Skocz do zawartości

320 Klekocze na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dbam o auto jak mogę, i wiem że dla części z was bedzie to normalne i żebym nie wyszukiwał problemu.

Olej motul 5w40< chyba8100> teraz zalany Mobil sport 5w50. 131tyś przebiegu (nie kręcone) 1991r

Zawory z rana tłuką, po kilku sekunach ok 3. ucisza się. Uważam że nie jest to normalne, i żeby zacząc szukać problemu w "filtrze oleju" zawór nie trzyma oleju, i wszystko z góry silnika sływa do michy. Co o tym myślicie. Czekam na konkretnie odpowiedzi (tylko nie typu wlej minerała i jezdzij poki nie padnie). Pozdrawiam

Wiem że temat był wałkowany, nie raz. Ale wydaje mi się że każdy przypadek jest inny. A biorąc pod uwage wypowiedzi 20użytkowników, trzeba by cały silnik wymienic :)

Opublikowano
U mnie też klekocze. Jak kiedyś chciałem zgłębić temat to wyczytałem że to szklanki zaworowe. Na zimnym silniku nie dostają wystarczająco oleju i klepią, kiedy silnik pochodzi kilka sekund i olej do nich "dopłynie" przestają klepać. Koszt jednej to koło 30zł. Niestety za dużo roboty zgadywać i wymieniać po jednej więc trzeba wymienić wszystkie 24, a to już droga zabawa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak nie cyka 3 sekundy po odpaleniu to o co chodzi?? Czasami tak jest...wazne że po chwili ucicha. Może szukać w podstawie filtra olejowego tego zaworu i rozebrać i wyczyścić, ale moim zdaniem nie jest to jakiś tam problem. Ważen ze robi się szybko cicho, co onzacza ze szybko silnika nabira ciśnienia smarowania.

Oczywiście mogą to też być popychacze, które tez nie trzymaja oleju...ale jak kolega wspomniał, dość droga zabawa. Ale jak chcesz to możęsz też i to zrobić.

 

PZDR>

Opublikowano
Tylko że szklanki zaworowe tłukłby by raczej, cały czas. A nie w momenie odpalania silnika na zimno... Tak mi się wydaje

Nie, bo one są hydrauliczne, do odpowiedniej pracy potrzebują oleju. Na zimno olej jest w misce i ma nieodpowiednią temperaturę, zanim do szklanek dopłynie i się rozgrzeje mija kilka sekund wtedy klepią.

 

Tak mi się wydaje. Możliwe że jestem w błędzie.

Opublikowano

mam podobny problem w 318is,tylko ze klekocze przez jakies 2 minuty, potem przestaje (mobil 10w40)

duzo szukalem, jedni mowia ze tak ma byc, inni ze remont porzebny i kupa siana.

slyszalem gdzies opinie ze to moga byc napinacze lancucha rozrzadu i ze to lancuch tak klepie, ale nie wiem ile w tym prawdy.

 

czy zmiana oleju na valvoline 10w40 bedzie miala jakis wplyw?

Opublikowano
mam podobny problem w 318is,tylko ze klekocze przez jakies 2 minuty, potem przestaje (mobil 10w40)

duzo szukalem, jedni mowia ze tak ma byc, inni ze remont porzebny i kupa siana.

slyszalem gdzies opinie ze to moga byc napinacze lancucha rozrzadu i ze to lancuch tak klepie, ale nie wiem ile w tym prawdy.

 

czy zmiana oleju na valvoline 10w40 bedzie miala jakis wplyw?

 

miałem u siebie to samo i zmieniłem z shelix 10w40 na własnie valvoline 10w40 max life i było po problemie !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.