Witam Obserwując z boku wasza dyskusję ( nie posiadam m47 i nie bede posiadał , porzuciłem jakie kolwiek diesle i do nich nie wrócę) , lecz amatorsko naprawiam róznorakie silniki. Stwierdzam że jest to wada fabryczna(zamierzona lub błąd obliczenia konstrukcji, oszczedności materiałowe ) kiedyś koło zamachowe nie miało dwumasy a koło pasowe tłumika drgań - silniki pracowały. W m52b28 po usunięciu dwumasy róznica na plus do tego po 200tyś od zabiegu wał nie pękł!!!, ale to m52 brak wady fabrycznej... Prawda jest taka że ten postęp wyjmuje tylko pieniądze z waszych kieszeni na serwis. mam uśmiech na twarzy gdy ktos mówi mi common reil to cudo osiągi spalania heheheheh Zwykła pompa zapewnia to samo, ale wiadomo wtryskiwacze CR można zarobić na serwisie a żądni postępu płacą. To samo się tyczy kół dwumasowych, i wielu "cudownych" ulepszeń(pogorszeń) pozdr