Skocz do zawartości

siemek

Zarejestrowani
  • Postów

    5
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 530d 99r

Osiągnięcia siemek

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. siemek

    530d nie pali

    wszytko to juz przerobilem :roll: "zanim zapytasz - POSZUKAJ" hehe
  2. siemek

    Zamiana silnika 3.0d

    Witam! Mialem ostatnio problem z odpaleniem samochodu... Po wymianie pompy w bakum progowejm filtra paliwa, powietrza i odmy, rowniez wszystkich wezy paliwowych lacznie z tymi w baku samochod pali na zaciag po 2-3m doslownie a na rozruszniku nawet czasami po 30 sek krecenia. Gasnie podczas jazdy a dokaldniej podczas gwaltownego wcisniecia gazu... Po podlaczeniu pod kompa byl blad czyjnika cisnienia na szynie cr. Zrobilem podmianke owego czujnika z rozbitej bunki to z kolei na kompie blad regulacji cisnienia. Rok temu wymienilem regulator ale jezdze daleko i czesto i od tamtego czasu uplynelo 100tys km wiec teraz zrobilem podmianke z tej rozbitej bunki... nadal to samo. samochod gasnie podczas gwaltownego wcisniecia gazu lub troszke wiekszego oporu podczas jazdy i do tyego doszlo ze chodzi okolo 4 sekundy przekreceniu kluczyka na zero. Regulator w ASO kosztuje okolo 800zl.. Duzo poczytalem tutaj na formu i duzo prawdopodobne ze moze byc wina jeden z wtryskow (przy przebiegu 400tys duzo prawdopodobne - kupoilem gdy mial 260tys i do wtryskow nie zagladalem i nie wiem czy poprzedni wlasciciel cos z nimi robil).. Nie mam za duzo teraz gotowki w kieszeni ale jesli milbym kupic nowy regulator i to by nie pomoglo to 800zl w plecy.. do tego sprawdzenie wszystkich wtryskow i ewentualna regeneracja to tez nie jest maly koszt... wiec za calkiem podobna cene w/w kosztow mam caly silnik z tej rozbitej buni ( p[rawie kompletny bez turbiny tylko) Ten nowy silnik byl w ze skrzynia automatyczna a ja mam manualna... Czy musze wgrywac nowy soft do komputera silnika? Jesli wstawiany silnik byl w automacie i idzie do manuala. Podkreslam to ze komputer moj ze starego silnika. I czy wiazka elektryczna silnika jest taka sama w atomacie i manualu? wiem ze automat a drugi sterownik oddzielny do sterowania skrzynia... Jesli nie jest taka sama to czy mozliwosc jest zamiany owej wiazki z mojego silnika na ten wstawiany. Jesli komputera pod nowy silnik nie trzeba bedzie programowac to mysle ze dobrze by zrobil reset... Dodam ze zdecydowalem sie na zmiane silnika rowniez ze wzgledu na mocna eksploatacje bunki... Praca moja zmusza mnie do robienia 80-100tys rocznie.. moj silnik ma 400tys przebiegu i bedzie zmieniany na silnik z 240tys udokumentowanym przebiegiem... chociaz z dokumentacja w tych czasach nie ma problemu mysle ze wiecie o czym mowie..... Chociaz przy tamtej rozbitej bunce byly faktury z ASO wiec moga swiadczyc o wiarygodnosci przebiegu. Moj silnik ma 184KM a ten wstawiany jest poltora roku mlodszy i juz ma 192KM.... Dziwne jest to ze w dowodzie swoim mam 184 a gdy rozkodowalem VIN to okazalo sie ze ma 145kW czyli 192KM.... Nie bedzie wiekszego problemu by przelozyc silniki? Nie ma przy tym wiekszych komplikacji? Chodzi mi glownie o sterownik... POZDRAWIAM
  3. Sterownik ABS jest walnienty napewno... Na kompie blad czujnika lewego kola ale to nie koniecznie znaczy ze ody czujnik jest zepsuty.. Mi sterownik poszedl i objawy - w/w blad na kompie, zapalenie sie kontrolek abs i asr, po czasie wszystko zwariowalo -kontrola trakcji mi sie wlaczala podczas nawet delikatnego ruszania, i auto podczas jazdy potrafilo mi delikatnie przyhamowywac jedno z kol i nie bylo reguly ktore heh... co sie okazalo styki sterownika byly poodrywane i przewiercona wtyczka przez ktora byly byle jak przylutowane kabelki (dokladnie 3) i tutaj mam zapytanie do wszystkich : moze ktos chcialby sprzedac sterownik razem z wtyczka do 503d 99r 184KM. :D
  4. siemek

