Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z kalibracją systemu w silniku 1,8ltr ok. 140KM. Kolega zagazował ten silnik ale fachmanom nie udaje się go zestroić.

Listwa Matrix, red. Silver.

Autokalibracja oddaje nachylenie na poziomie 1,16 przy dyszach 3,0mm i ciśnieniu 1,3b, przy takim silniku i tej mocy chyba nachylenie powinno być o wiele niższe :?:

Mapy sie pokryły przy par. nachylenia ok. 1,22

Wszystkie połączenia sprawdzone, sterownik nie zgłasza błędów, ciśnienie stabilne. Czas wtrysku Pb na jałowym ok.2,6ms gaz ok.3,4ms. Samochód dobrze pracuje na jałowym ale jest problem z przyspieszeniem do 100km/h różnica pomiędzy LPG i PB ok. 3sek na niekorzyść LPG :duh: :mad2:

W czy może tkwić przyczyna, różnica powinna chyba być mniejsza?

Może ktoś już spotkał się z czymś takim :modlitwa:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
nachylenie po autokalibracji dostosowuje sie do przesunięcia a więc jak zienimy przesunięcie zmieni się nachylenie ciśnienie też powinno być niższe ok 1 bara czas wtrysków benznowych powinny byc zbliżone jak auto chodzi na gazie i autokalibracje powinno się robić w czasie jazdy można też się pobawić wzbogaceniami
Opublikowano

Ok ale po zmianie przesunięcia samochód "zalewa" gazem i zamula go podczas jazdy, najlepiej jest gdy offset jest 1,0. Gdy ciśnienie jest 1b czas wtrysku na jałowym: Pb 2,6ms a na gazie ok.4,1ms różnica chyba zbyt duża.

Gdy rusze wzbogacenia w przedziałach od razu samochód wariuje na Pb.

Co do autokalibracji w Diego można ją robić podczas jazdy :?: :doh:

Autokalibracja mówi o prawidłowym doborze dysz dlatego dziwi mnie, że par. nachylenie jest taki duży przy tych dyszach i takim silniku :duh:

Może sterownik jest "lewy" chociaż nie zgłasza błedów :doh:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ustawienia są w miarę ok (ofset i nachylenie). Autokalibracja lub mapa robione są przy obrotach 2200-2800rpm, niestety silne dynamiczne przyspieszanie - nie da się go zauważyć. Pewnym udogodnieniem jest ich nowy program AKME. Jest tam "oscyloskop", który może podpowiedzieć co nie co.

Jednak uważam, że przy przyspieszaniu trzeba ustawiać metodą prób i błędów. Weź tylko pod uwagę, że jeżeli jest słaby, to wcale nie znaczy, że LPG jest za mało... może go być za dużo. Podpowiem, że warto mapę "złamać" (dla M50B25 przy około 9ms) i podnieść górną cześć.

Aaaa i zapomniałem - na LPG zawsze będzie słabszy :/

Kai
Opublikowano

Niepokoją mnie te dysze teoretycznie za duże :doh:

Co do ilości podawanego gazu też mam wątpliwości bo wydech ma czarny nalot (to by właśnie wskazywało za dużo gazu), ale w takim razie dlaczego autokalibracja tak wychodzi? Na mniejszych dyszach kapota zupełna - może pan Diego jakiś trefny się trawił?

Czasy wtrysku Pb i LPG powinny być zbliżone i takie są wg. oscyloskopu od ok. 6-7ms wcześniej czas gazu jest ok. 1ms większy czy może to być wpływ offsetu, który daje na początku różnice właśnie 1ms między Pb a gazem?

Dodam, że problem dotyczy tylko przyspieszania, elastyczność Na IV i V biegu nieco lepsza niż na Pb, Vmax porównywalna z Pb.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czasy wtrysku Pb i LPG powinny być zbliżone

 

Broń boże! Nie mają ze sobą nic wspólnego. Czasy otwarcia wtryskiwaczy Pb przy pracy na Pb i LPG w tych samych warunkach mają być identyczne.

 

Dysze za duże? 140KM/4=35KM na cylinder, uważam, że są spore, ale dopuszczalne... nie ruszałbym ich, szczególnie, że parametry są w normie.

Kai
Opublikowano

Ok, na jałowym czasy Pb na Pb i LPG zgadzają się silnik pracuje równo tylko to przyspieszenie :doh:

Spróbuje ustawić mapę na bazie oscyloskopu tzn. zbiorę czasy Pb przy np. trzech różnych obciążeniach jadąc na benzynie a potem czasy Pb jadąc na LPG przy podobnych obciążeniach. Dostroje nachylenie i wzbogacenia tak żeby czasy Pb na benzynie i na LPG były takie same przy tych obciążeniach. Myśle, że to powinno pomóc :?:

Ciekawe czy będzie duża różnica w stosunku do mapy robionej "kalibratorem"

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano (edytowane)

No kolego napisz jak Ci poszło..

