Skocz do zawartości

523i - kupiony bez katalizatora, chcę wstawić nowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów,

 

kupiłem e39 523i 97r z wyciętym katalizatorem - dosyć mocno czuć spaliny i na przy postoju na światłach jest sporo białego dymu (który leci w inne furki, co jest dla mnie bardzo niekomfortowe) - zakładam że spowodowane to jest albo złym odczytem w sondzie lambda, albo samym brakiem katalizatora. Poza tym autko brzmi zbyt metalicznie, jest za głośne. Chciałbym przywrócić je do stanu z katalizatorem - stąd pytanie - gdzie w okolicach Poznania mógłbym to porządnie załatwić? Mieszkam tu zbyt krótko by znać mechaników, proszę o pomoc. : )

 

ps. proszę o wyrozumiałość, pierwszy post - napisałem go jak tylko dobrze umiem

Opublikowano

Biały dym to raczej nie od katalizatora, ale od wody - trochę może być w układzie wydechowym, ale może też pochodzić z nieszczelności układu chłodzenia. Sprawdź czy auto trzyma Ci poziom płynu chłodzącego i czy płynu nie czuć spalinami.

Możliwe też, że katalizator był nieprawidłowo usunięty i faktycznie sonda wariuje - to jednak powinno wyjść przynajmniej po podpięciu do kompa.

Metalicznie brzmi każde BMW (oczywiście kwestia jak bardzo :) ), a za głośność odpowiadają bardziej tłumiki i nieszczelności w wylocie niż katalizator (choć pewnie on też trochę).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecam Kolego własnego mechanika, ktorego diagnozy są bardzo trafne i naprawia w świetnej cenie, bardzo dobrze. Warsztat ma na smochowicach, przy ulicy Lęborskiej 15 i zajmuje się tylko BMW. Myślę, że jak powiesz, że to ode mnie, potraktuje Cię lepiej :cool2:. Warsztat ma pomiędzy 2 innymi warsztatami, których odrazu mówię, nie polecam. :wink: Daj znać na PW jak będziesz do niego jechał, wizytówkę z numerem mam gdzieś w samochodzie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Biały dym to raczej nie od katalizatora, ale od wody - trochę może być w układzie wydechowym, ale może też pochodzić z nieszczelności układu chłodzenia. Sprawdź czy auto trzyma Ci poziom płynu chłodzącego i czy płynu nie czuć spalinami.

Możliwe też, że katalizator był nieprawidłowo usunięty i faktycznie sonda wariuje - to jednak powinno wyjść przynajmniej po podpięciu do kompa.

Metalicznie brzmi każde BMW (oczywiście kwestia jak bardzo :) ), a za głośność odpowiadają bardziej tłumiki i nieszczelności w wylocie niż katalizator (choć pewnie on też trochę).

 

Brakowało trochę w płynu chłodniczego, czy da się to potwierdzić u mechanika?

 

Polecam Kolego własnego mechanika

Dzięki wielkie, odezwałem się w PW.

Opublikowano

nie prawda, za glosnosc (ten metaliczny dzwiek) odpowiada wlasnie katalizator, jak jest wyciety to mozesz cuda robic z wydechem a nadal bedzie glosno, szczegolnie, ze wycinajac wstawiane sa zwykle rury, czesto slabo jest to zrobione, temat przerabiany w kilku BMW, po wycieciu kata juz nie bedzie jak z fabryki - niestety - sprawa nie warta swieczki dla tych paru groszy...

 

a jezeli chodzi o dym, to tez nie kat, tak jak kolega pisze wyzej to wilgoc,

napewno masz jeszcze LPG??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja przy okazji wymiany silnika zafundowałem sobie kompletny wydech z katami bo szlag mnie już trafiał od tego dźwięku.

Teraz jest cisza.

 

Warto to zrobić.

 

Ale biały dymek to zapewne wilgoć i on naadal będzie się ta tobą kręcił.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.