

ja u siebie miałem tak jak piszesz mniej więcej i padła mi przepustnica :( -ja mam elektroniczną przepustnicę więc krokowca nie mam

założyłem używaną inną i jest ok :cool2:

 

zobacz jeszcze dolot powietrza i umyj przepływkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany w 99%. Nie założyłem wężyka z podciśnieniem który idzie do odmy, po założeniu było już lepiej ale jeszcze falowała i gasła. Po podpięciu pod kompa okazało się że sonda lambda ma stałe wartości 0,4V, po wymianie sondy wszystko ok. Martwi mnie jeszcze że wskazania przepływki są bardzo niezróżnicowane na komputerze - od 0,3V na wolnych obrotach do 0,5V po dodaniu gazu. Wykres jest prawie prosty co chyba nie jest normalne :/ Apropo jak się ją czyści?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szłyszałem o czyszczeniu przepływki,ale różne sa przypadki.Sprawdz w przepływomierzu czy jest,czerwona spirala.Gdy zapalisz silnik odłoncz z odmy,i patrz czy pojawia się, czerwona spiralka,przy 2000 x1000.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie klapka chodzi ładnie więc nie ma po co czyścić. Gorzej mnie martwi elektronika. Znalazłem taką instrukcję:

 

5 Zsunąć gumowy kapturek ochronny ze złącza czujnika.

6 Podłączyć jemną końcówkę woltomierza do masy silnika.

7 Odnaleść styki napięcia zasilania, sygnału i masy.

8 Podłączyć dodatnią końcówkę woltomierza do przewodu połączonego ze stykiem sygnału czujnika.

9 Usunąć doprowadzenie powietrza.

10 Usunąć obudowę filtra powietrza, by łątwo otwierać i zamykać klapę przepływomierza.

11 Otworzyć i zamknąć klapę przepływomierza kilka razy i ocenić, czy pracuje płynnie i nie przywiera.

12 Włączyć zapłon. Nie uruchamiać silnika. Wskazanie woltomierza powinno mieć wartość 0,20...0,30 V.

13 Otworzyć i zamknąć klapę kilka razy i sprawdzić, czy napięcie płynnie wzrasta do 4,0...4,5 V.

Uwaga! Do oceny płynności wzrostu wartości napięcia jest przydatny woltomierz cyfrowy ze wskaźnikiem graficznym.

14 Uruchomić silnik i pozostawić pracujący na biegu jałowym. Woltomierz powinien wskazywać 0,5...1,5 V.

15 Otworzyć przepustnicę tak, by prędkość silnika nie byłą większa niż 3000 obr/min. Napięcie powinno mieć wtedy wartość 2,0...2,5 V.

16 Nagle otworzyć przepustnicę. Napięcie powinno wzrosnąć powyżej 3,0 V.

 

Wychodzi na to że powinno być od 0,5V do 3V a u mnie jest od 3V do 5V :/ Ciekawe jeszcze kto pisał te instrukcje... I jeszcze jedno on tu sprawdzał zwykłym miernikiem, ja mówię o wskazaniach na komputerze serwisowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego lukasz nie sugeruj się tym co jest napisane w książce. Popytaj czy niedaleko miejsca gdzie mieszkasz nie jeździ nikt z forumowiczów, zeby mógł podjechać i sprawdzic u siebie te parametry. Ewentulnie kolegów z forum. Ja mam o tyle dobrze, że sprawdzam parametry z autem mojego szwagra, który ma e34 m30.

 

 

Ja szukam u siebie też problemu bo auto nie odpala mi od miesiąca.. Pierwsze problemy wskazywały na kopułke z palcem wymienione nic, sprawdziłem przewody zdrowe, iskra jest, cewka wymieniona i nic (mimo że parametry na volotmierzy były inne niż te które były podane w książce od m30 w modelu e34), świece nie pozalewane, napięcie do pompy jest, wyciągnąłem pompe niby chodzi ale jakby słabo - sprawdze jej wydajność. Jeśli okaże się, że to nie pompa to sam nie wiem co to będzie... trace już głowe bo nie wiem co jeszcze mam sprawdzić. Dodam że wszystkie w/w części zostały kupione od auta które odpalało do samego rozebrania.

 

 

Tobie życze cierpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

I po problemie. Przepływomierz, który kupiłem 3 tyg. temu (po tym jak mój zwariował całkowicie) także był od początku uszkodzony, tyle że jak miałem dziurawy dolot to jakoś to chodziło, a jak go uszczelniłem już nie. Przy zakupie przepływki już zauważyłem że klapka bardzo lekko chodzi i nie domyka się do końca, pokazałem to "złomiarzowi", którego wszystkie samochody na podwórku jak twierdzi oczywiście do końca jeździły jak by dopiero wyjechały z salonu. Zapewniał mnie że tak powinno być, bo dopiero po podłączeniu do kostki jakiś magnez łapie tą klapke i wtedy dochodzi do końca. Człowiek głupi to uwierzył i 250zł poszło w p.... bo po takim czasie to mi pieniędzy nie zwróci. Podmieniłem przepływke od kolegi i wszystko pracuje jak się należy. A klapka powinna się domykać do końca, ładnie przylegać i przy popchnięciu palcem musi być taki średnio ciężki opór - ciężko to określić, w każdym bądź razie po przechyleniu przepływki na bok nie powinna się samoczynnie odchylać ani spadać tak jak w tej co kupiłem niedawno. Pzdr. :(

 

Jeszcze jedno, narazie mam kumpla przepływke od driftowozu :) ale jak wróci z za miedzy musze mu ją oddać... Ma ktoś może namiary do jakiejś firmy co regenerują takie rzeczy? Używek już mam dosyć... Chyba że ktoś zaufany ma idealną to chętnie kupie, tel. 889-947-139 Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.