Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

od paru miesięcy przeglądam mobile.de

Ja się zastanawiam jaki % samochodów się sprzedaje przez ten portal a jaki % się oddaje w rozliczeniu przy kupnie nowego i jakie są ich ceny.

Kiedyś czytałem że 50-60% pozostawiają w rozliczeniu 20-30% do rodziny i znajomych, 15-25% sprzedaż bezpośrednia,10% wycofanych z obiegu.

Niestety to były dane szacunkowe a nie statystyka poparta badaniami.

Jak by ktoś miał bardziej wiarygodne dane to chętnie bym się z tym zapoznał.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2. Do jakiego przebiegu opłaca się kupować tak, żeby w czasie tych moich 40 tys eksploatacji nie zaczęło się wszystko sypać? Czy może lepiej zapłacić 1k EUR mniej i kupić 270 tys gdzie dużo rzeczy już jest wymieniona? Roczny budżet na naprawy zakładam na 3-4 tys zł czyli przez 3 lata 9-12 tys zł, więc jeśli miałbym kupić auto z mniejszym przebiegiem, gdzie naprawy będą wychodzić połowę mniej, czyli 1,5-2 tys zł rocznie, to z prostej kalkulacji wychodzi, że opłaca się dołożyć np 1 k EUR, żeby później mniej płacić za naprawy.

 

Kolega poruszył ciekawy temat pt. czy lepiej kupić auto mniej zużyte (w sensie, z mniejszym przebiegiem) czy też może auto z większym przebiegiem, ale po wymianie sporej liczby części. Jednoznacznej odpowiedzi trudno będzie udzielić. Np jeśli ten z większym przebiegiem, miał wymieniane części na oryginały lub markowe zamienniki, to może się opłacać kupić. Z drugiej strony, to że auto ma duży przebieg nie musi automatycznie oznaczać, że ma już powymieniane bebechy na nowe. Nie ma reguły.

 

Przy okazji przypomniał mi się tekst gościa, który kiedyś chciał sprzedać auto mojemu ojcu i chwalił jakie to auto dobre: "Panie samochodzik jest super, wsiadać i jeździć. Mam go już kilka lat i jeszcze nic w nim nie wymieniałem." Po jeździe próbnej od razu było słychać i czuć, że nic nie wymieniał. Aż dziwne, że auto przeszło przeglądy. Trzeba by drugie tyle włożyć w remont, żeby odzyskało pełną sprawność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

 

Dzisiaj jadę oglądać ten model

 

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-sport-2-0-r6-150-km-skora-xenon-contur-17-manual-CID5-IDkjhmy.html

 

może mi ktoś powiedzieć jaka jest oryginalna grubość lakieru ? Czy jest ocynk ? Pytam ponieważ muszę czujnik dobrze ustawić i nie chcę żeby wyniki mi przekłamywało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Damian , poczytaj viewtopic.php?f=69&t=68428

oryginał ok 80 mikrona , metelik 170. różni producenci różnie malują . powyżej 170 mikrona to było coś robione, to tak z "grubsza". W bmw niema ocynku.

Jak już kolega napisał jest nie poprawny nr VIN , może celowo aby nie sprawdzić przebiegu ?

Jak masz daleko do tego sprzedawcy to bym się zastanowił, chyba że po wykryciu nieprawidłowości na miejscu chcesz negocjować i brać.

 

Edytowałem aby poprawić grubości lakieru bo pisałem z " głowy" ale kolega poniżej lepiej to rozpisał.

Edytowane przez Faliszewice

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

małe sprostowanie napisze :P

 

1000 mikronów to 1mm, lakiery mają w bmw około 120-150 mikronów na elementach blaszanych czyli 0.12-0.15 mm , na progach czy wnęki czy słupki jest cieniej, około 80-100. Zależy jak się ustawi miernik ale zawyczaj pokazuje w mikronach i pokazuje wtedy lakier 120 mikronów to jest ori lakier, wszystko co podchodzi pod 200 i wiecej to już drugi lakier, jak na drzwiach masz np. 80-100 mikronów to jest po mocniejszej polerce. Ja zawsze sprawdzam lakier od dachu bo tam jest najcześciej oryginalny, i wtedy masz porównanie wiesz ile wynosi w danym aucie lakier ori i do tego wyniku z dachu odnosisz resztę. Natomiast do 160 jest zazwyczaj ori, pod 200 już drugi lakier. Tyczy się wiekszości aut. Jak ci wyskoczy 1000 mikronów to pamietaj że to jest milimetr, wiec nie znaczy że jest tam tona szpachli :P

 

0.8 mikrona to rzadko który miernik mierzy z taką dokładnością. Najczęsciej co 1 mikron mierzy. swój mam ustawiony co 10 mikronów bo to i tak od razu wiadomo. Nieważne czy jest 211 czy 220 wynik oznacza to samo :D

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.8 mikrona to rzadko który miernik mierzy z taką dokładnością.

