Skocz do zawartości

Zamiana silnika 3.0d


siemek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mialem ostatnio problem z odpaleniem samochodu... Po wymianie pompy w bakum progowejm filtra paliwa, powietrza i odmy, rowniez wszystkich wezy paliwowych lacznie z tymi w baku samochod pali na zaciag po 2-3m doslownie a na rozruszniku nawet czasami po 30 sek krecenia. Gasnie podczas jazdy a dokaldniej podczas gwaltownego wcisniecia gazu... Po podlaczeniu pod kompa byl blad czyjnika cisnienia na szynie cr. Zrobilem podmianke owego czujnika z rozbitej bunki to z kolei na kompie blad regulacji cisnienia. Rok temu wymienilem regulator ale jezdze daleko i czesto i od tamtego czasu uplynelo 100tys km wiec teraz zrobilem podmianke z tej rozbitej bunki... nadal to samo. samochod gasnie podczas gwaltownego wcisniecia gazu lub troszke wiekszego oporu podczas jazdy i do tyego doszlo ze chodzi okolo 4 sekundy przekreceniu kluczyka na zero. Regulator w ASO kosztuje okolo 800zl.. Duzo poczytalem tutaj na formu i duzo prawdopodobne ze moze byc wina jeden z wtryskow (przy przebiegu 400tys duzo prawdopodobne - kupoilem gdy mial 260tys i do wtryskow nie zagladalem i nie wiem czy poprzedni wlasciciel cos z nimi robil).. Nie mam za duzo teraz gotowki w kieszeni ale jesli milbym kupic nowy regulator i to by nie pomoglo to 800zl w plecy.. do tego sprawdzenie wszystkich wtryskow i ewentualna regeneracja to tez nie jest maly koszt... wiec za calkiem podobna cene w/w kosztow mam caly silnik z tej rozbitej buni ( p[rawie kompletny bez turbiny tylko) Ten nowy silnik byl w ze skrzynia automatyczna a ja mam manualna... Czy musze wgrywac nowy soft do komputera silnika? Jesli wstawiany silnik byl w automacie i idzie do manuala. Podkreslam to ze komputer moj ze starego silnika. I czy wiazka elektryczna silnika jest taka sama w atomacie i manualu? wiem ze automat a drugi sterownik oddzielny do sterowania skrzynia... Jesli nie jest taka sama to czy mozliwosc jest zamiany owej wiazki z mojego silnika na ten wstawiany. Jesli komputera pod nowy silnik nie trzeba bedzie programowac to mysle ze dobrze by zrobil reset...

 

 

Dodam ze zdecydowalem sie na zmiane silnika rowniez ze wzgledu na mocna eksploatacje bunki... Praca moja zmusza mnie do robienia 80-100tys rocznie.. moj silnik ma 400tys przebiegu i bedzie zmieniany na silnik z 240tys udokumentowanym przebiegiem... chociaz z dokumentacja w tych czasach nie ma problemu mysle ze wiecie o czym mowie..... Chociaz przy tamtej rozbitej bunce byly faktury z ASO wiec moga swiadczyc o wiarygodnosci przebiegu.

 

Moj silnik ma 184KM a ten wstawiany jest poltora roku mlodszy i juz ma 192KM.... Dziwne jest to ze w dowodzie swoim mam 184 a gdy rozkodowalem VIN to okazalo sie ze ma 145kW czyli 192KM....

 

Nie bedzie wiekszego problemu by przelozyc silniki? Nie ma przy tym wiekszych komplikacji? Chodzi mi glownie o sterownik...

 

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.