    530d nie pali

    Witam! Temat mysle niejednokrotnie poruszany na forum, pomimo tego chcialbym opisac moj problem..... Otóż: Calkiem niedawno zauwazylem ze moja bunia potrzebuje dluzszego czasu na rozruszniku do odpalenia... I tak bylo gdzies jeden dzien... Mialem 15l i pojechalem zatankowac (staram sie zawsze miec duzo powyzej 15 i nie pamietam kiedy mialem poznizej owego stanu) niestety zaraz po zatankowaniu juz nie odpalila... Chcialem go zdiagnozowac - niestety nie udalo sie - nie mozna bylo nawiazac polaczenia z komputerem. Komputer mial zimny lód na jednym z przekaznikow i juz jest sprawny. Po diagnozie dowiedzialem sie ze za male cisnienie idzie z pomp przed filtrem... Dziwne bo obydwie pompy dzialaly dobrze ( kazda wykrecilem i sprawdzilem cisnienie jakie dają) okazalo sie ze winą byl wstawiony "zaworek powrotny" http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=13_0801&hg=13&fg=10 zamiast ogranicznika cisnienia nr11. Po zamontowaniu oryginalu samochod odpalil (dodam ze byl resetowany komputer podczas napraw) i nie chodzil na wszystkie gary... po odpaleniu przejechal;em 2km w strone domu z warsztatu i gasl podczas jazdy... Wymienilem wszystkie gumowe weze doprowadzajace paliwo, wymienilem rowniez pompe w baku jak i progową (obydwa na oryginaly ale uzywki) w baku mam ponad 30l, obydwie pompy chodza ale z baku nie wypywa ani kropla paliwa... Wyciagnąłem z baku Pompa ssąca strumieniowa i zauwazylem ze byla juz otwierana i prawdopodobnie czyszczona... Na jej stan byl ogolnie sredni (chodzi mi o slady po srubokretach przy otwarciu) Nie mam zamiaru zakladac jej spowrotem i juz mam inna oryginalna stan idealny... Jedna waz ssacy jes podlaczony do kosza z pompa wstepna - i mam do tego pytanie - czy to miejsce jest rozbieralne? czy moge z kosza to wyciagnac? nie chodzi mi o weze pompy ssacej tylko miejsce gdzie sa zamontowane - moze jest tam to mocno zabrudzone jesli pompa wstepna dziala ale nic nie przelewa do drugiego baku... Jutro ranu bede zakladac nowa pompe ssaca i jesli nadal nie bedzie przelewu co w konsekwencji paliwo nie pojdzie dalej w strone progowej to juz nie wiem co robic...
  5. ja tez tak mialem ze po przekreceniu kluczyka silnik jeszcze chodzil 3 sekundy.... w podobnym okresie bylem zmuszony wymienic pompe paliwa w baku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=16_0209&hg=16&fg=15 i zawor regulacji cisnienia na pompie wtryskowej : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=13_0802&hg=13&fg=15 Przed wymiana zaworu silnik mi gasl podczas jazdy po spuszczeniu nogi z gazu.... A co do pompy w baku to kiedy mi padla to mialem w garazu stara pompe z 3 benzyniaka... objetosciowo pasowala ale oczywiscie miala inne cisnienie dawkowania paliwa... wlozylem ja zeby pojechac poszukac oryginalnej... silnik na niej chodzil nie rowno i po wylaczeniu stacyjki chodzil wlasnie przez okolo 3 sekundy... Obydwie rzeczy wymienilem w tym samym czasie.... i nie jestem w stanie poowiedziec co pomoglo na to ze silnik od razu gasl po przekreceniu kluczyka... ale jestem pewien ze to jedno z dwoch. proponuje podlaczyc pod kompa i szukac bledow... jak masz gdzies dostep to pomp uzywanych to sprawdz czy sie polepszy... jesli po wymianie pompy dalej to bedzie to napewno zawor regulacji cisnienia... Zaproponowalem sprawdzenie pompy jako piierwszej bo jest duzo tansza niz ten maly zawor... i mniej przy tym roboty:) ale mysle ze podlaczenie pod kompa napewno Cie naprowadzi. \powodzenia!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.