Masz rację i poprawiłem mój post i napisałem co miałem na myśli.

Muszę przyznać że to lepiej rozpisałeś , szacun.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Myslicie ze da rade kupic 320d (...)12-13 tys w dobrym stanie czy lepiej darowac sobie i szukac passat b5 1.9 tdi po lifcie?pozdrawiam

Kupisz tylko musisz się liczyć z REALNYM przebiegiem rzędu 400+. To sam dotyczy passka. Za ok. 3000 euro znajdziesz coś w polificie za 3500+. Oczywiście cały czas mam na myśli diesle. Jeżeli te przebiegi ciebie nie odstraszają to jak najbardziej dokonasz zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

 

Dzisiaj jadę oglądać ten model

 

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e46-sport-2-0-r6-150-km-skora-xenon-contur-17-manual-CID5-IDkjhmy.html

 

może mi ktoś powiedzieć jaka jest oryginalna grubość lakieru ? Czy jest ocynk ? Pytam ponieważ muszę czujnik dobrze ustawić i nie chcę żeby wyniki mi przekłamywało.

 

byłem oglądać autko

Sprzedaje handlarz który jest chyba nowy w biznesie bo jak na handlarza w zasadzie nic nie mówił tylko patrzył.

Na prośbę pokazania dokumentów od samochodu dostałem odpowiedź typu po co mi dokumenty i czego chcę tam szukać :D W efekcie ich nie otrzymałem bo handlarz twierdził że zapomniał ich zabrać i muszę się z tym faktem pogodzić :D

Pomiar czujnikiem - prawa strona,maska,dach ok w granicach 130-150. Lewy bok - tylny błotnik 1500, drzwi tył i przód po 300, lewy próg 1700 i widać na nim malutkie parchy.

 

Po skończonych pomiarach handlarz stwierdził że mam beznadziejny czujnik i mi złe pomiary pokazuje (posiadam prodig-tech gl 8-s)

 

Jazda samochodem - auto ściąga na lewą stronę, z tyłu coś do wymiany bo straszny huk podczas jazdy, klocki i tarcze do wymiany bo przy hamowaniu mocne bicie na kierownicy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co z tego, że huk, że ściąga, że bije przy hamowaniu..są felgi "rarytas" warte 2k..opchniesz i będzie na przygotowanie auta do jazdy :8) odnośnie pomiaru to klasyczne miejsca gdzie pojawia się ruda to spody drzwi i okolice progów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalka u handlarza :D zawsze miernik źle pokazuje nasz, tylko ich dobrze pokazuje :D

 

mi raz taki pacjent zarzucił co ja mam za skalę że mi miernik pokazuje mikrony typu 100 - 200 - 500 itp. On mówi że jemu pokazuje w dziesiątkach. To gościa pytam czy jeśli na jednym elemencie mu pokazuje 50 a na drugim 100 to co według niego się tutaj wydarzyło :D odpowiedział że fabryka tak lakieruje nierówno :D no są mistrzowie po prostu sprzedaży :D janusze wyciągneli stopy ledwo z gumiaków i wielcy handlarze :D

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i dlatego takim handlarzom dziekujemy :) idz sprzedawaj swoje lepianki.

 

Co za różnica ile auto ma lat ? powiedz gdzie jest ta granica ? chodzi o wiek ? o pieniądze ? tzn. co, auto które kupujesz za tysiąc złotych i chcesz poruszać się po drogach nie masz prawa wiedzieć czy było uderzone i które elementy były malowane lub naprawione ?

 

wyobraź sobie ostatnio sprzedałem 22 letnie auto które było całe zmierzone, moje prywatne, prawie 5 godzin kupujący je oglądał i co ? nie miał prawa ? bo jest stare ? nie miał prawa wiedziec co było naprawione ? i mierzył progi i progi całe i coś złego że chciał wiedzieć czy były robione czy nie ?

 

ja bym chciał żeby wszystkich handlarzy ktoś wreszcie ukarał za oszustwo, jakiś pozew o narażenie życia sprzedawanie wypadkowego jako bezwypadek. Dopóki się nie nauczycie kultury sprzedaży to dalej bedziecie januszami biznesu co właśnie potwierdziłeś swoją wypowiedzią.

 

I co bo nadkola były zrobione to nie może sobie klient zmierzyć słupków nie ? albo dachu ? bo pan wielki sprzedawca to jak kupuje 17 letnie auto to też go nie mierzy i bierze jak leci :D taki mistrz hipokryzji :D

 

PS. nie odpowiadaj bo do dyskusji jest potrzebny odpowiedni poziom.

