Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

pytanie z kategorii dziwnych, ale może realnych :)

 

Zakupiłem e38 v12, jeżdżę mało (25kkm rocznie) więc tak pi*drzwi "nowe" e38 lub nowe stare reno co kwartał w benzynie się wyjeździ.

Poprzednie auto i aktualne gazu nie miało (palą podobnie, koło 19l/100), ale jeszcze wcześniejsze miało i pamiętam że jazda była z półdarmo :)

 

Więc jako wrodzony dusigrosz mam pomysł, założyć instalację LPG, 2 Gen, czy dobrze myślę, czy tak się da ?

 

czemu nie 4Gen: bo to v12, za dużo rzeczy żeby się nie popsuło, na 100% spieprzą i spitolą robotę i będzie drożej niż całe auto,

2Gen mi się >>nigdy<< nie psuły, 4Gen nawalały mimo że zazwyczaj siedziały w 5 lub 6 cylindrowcach, to w 12 wolę nie myśleć co

będzie (nie mam czasu na serwisowanie, i bym po 2mc przyjeżdżał od popsucia).

 

Czy 2Gen się nada: ten v12 wygląda mi na oko prostacko, niewysilona prawie goła od elektroniki v12 24v gdzie tylko

wpiąć dolot gazu w 2 miejscach i podłączyć ten sterownik emulujący czy jak się zwie? czy tam będą cyrki z zaworami

które trzeba smarować i chłodzić jak w reno (durny i zły silnik nissan z350) 3.5l ESP zaraz zwariuje fuel injectction się

pojawi, pierdylion trybów awaryjnych, padnie kilka sond lambda i inne kosmosy ?

 

da się takie coś zrobić za powiedzmy 2.5...3k pln ? czy źle myślę

Opublikowano

Mam lepszy pomysł. Załóż gaźnik, wiązki elektryczne od wtrysku spruj z auta i sprzedaj na miedź, a za otrzymane fundusze kup używaną instalację I gen ze szrotu. Wyjdzie najtaniej.

 

A tak serio - traktowanie takiego silnika II generacją, aczkolwiek oczywiście możliwe (nie da to się tylko parasola w d... otworzyć) jest pomysłem tak złym, że aż płakać się chce. Jeśli - jak wrodzony dusigrosz - całe życiue jeździsz po takich fachmanach od gazu, którym powierzasz robotę tylko ze względu na niską cenę - nie dziw się że Ci instalacje IV gen nie działały. Stare ludowe powiedzenie - "gówno chłopu, nie zegarek" znajduje tu pełne zastosowanie. Zagazowanie silników o wielopunktowym wtrysku benzyny, powierzamy ludziom, którzy mają pojęcie, jak to w ogóle działa. A tacy zwykle nie plasują się w dolnych wierszach tabeli z cenami.

 

Jeśli chcesz to auto poprawnie zagazować, a nie zgnoić, to musisz przeznaczyć na konwersję pewnie co najmniej 6,5 tysia - wtedy będziesz tylko jeździł i tankował. Kalkulacja po Twojej stronie.

Opublikowano
Mam lepszy pomysł. Załóż gaźnik, wiązki elektryczne od wtrysku spruj z auta i sprzedaj na miedź, a za otrzymane fundusze kup używaną instalację I gen ze szrotu. Wyjdzie najtaniej.

 

Bardziej chodzi o to że nie chce ruszać tego silnika, 2gen da się zamontować od kopa, i to nie psuje silnika (tylko się te plastiki uszkodzi).

Ja się nie znam z tego co widziałem to jest proste, co prawda jedni gazownicy się po głowach pukali (chyba 12 letnie wtedy renault) że chce

"do teeeeego auta, tak wypasionego" 2 gen wciskać (gdzie sekwencja była by droższa niż auto) - potem faktycznie siedzieli 0.5 dnia dłużej

bo prądu auto żarło za dużo, i "na zakręcie jak by trakcja działała, komputer włączył wiatraki, klimatronik ruszał klapkami a ja bym jeździł

fotelem" to by mogło zdusić silnik przez alternator - ustawili i działało do "samego końca" ;)

 

A tak serio - traktowanie takiego silnika II generacją, aczkolwiek oczywiście możliwe (nie da to się tylko parasola w d... otworzyć) jest pomysłem tak złym, że aż płakać się chce. Jeśli - jak wrodzony dusigrosz - całe życiue jeździsz po takich fachmanach od gazu, którym powierzasz robotę tylko ze względu na niską cenę - nie dziw się że Ci instalacje IV gen nie działały. Stare ludowe powiedzenie - "[bAD] chłopu, nie zegarek" znajduje tu pełne zastosowanie. Zagazowanie silników o wielopunktowym wtrysku benzyny, powierzamy ludziom, którzy mają pojęcie, jak to w ogóle działa. A tacy zwykle nie plasują się w dolnych wierszach tabeli z cenami.

