Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Niepokoją mnie stuki w przekładni kierowniczej.Kiedy silnik jest wyłaczony i kiedy ruszam kierownica z lewa na prawo to z przekladni kierowniczej wydobywają sie owe stuki.Podobnie jest kiedy przejeżdzam przez na przyklad tory kolejowe - czuje ze koła wykonują jakieś ruchy poza moją kontrolą lub kiedy skrecam w zakret 90 stopni a później prostuje kierownice to również słyszę stukniecie.Wszystkie te stukniecia sa wyczuwalne na kierownicy..Napewno nie jest to wina wahaczy górnych gdyz te sa nowe.Generalnie to luz kierowniczy jest za duzy - czuje to na kierownicy.

I teraz moje pytanie - czy regulacja luzu na przekladni kierowniczej pomoze czy przekladnia kwalifikuje sie do wymiany.

Jeśli tak to jak powinna wygladac regulacja luzu w przekladni kierowniczej w aucie z silnikiem m30. (czytałem poradnik w sprawie regulacji w m60 w dziale zrób to sam)

Opublikowano

Witam

Ja to zrobiłem tak:skręciłem maksymalnie kołami w lewo, odkręciłem śrubę na przekładni i śrubokrętem dokręciłem ten bolec regulacyjny(nie na maxa bo kierownica nie będzie wracać) następnie dokręciłem śrubę na przekładni przytrzymując cały czas śrubokrętem ten bolec żeby nie zmienił położenia i to wszystko.Efekt może minimalnie mniejszy luz na kierownicy i jak narazie nic dalej z tym nie robiłem.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Panowie czy ktoś mógłby mi opisać dokładną procedurę likwidacji luzu.To znaczy w jakiej pozycji powinne znajdowac sie koła (proste,skrecone)czy autko powinne byc podniesione itd.
Opublikowano
O jakie gałki chodzi - opisz mi temat.Chodzi Ci o końcówki drążków kierowniczych ?

 

Tak, o tych myśle.

 

To napewno nie sa końcówki drazkow kierowniczych.Stawiam albo na przekładnie albo na krzyżaki To stukanie czuje sie na kierownicy kiedy silnik jest zgaszony i kierownicą kreci sie na lewo i prawo.Zadne końcówki drążkow,ani łączniki stabilizatorów wtedy nie pracują.

Opublikowano

-To może być wina drążków, ustaw koła na wprost niech ktoś rusza kołem kierownicy a ty chwyć ręką drążek i już będziesz wiedział,

-krzyżaki kolumny kier. to samo kręć kierownicą i ręką sprawdź czy jest luz,

-mogła umrzeć maglownica,

-luz na przegubach kulowych drążka kier. od strony przekładni kier.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Dodam jeszcze że regulacja kierownicy mi nie działa.Czytałem na forum że to jest jakaś metoda na zlikwidowanie luzów.Być może ktoś przy uzyciu tej metody zlikwidował luz wcześniej,a teraz znowu sie pojawił.
Opublikowano
Dodam jeszcze że regulacja kierownicy mi nie działa.Czytałem na forum że to jest jakaś metoda na zlikwidowanie luzów.Być może ktoś przy uzyciu tej metody zlikwidował luz wcześniej,a teraz znowu sie pojawił.
No właśnie jak tylko poczuje mały stuk na kole kierowniczym wystarczy że zmienie ustawienie połozenia kierownicy (bardzo małe) i po problemie, luz sam znika :shock:
Opublikowano
Panowie może mi ktoś wyjaśnić w jakich okolicznościach stosuje sie tą metodę po której nie ma możliwosci regulowania kierownicy.Czy jest to sposób na likwidowanie luzu kierownicy,czy raczej stosuje sie ta metode na inne objawy ? Jeśli tak to może mi ktoś wyjaśnić na czym to polega ? Podejrzewam że bede musiał zobaczyć u siebie dlaczego nie mam regulacji kierownicy
Opublikowano (edytowane)

Dziś zrobiłem tak.Popuściłem zacisk od regulacji kierownicy ten pod kierownicą (ta dzwigienka),docisnałem kierownice na maxa w strone deski rozdzielczej i zaciągnałem tą dzwigienke od regulacji kierownicy.O dziwo kierownica chodzi całkiem inaczej.Nie ma juz tych stuków kiedy na zgaszonym silniku krece w lewo i prawo.Kierownica chodzi bardizje precyzyjniej.

Wydaje mi się że jest to wina śrubki na wieloklinie - chyba powinienem ja dorekcic - jak uwazacie ?

Edytowane przez Pawel735
Opublikowano

Czy ktoś z Was mógłby mi podpowiedzieć jak nalezy dokrecac ta srube na wieloklinie od przekladni kierowniczej (ta pomiedzy pedałami) zeby za mocno tego nie skrecic.Jak mocno nalezy ją skrecic ?

Śrube tą przedstawiam na obrazka poniżej.

http://www.7-forum.com/modelle/e32/lenksaeulenspiel/lenkung2.jpg

http://www.7-forum.com/modelle/e32/lenksaeulenspiel/lenkung3.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.