Edytowane przez K3m0T1989
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby mi gość podjechał z miernikiem do 17 letniego auta i próbował zbić z ceny bo progi czy tam nadkola były robione, to bym mu dołożył do biletu i kazał jechać do salonu.

 

 

wszystko spoko tylko szkoda że przez telefon gość zapewnia że auto nie było nigdy robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak masz racje, że sprawdzasz to będzie w końcu twoje auto, ogólnie przejrzałem wątek i w niektórych przypadkach powariowali z tymi czujnikami, mojej też ruda nadkola wyżera i co mam nie robić, bo jak będę chciał sprzedać to ktoś powie, że nadkola robione.

ps. K3m0T1989 ktoś się tam oburza do mnie za wypowiedź, nie jestem handlarzem, więc mnie nie oceniaj i się nie bulwersuj

Edytowane przez Letold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i co że robione ? albo zostawiasz rude albo są zrobione.

 

jaki tutaj problem ? kupujący sobie mierzy i widzi że nadkola robione bo sprzedający rzadko wspomina o mało wygodnych faktach, żeby nie powiedzieć wcale. Cały myk polega na tym żeby kupujący był świadomy wad i je zaakceptował.

 

Wie że były robione i albo kupuje albo nie, albo się targuje albo nie. Zawsze możesz mu odpowiedzieć że przecież mówiłeś przez telefon co było malowane i co było robione prawda ? wiec nie ma podstawy do obniżki ceny bo wiedział o usterkach zanim przyjechał i kupuje auto z takimi usterkami bo je akceptuje.

 

Ale 99% sprzedajacych się nie odezwie że cokolwiek było robione, panie nawet oleju przez 5 lat nie trzeba zmienić taka igiełka, nic nie dołożyłem ani złotówki. I on wyciąga miernik a handlarz panika bo zobaczy robione nadkola, no zobaczy bo go oszukałeś przez telefon i albo odjedzie albo bedzie zbijał cene za to oszustwo. Normalne prawda ?

 

nie bulwersuje tylko głupie gadanie takie że jak auto starsze to trzeba brać obojetnie jakie by nie było. Guzik prawda!, trzeba brać takie jakie się chce kupić. Nie takie jakie ktoś chce sprzedać.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy sprzedający to handlarz, samochody zmieniam średnio co 5 lat i też ostatnio sprzedawałem kilkunastoletnie auto w cenie super zaniżonej bo napaliłem się na Bmw i zależało mi na czasie, niech se ktoś tam sprawdza, chętnie powiem co i gdzie było robione, ale często podchodził Mietek z miernikiem i próbował wydziwiać bo chiał 17 letnie auto z salonu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego wszystko wystarczy powiedzieć już przez telefon :D przyjeżdza i nie wymysla jak to nazywasz, tylko jeśli mu nie powiedziałeś to on jak to znajdzie to marudzi. Normalne, jak sprzedawałem to kupujący zanim przyjechał dostał opis na kilka stron, do tego komplet zdjęć, każdego elementu jaki sobie życzył.

 

Dostał ciepły garaż, latarkę, kompresje mierzył, podnośnik, potem stacja diagnostyczna, jazdy testowe. Coś utargował ? ani złotówki :) auto zabrał :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

Planuje kupic e46 w benzynie. Chcialbym sie wyrobic w 25k wraz z instalacja gazową. 318 i 320 odpada. Zapomnialem dodac ze musi to byc auto po lifcie i automat. Jaka jest roznica w osiagach/spalaniu wersji 325/328/330, no i którą polecacie. I co powiecie o skrzyn SMG. Czy nadaje sie ona do codziennej eksploartacji czy raczej nie. Napedu 4x4 w bmw sie boje. Jezdzilem dlugo e90 w automacie, czy są to podobne skrzynie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prowadzacy bałwan epoki

http://player.pl/programy-online/zakup-kontrolowany-odcinki,215/odcinek-240,S16E240,22215.html?atpl#play

 

 

polecona e60 03 za 40 kola, cala malowana i 4 kola na start :duh: na prawde swietnie

tak auta szukają laicy :duh: :cool2:

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
prowadzacy bałwan epoki

http://player.pl/programy-online/zakup-kontrolowany-odcinki,215/odcinek-240,S16E240,22215.html?atpl#play

 

 

polecona e60 03 za 40 kola, cala malowana i 4 kola na start :duh: na prawde swietnie

tak auta szukają laicy :duh: :cool2:

Z tego co pamiętam ten odcinek, to wtedy była taka formuła, że kupujący sobie wyszukiwali aut, a Kornacki się dobrze krzywił na tę e60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.