Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam taki problem przyjechała do mnie na warsztat 530d 2005r. wyskakiwały błędy od DPF przepływki i świec po wywaleniu DPF mechanicznie i w sofcie oraz zlikwidowaniu reszty błędów auto dalej nie idzie. Zero błędów układ dolotowy szczelny. Podczas jazdy zauważyłem że na wartościach brakuje znaczenie doładowania. I teraz pytanie czy ktoś miał taki przypadek czy to wina czujnika ciśnienia czy geometrii turbiny (turbina ze sterowaniem elektrycznym).
Opublikowano (edytowane)
Kolego, pod jakim względem uważasz ze za słabe doladowania?? Gdyby tak było to zapisał by blad.

 

Dlaczego wywaliles dpf?? Nie mogłeś go wypalic serwisowo ??

 

Mówisz ze wywalilo blad przeplywomierza ( to najbardziej pasuje do objawów tego auta ) to dlaczego od tego nie zaczniesz ??

 

Na sam początek przejedz sie autem z odlaczonym przeplywomierzem, zobacz czy jest ruznica.

 

Po pierwsze: niedoładowanie może nie zostawiać błędów.

 

Jeżeli wartości zmierzone przez przepływkę odbiegają od parametrów oczekiwanych przez ECU to albo przepływka żle mierzy, albo problem w kierownicami w turbinie, albo z EGR, albo nieszczelny dolot.

Tak więc do sprawdzenia moduł sterujący kierownicami, EGR.

Moża również odłączyć EGR i się przejechać. Ale jak nie kopci to oznacza że EGR w porządku.

Edytowane przez matimisztal

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

Często zdarza się że moduł turbo niedomaga i nie steruje odpowiednio kierownicami.

Spróbuj go wyciągnąć i otworzyć a następnie sprawdzić połączenia między płytką a obudową oraz wyczyścić benzyną albo spirytusem ścieżki na wałku (podobne do znaku radioaktywności) i płytkę modułu odczytującą położenie wałka.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=173350

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Przepływka nowa wartości dobre podaje. Dolot szczelny. przy 3000tys doładowanie powinno być około na wartościach z 2400 a jest 1300 i teraz pytanie czy geometria w turbo czy może być jeszcze jakiś czujnik za to odpowiedzialny? a napewno ciśnienia jest nowy. A co do DPF to już był tak zabity że wypalanie nie dawał rady....
Opublikowano

Jeżeli nie ma błędów to wszystkie czujniki powinny być sprawne. Nie przychodzi mi nic innego jak moduł turbo.

sprawdź czy kierownice działają płynnie i lekko. Wyciągnij moduł turbo i sprawdź styki oraz go wyczyść i możesz również delikatnie przesmarować przekładnię ślimakową wewnątrz. wyjęcie i włożenie zajmuje ok 1 godzin, bo jest bardzo kiepski dostęp. Tylko 3 śruby na klucz 10 i zawleczka, którą łatwo zgubić przy ściąganiu.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego to dde 5, nawet mały brak w doladowaniu zapisze :)

 

Sprowadziłem kiedyś E60 530d z 2006 roku z silnikiem 231KM. Objaw brak mocy. Brałem w ślepo, podejrzewałem turbinę. Zero błędów, wskazania podczas jazdy na kompie kiepskie więc podejrzenie poszło na przepływkę. Mechanik już miał zakładać nową przepływkę gdy wsadził palec do turbiny. Okazało się, że turbina stała, totalnie zatarta na ośce. Żaden błąd się nie wpisał do kompa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.