Skocz do zawartości

prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 swap czy remont


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam piszę też tutaj bo w e36 też jest ten silnik

 

mam bardzo ważne pytanie mógł by ktoś podać jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju w silniku m50b25 na rozgrzanym oleju na wyższych obrotach oraz biegu jałowym,mamy taki silnik w e34 i jak silnik porządnie się nagrzeje to przy hamowaniu na światłach jak stanie to przym mruguje kontrolka oleju, potrzebne mi szybko jakieś konkretne dane bo nie wiem czy robić swapa na inny m50b25 z pukniętej w tył e34 bo remont raczej nie opłacalny by był, ale jeśli ktoś robił remont to prosił bym tez o podanie ceny takowego.

 

Na innym forum wynalazłem fragment z tematu "szklanki m50" a oto fragment

"ciśnienie oleju w silniku manometr pokazuje 4,5 bara po rozgrzaniu oleju do 95 stopni cisnienie spada do 1.5 bara mowa o jalowych obrotach"

to ciśnienie 1,5 jest ok? bo kolega mierzył manometrem rozgrzany silnik to mówił że jest jakieś 2 lub 2,5 a czujnik już mrugnie to nie wiem jak to jest

 

oraz coś takiego odnoście ciśnienia w silniku

 

"Dodam od siebie iż zapalenie się kontrolki oleju oznacza iż ciśnienia nie ma praktycznie wcale gdyż czujnik reaguje bardzo czule. Minimalne ciśnienie oleju zazwyczaj wynosi coś kolo 1,5 bara a przy obr 3-4 tys jest 3,5 bara. Czujnik ciśnienia oleju zapali nam kontrolkę niestety dużo szybciej jak te min 1,5 bara bo gdzieś w okolicach 0,5 bara a nawet i przy niższym ciśnieniu"

Opublikowano

2-2,5 bara to jest na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku?

Zapalająca sie lampka przy hamowaniu to raczej za niski poziom oleju..

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
olej był wymieniany dopiero co,moze faktycznie jest go za mało i wystarczy dolewka, a czujnik był wymieniony i właśnie nie mam pojęcia czemu może świecić skoro ciśnienie jest książkowe, może być to spowodowane że czujnik jest bardziej czuły tzn. reaguje pod innym ciśnieniem niż to co jest opisane w instrukcji auta?
Opublikowano

Zamiast wymieniać pól samochodu najpierw sprawdził bym co rzeczywiście szwankuje.

Rozgrzej silnik do temperatury pracy i wyłącz.

Odkręć czujnik ciśnienia oleju.

Wkręć w jego miejsce manometr (potrzebny adapter na gwint bodajże m12x1,5)

Po odpaleniu silnika, na obrotach jałowych powinieneś mieć według książki co najmniej 0,05 MPa (0.5 bara).

Przy obrotach 5-6k 0,4-0,47 MPa.

 

Swoją drogą jeśli kontrolka zapala się przy hamowaniu, to stawiał bym na to, że oleju masz po prostu za mało.

 

Powodzenia i uważaj żeby nie przegrzać kontrolki ;)

Opublikowano

Kompletny remont to cena bedzie taka

 

Nie trzyma cisnienia oleju = zużyte panewki na wale + szlif walu (nie wiem po ile panewki ale szlif walu to ok. 250zl -korby + głowne)

Jak bierze Olej = wyslizgane tuleje + pierscienie tłokowe (dwie drogi naparawy 1.tulejowanie bloku - 200zł dziura czyli 1200zł i stare tłoki 2. Nowe tłoki nadwymiarowe -jesli są,ale to duzo wiekszy koszt)

Jak już to sie robi to i remont głowicy 24 zawory x okolo 15-25zł za gniazdo + planowanie 70zl + wymiana uszczelniaczy

To sie robi troche juz jeszcze zaplacic dla mechanika to wyjdzie koszt 2500-3000 zl albo i lepiej

Opublikowano

Może warto jeszcze sprawdzić zawór przelewowy na pompie oleju,może jest uchylony lub się zawiesza.

Jego zadaniem jest utrzymywanie stałego ciśnienia bez względu na temperaturę oleju,czy jego gęstość.

Opublikowano
wydaje mi sie ze powinno byc 3 atmosfery ale wina moze byc olej gdy cieplo ma robi sie za rzadki kolega mial tak tylko w automacie kazalem jechac mu na nirzszych biegach na wyzszychn obrotach olej sie schlodzil i bylo juz ok
jedynakk
  • 9 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.