Ja też mam taki silniczek.. ale mam instalke Lovato Fast.. w poniedziałek będe miał interfejs więc też sie troche pobawie bo mi sporo gazu znika w porównaniu do benzyny.

 

A mam takie pytanie.. czy można np. skopiować mape wtrysków z innego auta.. przykładowo z jednego IS-a do 2 ??

Czy trzeba ustawiać od nowa? http://haker.nie-spamuj.eu/sieci.html :D

Rozumiem że napewno musi być ta sama instalacja.. czy może się myle?

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez rafalxfiles
Opublikowano

Co to za instalka OMVL?

Można skopiować mapy jeśli program ma taką opcję, można ustawić podobne parametry jednak instalkę trzeba dostroić do konkretnego samochodu ze względu na różne zużycie silnika itd.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No kolego napisz jak Ci poszło..

Ja też mam taki silniczek.. ale mam instalke Lovato Fast.. w poniedziałek będe miał interfejs więc też sie troche pobawie bo mi sporo gazu znika w porównaniu do benzyny.

 

A mam takie pytanie.. czy można np. skopiować mape wtrysków z innego auta.. przykładowo z jednego IS-a do 2 ??

Czy trzeba ustawiać od nowa? :D

Rozumiem że napewno musi być ta sama instalacja.. czy może się myle?

Pozdrawiam

 

Ta sama instalacja na bank, do tego jeszcze na tych samych wtryskiwaczach. Przypuszczam, że takie przełożenie programu zaoszczędzi trochę czasu przy kalibracji. Powinno potrwać to krócej, niż jazda od początku.

 

Fazer, metoda, którą opisujesz, to jedyna sensowna metoda. Powinna dać dobre rezultaty, tak uważam. Jednak mimo wszystko zawsze na LPG będzie z deczka słabszy niż na Pb. Nie są to ogromne różnice, ale są. Jednak potraktuj to inaczej - słabszy, ale tańszy w eksploatacji. Jak chcesz poszaleć, to zawsze możesz wskoczyć na Pb (ja tak robię).

Kai
Opublikowano

Ok, jak wkońcu dojde z tym ustrojstwem do ładu to coś wrzuce na razie wiem, że nie powinno być większej różnicy między lpg i Pb niż 1sek na tej sekwencji w tym modelu. Ze względu na pogodę nie mamy za bardzo możliwości regulacji :evil:

Jak dotąd sprawdziłem ukł. zapłonowy, ogólną kondycję silnika (stopień sprężania, szczelność dolotu, wydechu, sprawność sondy, przepływomierza, czujnika temp., przepustnice, krokowy, filtry...)

Ze strony LPG sprawdzone połączenia, szczelność, cewki w listwie sprawne. Gaziarze nie uziemili sterownika :evil:

Jeśli regulacja nic nie zmieni prawdopodobnie sterownik do wymiany.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
że nie powinno być większej różnicy między lpg i Pb niż 1sek na tej sekwencji w tym modelu

 

1ms chyba, nie?

 

A jak ciśnienie gazu? Trzyma się w trakcie jazdy i po wyłączeniu LPG (nieszczelności)?

Kai
Opublikowano
że nie powinno być większej różnicy między lpg i Pb niż 1sek na tej sekwencji w tym modelu

 

1ms chyba, nie?

 

A jak ciśnienie gazu? Trzyma się w trakcie jazdy i po wyłączeniu LPG (nieszczelności)?

Chodziło mi o różnice w przyspieszeniu LPG/PB 0-100km/h :D

Ciśnienie jest w miarę stabilne, nie ma nagłych spadków itd.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

To jest jedna z kilku map, które zrobiłem.

Ciśnienie 1,4b; nachylenie 1.15; offset 1.0

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img300.imageshack.us/img300/4596/ismapa9iw.jpg

 

Dziwna jest zmiana czasu wtrysku ok. 4,5ms nie było nagłej zmiany warunków testu (hamowanie, wyprzedzanie) :?:

A to druga mapa, ciśnienie 1b; nachylenie 1,35; offset 1,0

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img118.imageshack.us/img118/3901/ismapa12my.jpg

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Pewnym udogodnieniem jest ich nowy program AKME. Jest tam "oscyloskop/

 

Mam pytanie, czy AKME będzie pracował ze sterownikiem DIEGO z przed roku, czy musi być nowy sterownik?

Grzesiek740 - (kiedyś było jeszcze 735 i 750)

http://img136.imageshack.us/img136/3693/mojeauta034podpisgo3.jpg

Opublikowano
Wersja sterownika Diego musi zgadzać się z wersją softu. Musisz sprawdzić wersję sterownika jeśli masz co najmniej 1.3a (napewno masz nowszą wersję) to nie będzie problemu. Wersję sterownika można odczytać na złączu czarnym Diego lub spróbować połączyć się wtedy wersja widoczna jest na dolnej belce softu. Jeśli się nie połączy trzeba spróbować innej wersji oprogramowania.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnym udogodnieniem jest ich nowy program AKME. Jest tam "oscyloskop/

 

Mam pytanie, czy AKME będzie pracował ze sterownikiem DIEGO z przed roku, czy musi być nowy sterownik?

