Skocz do zawartości

320d klapki w kolektorze dolotowym


1011piotrek

Rekomendowane odpowiedzi

Przyznaje ze swego czasu tez wywaliłem klapki z kolektora i wtedy nie wiedziałem do czego one konkretnie służą. Teraz wiem, bo nikt tego wcześniej nie sprecyzował, że owe klaki wcale nie są do gaszenia silnika. Wprost przeciwnie. Wasz silnik używa ich cały czas po odpaleniu. Jest to część zamienna i tak po przejechaniu 100tyś km powinna być traktowana. Podziwiam tych co słyszeli zmianę pracy silnika przy gaszeniu silnika, bo nie do tego one zostały stworzone.

Kolektor dolotowy ma 8 kanałów w 4cylindrowym silniku. 4 po jednej stronie i 4 z krótszymi kanałami dolotowymi po drugiej. Klapki otwierają się przy prędkości obrotowej silnika około 2000obr/min. Chodzi tu o ciśnienie doładowania i o to że tak naprawdę przy niższych obrotach nie potrzeba nam wcale 2zaworów ssących. Porównać to można do gorącej łyżki zupy - co wtedy robicie? rozdziawiacie japę na oścież i chuchacie czy zwijacie w trąbkę i dmuchacie wąskim strumieniem powietrza pod wysokim ciśnieniem? Dokładnie tak samo działa wasz silnik. Wywalamy klapki z pazerności, a tracimy na elastyczności silnika i na spalaniu!!!

 

 

zgadzam się w 100% miałem tak samo w 330d, po wymianie kolektora auto jedzie całkiem inaczej niż bez klapek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 129
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

a to ciekawe herezje

proszę o źródło z literatury technicznej bmw gdzie i kiedy klapki sie otwierają oraz co powoduje ich brak lub uszkodzenie w określonej pozycji, wszystko jest jasno napisane, podpowiem że jest o wiele wiecej zmiennych które decydują o pracy klapek

gdy klapki beda ciagle zamkniete, brak pelnej mocy przy wyzszych obrotach, gdy otwarte pogorszenie emisji spalin przez brak zawirowania powietrza, zadaniem klapek jest polepszenie emisji spalin, nie wplywaja one na moc, tak podaje BMW w literaturze technicznej

jeszcze ciekawsza jest teoria wyjeta z du py że klapki otwieraja sie przy około 2000obr/min, czy większa moc, mniejszy lag czy coś tam jeszcze, siła sugestii i tyle, jak sie dobrze wpatrzę to na białe powiem czarne, nawet napisze to na forum, mało tego, następny powie tak to białe jest czarne ! :duh:

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Co do klapek miałem taki przypadek ze gość jeździł po warsztatach i wszędzie chcieli turbo regenerować objawy kopcenie na czarno nawet przy delikatnym ruszaniu spalanie w gore i słabo się zbiera do 2 tys obr po wywaleniu klapek auto wróciło do żywych przyczyna zacinający się zawór regulacji owych klapek.

Odważni nie żyją wiecznie...ostrożni nie żyją wcale...

Nie kłóć się z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Zrobię lekki odkop.

Jest wiele teorii przy jakich obrotach się otwierają klapki itd.

Mam pytanie. Czy ktoś testował we własnym aucie kiedy właściwie one pracują?

Zrobiłem test. Mam drugi sprawny zaworek sterujący gruszką od tych klapek. Podłączyłem go pod wtyczkę. Podpiąłem pod niego długi szlaufik aż do wnętrza pojazdu i chciałem zobaczyć kiedy się otwiera i zamyka.

No i zonk. Nie ma żadnej pracy. Nie otwiera się, czyli w praktyce nie zamyka wogole tych klapek. Jeździłem z 15 min z różnymi prędkościami i nic.

W ten sam sposób sprawdziłem pracę EGRa. Ten pracuje cały czas.