 

Jeśli chcesz to auto poprawnie zagazować, a nie zgnoić, to musisz przeznaczyć na konwersję pewnie co najmniej 6,5 tysia - wtedy będziesz tylko jeździł i tankował. Kalkulacja po Twojej stronie.

 

Te co zlecałem to działały (poza VelSatis), aczkolwiek były to w większości 2 gen, te co kupowałem nie do końca - choć właśnie 2gen działały zawsze.

więc moje doświadczenia jako użytkownika są takie że 2 gen jest dramatycznie lepsza, co prawda delikatnie czuć spadek mocy i pali więcej ale to można olać

(silniki miały 3 lub 4 zawory na cylinder).

 

Moim celem było by "dodanie możliwości jeżdżenia na gazie", tanio i bez większych przeróbek i zrobienie tego w niezawodny sposób.

Czy aż takie różnice są w tych instalacjach ? tz. co będzie gorzej na 2 gen - lub tego się w ogóle nie założy ? czy to psuje silnik który ma 2 zawory na cylinder (bo to nie R4 R6 lub V8) ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rób jak uważasz, ale nikt nie chwalił II generacji we V12. Baaa nawet na sekwencję czesto narzekają. A dlaczego?

Po pierwsze moc silnika wykluczy zamontowanie jednego reguktrora, nawet jeśli jest opisane na 400KM. Na milion procent jeden taki reduktor zapewni Tobie porządny strzał i rozwalenie przepływki, puszki i co tam trafi po drodze. Muszą być dwa reduktory, które z braku miejsca pod maską nie zamontujesz prawidłowo. (czy to zwykły gaz czy sekwencja). Po za tym popatrz, ile będą Cię kosztowały wymiana układu zapłonowego...to nie są male koszty, a zwykły gaz spowoduję ze za pół roku wydasz 3 koła na zrobienie silnika, który będzie miał peknięty kolektor, uszkodzone cewki itp... Jak myślałeś o gazie było kupić 740!! A by nie było problemu...jest miejsce i byś se kombiowal do bólu. Gaz w V12 to jest po prostu pomyłka, która będzie kosztować Cię wiecej niż Ci się wydaje. V12 ma mocne ssanie, znam przypadki gdzie ktoś zamontował sekwencję, dwa reduktory po 300KM każdy i gdy dodał mocno gazu to one nie wyrabiały... Wszystkie osoby, które znam i miały v12 bardzo szybko po założeniu LPG go wyrzucali. Kupowali jakieś gówno do jazdy codziennej, a V12 zostawało na wekendy...tak też Tobie radzę...

 

PZDR>

Opublikowano

Doprecyzuje: kupując 750 nie myślałem **nic** :), po prostu się niewyspałem i kupiłem. chciałem kupić francuskie albo włoskie ale się wkurzyłem na nie.

popatrzyłem do neta zero lexusów 430, zero audi a8 mimo że to taczka okrutna brak zawieszenia i złe auto. "ooo jakie fajne tanie bmw" - pojechałem i kupiłem :)

tym sposobem nie mam citroena c6 (i tak benzyny nie było, diesla nie znoszę, za autem 1300km nie będę jeździł), ale mam silnik (prawie) ten sam co w mclaren f1 :)

 

Oki co do gazu:

tz. moja idea jest taka, nie musi mieć 100% mocy na gazie ale jak ma mi rozwalić silnik to nie chce, 2 gen wydawała mi się super bo nie psuje silnika,

nic nie wiercę tanie szybko i działa - to moje doświadczenia nawet jak silniki jakieś dziwne były.

v12 wydaje się dużo prostszy od v8 w bmw, ale jak ludzie na to narzekają i jak narzekają na 4gen to po prostu trzeba odpuścić i tyle :)

 

