Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Witam,

Zakupiłem koła od e60, z założeniem że będą pasowały, ponieważ wszystkie dane techniczne a także zapewnienia sprzedającego na to wskazywały.

 

Przy zakładaniu zweryfikowało się iż udało mi się założyć koło tylko na prawy przód. Wszystkie inne nie pasują. Próbowałem czyścić pierścienie centrujące z rdzy, jednak wychodzi na to że poza tym jednym kołem na każdej innej piaście brakuje 0,1 mm :shock:

 

Wrzuciłem zdjęcia:

https://plus.google.com/116299486749124270595/posts/SnX5FRoifBA?gpinv=AMIXal9x77FSybKPyB-OX05mGVw5_VwhsVps38qUlmdrUYefuwTUBUDcAZ1hwL8Qs2P29QPq7Unt2WBsDVWhKnOPwxe8XsM0OXLgWd-voC7gbgo4O7zHWoc&cfem=1

 

Teraz pytanie, co może być nie tak? zawieszenie sportowe ma inne pierścienie centrując, czy może miałem wymienianą jedną piastę? tego drugiego nie jestem w stanie stwierdzić, wszytkie wyglądają na tak samo zadrzewiałe.

 

Jutro planuję podjechać do profesjonalisty, jednak proszę info z waszego doświadczenia. Co można z tym zrobić. Pierścienie jakieś założyć? piłować centrę, lub felgi?

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piasta w e39 jest jedyna w swoim rodzaju 74,1mm. W E60 72,5mm jak w większości BMW. Tutaj leży problem. Musisz roztoczyć otwór centrujący w felgach z 72,5mm do rozmiaru 74,1mm.

 

Rodzaj zawieszenia nie ma znaczenia.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Piasta w e39 jest jedyna w swoim rodzaju 74,1mm. W E60 72,5mm jak w większości BMW. Tutaj leży problem. Musisz roztoczyć otwór centrujący w felgach z 72,5mm do rozmiaru 74,1mm.

 

Rodzaj zawieszenia nie ma znaczenia.

 

Dzięki, a powiedz, gdzie to mogę zrobić? Jakie zakłady się w tym specjalizują, zwykły z wulkanizacją?

A drugie pytanie, czy jedną piastę mam już tak zużytą, że jednak koło udało się założyć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Każdy ogarnięty tokarz powinien sobie z tym poradzić.

Tu gdzie prostuja felgi zazwyczaj też mają tokarki, więc myślę że problemów z tym nie będzie :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Każdy ogarnięty tokarz powinien sobie z tym poradzić.

Tu gdzie prostuja felgi zazwyczaj też mają tokarki, więc myślę że problemów z tym nie będzie :)

 

Dzięki,

Trochę podzwoniłem i już znalazłem odważnych do roztoczenia ET.

 

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
do roztoczenia ET.

 

Nie ET, tylko otworu centrującego - ET to osadzenie felgi :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.