Co Wy na to? Temperatura na zewnątrz ma jakieś znaczenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to stojąc w korku na przykład klapki się zamykają silnik nie potrzebuje tyle powietrza stojąc zrób test stojąc jak ci się chce. :lol:

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kupowałem żadnych zaślepek, można bez problemu wkręcić srubki 6 tam gdzie wchodzi oś klapki po jej wyrwaniu, kontrujemy nakrętką z zatopionym plastikiem aby się nie wykręciła sama i glanc, koszt zerowy bez zbędnego wydawania na zaślepki, ja polecam takie rozwiązanie bo po co płacić za coś co można mieć za darmo :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapki można wyłączyć komputerowo ( będą ciągle w pozycji otwartej) ale po co to robić jak dalej klapki mamy w kolektorze... może ktoś wyłączył u Ciebie ich prace.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kontrujemy nakrętką z zatopionym plastikiem aby się nie wykręciła sama i glanc

Osobiście uważałbym z nakrętkami, ponieważ mimo, że jest z zabezpieczeniem to i tak jest jakieś ryzyko jej odkręcenia i wycieczki po silniku, ja wkręcam śrubę imbusową od strony zewnętrznej a gwint smaruję klejem do połączeń nierozłącznych loctite.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W 118d nie ma klapek. Przewodu podciśnienia wystarczy 3 m w tym przypadku a wymienia się, ponieważ oryginalne parcieją po tylu latach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Maniek. Jak zdemontuje kolektor to zobaczę te wszystkie przewody do wymiany? Powie mi ktoś jeszcze czy ciężko w tym silniku wymienić świece? Ma ktoś jakiś patent? I ile nm później je dokręcić?


I czy przewód taki będzie dobry? Ścianka może być 2mm czy musi być ok 3mm?

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7581414371

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak, zobaczysz, zdejmuj po kolei i docinaj wg starego aby nie pomieszać, ten z aukcji jest ok.

Z reguły świece wychodzą nie najgorzej, pod warunkiem, że nie są od dłuższego czasu spalone oraz silnik jest maksymalnie rozgrzany. Beru podaje na opakowaniu moment dokręcania w wysokości 15-20 nm, ja kręcę 15 nm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na obecnych jest 15-20 nm, poprzednio było tak jak piszesz, mam stare jak i nowe opakowania.

Jeżeli stawiają opór to można sobie pomóc jakimś penetratorem, ale ogólnie nie używam.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie, kręcę zwykłą grzechotką aby dobrze czuć a miałem już kilka bmw, w których mechanicy zrezygnowali.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniłem. Miałem błąd trzech świec. Najpierw zregenerowałem sterownik. Potem jak błędy nie zniknęły to świece. Teraz wszystko jest jak należy. Odkręcałem siła 10Nm. Trochę do przodu trochę do tyłu. Poszły wszystkie. Jedynie ułamełem końcówkę króćca od paliwa... Całe szczęście było na miejscu na złomie. Jednak nie wykorzystałem aż 3m przewodu tylko max 1,5m. Pytanie zatem gdzie jest ten przewód. To nie tylko podciśnienia? To także paliwowy na listwie wtryskowej? Bo go właśnie zmieniłem. Mam nadzieję że dobrze zrobiłem. Co prawda dziwi mnie że stary schodził ciężko a nowy wszedł lekko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do paliwa silikonowy nie nadaje się, zmień na dedykowany. Piszesz w dziale e46, więc z automatu podałem więcej :oops: w m47n2 faktycznie aż tyle nie potrzeba.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Np. ten:

https://allegro.pl/oferta/7713288409

Pod kolektorem masz rozejście podciśnienia i to wszystko. W innych silnikach jest sterowanie turbiną jeszcze lub/i poduszek silnika, ale to drugie też wychodzi z tego samego miejsca.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przecież przewody paliwowe masz na wierzchu, wystarczy zdjąć osłonę silnika :roll: obserwuj ich stan, ponieważ będą się rozpuszczać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca. Muszę zdemontować na pewno filtr węglowy bo na wierzchu są może max 2 cylindry. Poza tym jest wpięty poniżej egr. Nie wiem czy tam się dostanę bez demontażu egr. Oby nie kolektora. W weekend właśnie ułamałem końcówkę tego króćca co jest poniżej zaworu powrotnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.