Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przeszukałem forum i nie mogę znaleźć odpowiedzi na proste pytanie: Jak wymontować silniczek od regulacji reflektora, żeby czegoś nie uszkodzić. Chcę go obejrzeć, bo nie działa. Przy okazji - może ktoś podpowie, czy można go naprawić i ewentualnie, jak?
Opublikowano

Moze byloby latwiej gdybys podal o jaki model chodzi.

Jak zdemontujesz reflektor to raczej sam do tego dojdziesz.

Pozdro

Pozdrawiam wszystkich chorych na tzw chorobe BMW :)

http://img500.imageshack.us/img500/4504/06102004bmwe34series5m5resize3.jpg

Opublikowano
Zaryzykuję i odpowiem jak to jest w E-36. Silniczki reflektorów występują w kilku wersjach. Ja dotychczas spotkałem się z 2 wersjami. W starszych modelach są one nieco większe, w nowszych są mniejsze. Aby wyjąc bezpiecznie silniczek bez ryzyka uszkodzenia wnętrza reflektora, dobrze jest wyjąc reflektor z auta, choć nie jest to konieczne. Wyjmuje się go w następujący sposób: u nasady silniczka, która styka się z obudową reflektora są wypustki za które należy chwycić ręką i energicznie przekręcić, silniczek powinien zluzować się i nieco wyjść do tyłu. Aby go wyciągnąć należy wówczas ustawić go ukośnie, patrząc na reflektór od tyłu (w pozycji góra - dół) tak aby obudowa silniczka była wyżej niż końcówka siłownika popychająca lustro reflektora, po chwili delikatnego manewrowania powinien on bez probemu się uwolnić i wyjść do tyłu. Podobnie jest z włożeniem. Jeśli chodzi o naprawę takiego silniczka to chyba będzie ciężko, ale można próbować, może nie działa ci siłownik ponieważ nie ma nim prądu, sprawdź wtyczkę i bezpieczniki, a może nawaliło ci pokrętło regulacji świateł. Nowy siłownik kosztuje coś okolo 400 PLN za oryginal np. BOSCHA. Można kupić, raczej bez większych problemów silniczek uzywany za okolo 80 PLN najmniej, ale tu należy uważać dokładnie na model silniczka aby był identyczny z tym starym, a ponadto po zamontowaniu (przed zakupem) należy sprawdzić czy reflektory opuszczają się jednakowo z obu stron.
Opublikowano
Serdeczne dzięki enkei, tak się skłąda, że jest to akurat e36 z 1997 roku, więc prawdopodobnie jest to mniejszy silniczek. Spróbuję zadziałać wg Twojej instrukcji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.