 

Z moim działa, a instalację mam sprzed 2 lat.

 

Fazer, ale katastrofa z tą Twoją mapą, złamana jest... mówię o Pb, masz chyba jednak jakiś problem z silnikiem.

 

Look at this:

 

http://www.kudys.wv.pl/bmw/lpg_ok.jpg

Kai
Opublikowano

No właśnie (ale error :D ), o to mi chodziło wcześniej, i do tego nie chce się skalibrować :!:

Silnik na Pb myka bardzo przyjemnie za to na LPG są problemy.

I co jest z tą mapą, wygląda jakby się przy średnim obciążeniu sterownik przestawiał na ekono :?: Przy tym samym obciążeniu są różne czasy wtrysku :shock: Dlatego nie da się ustawić prawidłowego wzbogacenia dla różnych obciążeń.

Moim zdaniem to wina sterownika Diego, wymaga zmiany oprogramowania. Wersja sterownika to 1,3a w tym sterowniku rozjeżdżanie się mapy to standard.

Najciekawsze jest to, że mapy (można powiedzieć) się pokrywają przy ekstremalnie różnych nastawach :shock: :duh: :mad2:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znaczy sugerujesz, że to sterownik źle odczytuje mapę Pb, a nie są to problemy z silnikiem?

 

Podpowiem Ci jeszcze jedną rzecz - czujnik ciśnienia. To właśnie on odpowiada za odczyt obciążenia... może to właśńie ten czujnik ma problemy?

Kai
Opublikowano

Myślałem nad tym ale gaziarze też robili mapę i wyszła trochę złamana więc to raczej wykluczam. Spróbuje jeszcze zamienić czujniki między sobą standard i kalibracyjny.

A co złego może się dziać z silnikiem nie wykazuje jakiś uszkodzeń?

Łamanie mapy może mieć miejsce w silnikach doładowanych, zastanawiam się jak jest ze zmiennymi fazami rozrządu czy IS'y miały vanos?

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślałem nad tym ale gaziarze też robili mapę i wyszła trochę złamana więc to raczej wykluczam. Spróbuje jeszcze zamienić czujniki między sobą standard i kalibracyjny.

A co złego może się dziać z silnikiem nie wykazuje jakiś uszkodzeń?

Łamanie mapy może mieć miejsce w silnikach doładowanych, zastanawiam się jak jest ze zmiennymi fazami rozrządu czy IS'y miały vanos?

 

Vanosa to ja mam, ale on niestety nie zależy od obciążenia, tylko prędkości obrotowej, wiec... nie ma na to wpływu.

Kai
Opublikowano
Gaziarze wymienili sterownik na wersję 1,3G+ jest lepiej samochód równo pracuje, przełącza się niezauważalnie. Niestety mapa dalej się lekko łamie zresztą zauważyłem, że mapowanie kalibratorem nie należy do zbyt precyzyjnych delikatnie mówiąc. O wiele lepsze efekty dają ustawienia podczas jazdy z bieżącą korekcją wzbogaceń w odpowiednich przedziałach tzw. "na lambde". Ustawienia wg. czasu otwarcia wtryskiwaczy Pb nie dały porządanych efektów.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

tez mam sekwencje diego + wtryki matrix i niestety warsztat ktory mi zakladal lpg jest pelen partaczy :evil: (omijajacie kusnierska w Gdyni) i nie mam opcji zeby podjechac gdzie indziej i tak sobie wydumalem zeby wgrac ustawienia instalacji + mape z innej instalacji, ktra pracuje poprawnie.

Czy ktos moglby mi podeslac swoje ustawienia od silnika M50 - mam interfejs i soft wiec chcialbym sprobowac zrobic upload ustawien i zobacze jak wtedy bedzie calosc chodzic.

U mnie problem jest z samym przalaczaniem z pb -> lpg

w momencie przejscia gdy np dojezdzam do swiatel - oborty spadaja i potrafi zgasnac, lub chwile po przelaczeniu na lpg depcze gaz a on muli i dopiero po chwili sie zbiera :jawdrop:

Jak sie juz przelaczy to ladnie sie zbiera i nie ma problemu ale sam moment przelaczenia potrafi byc stresujacy np na srodku ruchliwego skrzyzowania :mad2:

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano

To jest bardziej skomplikowane, ponieważ każdy silnik jest inny. Musisz spróbować różnych ustawień w zależności jakie masz dysze na listwie. Jeśli masz listwe Matrix par. offset musi wynosić 1ms wtedy nie powinien gasnąć, chyba, że wzbogacenia są źle dobrane. Dysze powinieneś mieć 2,4mm (na początek). Jeśli chodzi o mapę to powinna być zebrana na Twoim samochodzie bo z tym bywa różnie. Jeśli możesz wrzuć screen'a ze swojej mapy i ustawień to coś podumamy :D

Spróbuj takich ustawień

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img163.imageshack.us/img163/2047/settings0rd.jpg

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.