Weekendy odpadają, bo po to kupiłem żeby jeździć :) tylko jeszcze się muszę nauczyć tego RWD, bo jak wyłączę DSC to się tego prowadzić nie da ;)

Opublikowano

Zrób sekwencję. Proste wtryskiwacze np. REG FAST, reduktor jakiś tani zavoli s i ustaw przejście na benzynę powyżej 3000rpm. Instalacja wyjdzie bardzo tanio, będziesz stał w korkach i jeździł po mieście za 2,80zł/l, a jak przyjdzie depnąć to wróci sobie na benzynkę i rozwinie pełną moc. Dodatkowo świadomość że przy bucie będzie żarło Pb nauczy cie spokojnej jazdy. Same plusy ;)

 

O dobry warsztat pytaj na lpg-forum.

Opublikowano
Zrób sekwencję. Proste wtryskiwacze np. REG FAST, reduktor jakiś tani zavoli s i ustaw przejście na benzynę powyżej 3000rpm. Instalacja wyjdzie bardzo tanio,

 

czyli tylko tyle co auto, lol :)

a tak serio to za ile takie coś ?

 

będziesz stał w korkach i jeździł po mieście za 2,80zł/l, a jak przyjdzie depnąć to wróci sobie na benzynkę i rozwinie pełną moc.

 

a to się zgadza, ono bardzo mało pali jak jedzie (tyle co inne), tylko jak stoi to dużo :)

 

Dodatkowo świadomość że przy bucie będzie żarło Pb nauczy cie spokojnej jazdy. Same plusy ;)

 

Spoko średnia po mieście mi spadła z 34km/h na 22km/h (kraków) po zmianie auta, bo jakoś się to do "nap*erdalania" nie nadaje

tz. jeszcze się nie wczułem i się boje że zaraz w coś wjadę, hamulce słabe i koleiny czuć.

 

a co do spalania PB, ono nie spada od spokojnej jazdy :) (dopiero jak się wleczesz) robiłem testy na renówce w mieście:

 

RENO:

ekstremalne eco: 7.9l/100 (poza miastem)

wlekę się: 15l/100

normalnie: 21l/100

napierdalam(czyli pod 200km/h): 17l/100

autostrada 250km/h: 32l/100

 

BMW:

ekstremalne eco: 8.6l/100 (poza miastem)

wlekę się: 16.7l/100

normalnie: 22.5l/100

napierdalam(czyli pod 200km/h): bd

autostrada 250km/h: bd

 

O dobry warsztat pytaj na lpg-forum.

 

dzięki! chociaż sa w krk tu magicy co potrafią wszystko, tylko czy im nie odbije

cenowo jak zobaczą v12 to nie wiem ;)

Opublikowano
ten samochód wymaga trochę pracy...... dwa reduktory mieszczą się w zderzaku. Ja nie liczył bym na cenę promocyjną....
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Na razie odpuszczam instalacje gazu, bo po dłuższej jeździe i sprawdzeniu rachunków wyszło że pali

prawie tyle samo co renault safrane 2.9 24v a w trasie odrobinkę mniej (tam było PB), (aczkolwiek

więcej od Vel Satis Initiale 3.5 PB i safrane 2.5).

 

a właśnie - nie mam katalizatora/katalizatorów (chyba??) - to dlatego

 

ale z dziwnych rzeczy: instalacja 2gen >>tania<< do niego w Krakowie to 2.5k pln ;)

(2x reduktor, 2x większość kabelków) - to coś jak paliwo do reno na 6..7 tygodni :)

Opublikowano

Pragnę z całą mocą sprostować bzdury wyłgoszone przez jakiegoś forumowego wieszcza, jakoby nie dało się poprawnie skonwertować V12 BMW za pomocą instalacji IV generacji. Da się śpiewająco, z idealnym, doskonałym skutkiem. Tyle, że nie jest to temat za trzy tysie.

Cały ten wątek jest żenujący, trzeba jasno powiedzieć, że o ile oszczędność jest cnotą i cechą wielce szanowną, o tyle skąpstwo - cechą godną politowania lub wzgardy. Jak patrzę na te wywody i kalkulacje, chce mi się rzygać.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

2 gen nie niszczy silnika ??? Przeciez to jest najwieksze zło jakie kto kolwiek wymyślił, Niszczy nawet silnik poloneza i innych demoludów a co dopiero V12

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.