Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Przyszedł czas pochwalić sie na forum moim problemem. Sprawa dotyczy uruchamiania silnika - po przekręceniu kluczyka wskazówka od temperatury wędruje na max, kontrolka DSC 4x4 nie gaśnie, rozrusznik kręci i nie zapala. Dodatkowo nie daje się słyszeć załączania przekaźników pod skrzynką bezpieczników - nie startuje pompa paliwowa itd. Zjawisko to występuje dosyć często a z moich spostrzeżeń częściej w wilgotne i deszczowe dni. Po kilkakrotnym przekręceniu kluczyka wraca do normy i potem jakiś czas działa dobrze. Niestety po dłuższym postoju temat powraca. Teraz co udało mi sie zrobić w celu poprawienia sytuacji: zmieniłem przekaźnik, który odpowiada za odpalenie pompy paliwa, przeczyściłem wszystkie styki przy przekaźnikach, komputerze DDE, komputerze pod skrzynką bezpieczników - bez efektu. Po podłączeniu do INPy wykasowałem błędy w następujących obszarach: TRANSMISSION-DXC GEARBOX UGSC były tam 4 błędy oraz w CHASSIS-DXC8 jeden błąd. Po wykasowaniu tych błędów wszystko działa dobrze - niestety po jakimś czasie wszystko się powtarza. Znalazłem podobny temat viewtopic.php?f=69&t=167917 . Moje błedy z INPY: 5F1E - Trailer oscillation Logic on Eeprom deaktivated oraz 4 błędy: KL15 State Can Can Signal Timeout - error code D614, D615, D618, D619. Może miał ktoś z kolegów podobny problem i podpowie gdzie szukać usterki.
Opublikowano
Witam ponownie. Po kilku godzinach wertowania netu i podobnych przypadków udało mi się ustalić, że takie zachowanie może być spowodowane np. brakiem komunikacji ze sterownikiem DSC. :shock: Chciałbym to sprawdzić, ale nie wiem gdzie się to ustrojstwo znajduje. :?: Może ktoś podpowie gdzie szukać sterownika DSC :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy sterownik DSC blokował by zapłon. Zastanawia mnie ta twoja "temperatura na maxa". Może problem z czujnikiem temperatury (lub okablowaniem) i komputer blokuje zapłon z uwagi na "przegrzany silnik"? Nie wiem czy jest takie zabezpieczenie w X3 ale wydaje się to logiczne.
Opublikowano
Gdyby był walnięty czujnik temperatury to chyba wyskoczyłby jakiś błąd a ja w INPIE nic poza tym co napisałem nie mam.Poza tym czujnik jak zapalę silnik normalnie działa i pokazuje temperaturę. No i chyba wcale bym bryki już nie odpalił, a ja po kilku razach przekręcenia kluczyka mam wszystko ok. I zastanawia mnie też sytuacja, że po wykasowaniu tych 4 błędów z Transmission wszystko jest dobrze - jakiś czas. :mad2: :mad2: :mad2:
Opublikowano
Sochaczew. Coś czuję, że czeka mnie wizyta u fachowca, bo skończyły mi się pomysły. :cry2: Zna ktoś może dobrego elektryka od BMW - Warszawa lub okolice. Dobrego tzn nie takiego, który pracuje metodą prób i błędów i wymienia to co najdroższe, a potem rozkłada ręce i robi durne miny - bo takich to mam na miejscu. :norty: łudzę się, że to może być brak komunikacji DDE z DSC - może styki zaśniedziały :?: Ponawiam jeszcze raz prośbę o lokalozację sterownika DSC. :norty: :norty: :norty:
Opublikowano
A tutaj patrzyłes??

 

viewtopic.php?f=10&t=5734&start=1155

 

Tak kolego czytałem ten wątek :cool2: , ale tu są głównie serwisy mechaniczne a ja potrzebuję typowego elektryka od BMW. Podzwonie jeszcze, może będzie można się umówić na wizytę u poleconych warsztatowców :norty: Najlepiej jakby się trafił ktoś kumaty - dlatego pytałem o ktosia poleconego przez osobę, która już naprawiała elektownię w swojej buni. :norty: :norty: :norty:

Opublikowano
Dzięki za pomoc w szukaniu :cool2: Prawdę mówiąc to szukam od kilku dni wszędzie gdzie się da i może mi już mgła na oczy weszła :duh: Postaram sie skontaktować z w.w kolegą :cool2:
Opublikowano
Witam. miałem sie odezwać po uporaniu sie z moim problemem. :D Ku mojej uciesze problem z uruchamianiem silnika okazał się banalnie prosty i mało kosztowny. Trochę nerwów i strachu mnie to kosztowało :cry2: :cry2: :cry2: - to fakt, zwłaszcza jak się człowiek naczyta na forach różnych przypadków (oczywiście polecam czytać, bo dużo można się nauczyć). :cool2: Teraz pora na wyjaśnienie, żeby inni koledzy nie mieli tyle stracha. :nienie: Odpowiedzialne za taki stan rzeczy były w moim przypadku dwa przekaźniki - pierwszy w komorze silnika o numerze 61.36-6 915 327 i drugi znajdujący się pod skrzynką bezpieczników o numerze 61.36-8 373 700. Styki przepalone. Jeszcze jedno bardzo ważne spostrzeżenie :cool2: :cool2: :cool2: koledzy "elektrycy w renomowanych serwisach" nazywają je sterownikami silnika :norty: wg mnie to zwykłe przekaźniki. Niestety nie mają zamienników i trzeba kupić oryginalne plus robocizna. Ale w porównaniu z fantazją niektórych pseudo mechaników, którzy szukają przyczyn gdzieś indziej i dochodzą do tego metodą prób i błędów, można zostać wtopionym na grubą kasę. Sorry za tyle zamieszania, ale może mogę pomóc w ten sposób oszczędzić kasy tym, którzy przeczytają moje posty :cool2: Pozdrawiam :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.