Skocz do zawartości

E46 320D M47 Brak mocy błędy w komputerze


Kubul89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od jakiegos czasu borykam sie z brakiem mocy w mojej buni, jest jej bardzo bardzo! malo. Pare dni temu kupilem kabel podlaczylem pod kompa i po zobaczeniu co pokazuje inpa przewertowalem juz milion stron na forach. Wszystko poniżej:

 

1. Needle motion sensor - czyli wtrysk sterujący. Błedu nei dalo sie usunac, zaraz po usunieciu byl ponownie. poczytałem troche i dzis wzialem sie za rozbieranie. po wypieciu wtyczki okazalo sie ze wogole nie ma przejscia na cewce czyli prawdopodobnie przepalona. Kupilem uzywany na ktorym opor na cewce wskazywal 99,5 ohm. poskladalem wszystko do kupy i ku mojemu zdziwieniu zero roznicy :| bład jak byl tak jest wykasowac sie go nie da a samochod dalej nie jedzie. W inpie natomiast i na starym wstrysku i nowym pole Spritzbeginn Ist wskazuje cały czas 0 niezaleznie od obrotów. dlaczego?

 

2. Air mass meter - czyli bład przepływki. kupilem uzywke tyle ze nie ma roznicy miedzy nimi... w inpie przepływka wskazuje w okolicy 20,20 :/najsmieszniejsze jest to ze po dodaniu gazu w podloge pomiar ani nie drgnie.... stoi w jednym miejscu caly czas jak na starej tak na nowej. jesli ją wypne to pomiar w inpie wskazuje 6.

 

Zastanawia mnie jeszcze fakt gdy podczas jazdy mam powiedzmy ok 2 tys obrotow to pole Soll-LL Drehzahl wskazuje caly czas 900. ma tak byc?

 

Poniżej daje pare screenow z INPY moze ktos zobaczy co jest nie tak lub bedzie mial jakies pomysły bo juz mnie to zaczyna martwic :(

 

http://imageshack.us/a/img13/9804/digitald.jpg

 

http://imageshack.us/a/img341/9872/inpaanbalog2.jpg

 

http://imageshack.us/a/img13/5759/inpaanalog1.jpg

 

http://imageshack.us/a/img819/4416/nedle.jpg

 

http://imageshack.us/a/img31/7438/airmas.jpg

 

 

Jakies 2 dni temu jak sprawdzalem bledy to wyskoczyly mi takie :

 

http://imageshack.us/a/img717/2897/blad1g.jpg

 

http://imageshack.us/a/img26/5632/blad2g.jpg

 

http://imageshack.us/a/img853/1757/blad3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz uwalony wtryskiwacz sterujący, przepływomierz (MUSI BYĆ BOSCH 527), układ grzania świec, układ sterowania VTG. Musisz sprawdzić jaką masz wersję oprogramowania i jeśli trzeba zaktualizować do najnowszej. Musisz wymienić wężyki podciśnienia, przeczyścić AGR i filtry elektrozaworów, przeczyścić MAP Sensor i sprawdzić drożność katalizatora. Do tego serwis odmy. Wymieniałeś filtry?? jeśli nie to chociaż powietrza wymień. Masz sporo czynności do wykonania, ale powinieneś dać radę. Dziwne, że początek wtrysku nie jest przedstawiany w testerze... pierwszy raz coś takiego "widzę".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ten wtryskiwacz sterujący ktory kupilem tez uwalony tak? cewka wskazuje 99,5ohm. przepływomierz mam bosch 314 i stary tez taki byl. kiedys przekladalem od znajomego tez 314 i samochód jechal w miare normalnie wiec nie wiem?/ wezyki podcisnienia wymienione filterki i agr wyczyszczone droznosc kata wporzadku filtry wymienione 2 tys temu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj go i w czasie pracy przyłóż kawałek metalu i stuknij w niego delikatnie. Może iglica potrzebuje wstrząsu do rozruchu. Powinieneś w tym momencie także obserwować wskazanie początku wtrysku w INPA. Jeśli nie ruszy tzn, że iglica tego wtryskiwacz jest zawieszona - tak bywa, przy częściach, które leżakują na szrocie po kilka, kilkanaście miesięcy. Jeśli ruszy tzn, że się odblokowała. UWAGA! Silnik przy stuknięciu może szarpać, ze względu na naglą zmianę początku wtrysku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontuj go i w czasie pracy przyłóż kawałek metalu i stuknij w niego delikatnie. Może iglica potrzebuje wstrząsu do rozruchu. Powinieneś w tym momencie także obserwować wskazanie początku wtrysku w INPA. Jeśli nie ruszy tzn, że iglica tego wtryskiwacz jest zawieszona - tak bywa, przy częściach, które leżakują na szrocie po kilka, kilkanaście miesięcy. Jeśli ruszy tzn, że się odblokowała. UWAGA! Silnik przy stuknięciu może szarpać, ze względu na naglą zmianę początku wtrysku.

nie do końca się zgodzę ponieważ u mnie też był błąd wtrysku sterującego i został założony nowy ( sprawny wtrysk) i dalej to samo ... okazało się że problem leży w wiązce a nie w samym wtrysku sterującym ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też był błąd wtrysku sterującego i został założony nowy ( sprawny wtrysk) i dalej to samo ... okazało się że problem leży w wiązce a nie w samym wtrysku sterującym ....

 

 

mógłbys to rozwinąć?? w ktorym miejscu dokladnie? co powinienem sprawdzic? wtyczki kable? w ktorym miejscu ? z gory dzieki za info :) pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązane !:) okazało sie ze podczas skrecania wszystkiego do kupy za pierwszym razem przyszczyknąłem kabelek od tego wtrysku i go tym samym przeciąłem . dzis go polutowalem i błąd zniknął oraz pokazuje kąt wtrysku :) tak dla pewnosci ile powinien wynosic ten kąt??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.