Skocz do zawartości

[E39] 540iA 2002 nowy akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc w sprawie akumulatora.

Trochę przeglądnąłem forum w sprawie akumulatorów i jeszcze jestem przed pomiarami napięcia w różnych miejscach auta, ale na 99% szykuje się wymiana baterii. Otóż wczoraj odmówiło startu po następującej sytuacji: cały dzień stało z zamkniętymi drzwiami (lampki się nie świeciły), ale z otwartym centralnym (nie wiem czy to ma jakiś wpływ - czy jak jest otwarte to bierze więcej prądu?). Wieczorem jakieś 20 minut grzebałem przy aucie (świeciły się lampki wnętrza i bagażnika, ale nic więcej nie pracowało) i auto odmówiło posłuszeństwa. Dopiero prostownik podłączony na godzinę pozwolił zastartować.

 

I teraz moje wątpliwości:

 

1. Czy też tak macie, że gdy jest za niskie napięcie, to rozrusznik nawet nie próbuje kręcić silnikiem?

 

2. Jakie polecacie akumulatory? Parametry pewnie zachować dotychczasowe (mam baterię ori BMW), ale proszę o sugestie dot. firmy, jakichś dodatkowych cech itp.

 

3. Czy nowy akumulator trzeba kodować w kompie? Gdzieś kiedyś trafiłem na taki temat (ale poza tym forum), choć nie dotyczył E39, lecz innego modelu BMW.

 

4. Wcześniej już dwukrotnie rozładował się akumulator i przy próbie startu wyskoczył komunikat, że silnik przechodzi w tryb awaryjny ("Failsafe"; wczoraj akurat taki komunikat się nie pojawił). Po naładowaniu (przy odłączonych klemach - mam jakiś stary polski prostownik automatyczny, wolałem nie ryzykować ładowania przy podłączonym aku do auta) wszystko wróciło do normy.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

Ad. 1

Przy pewnym spadku napięcia rozrusznik nie zakręci. Tak, wszyscy tak mają.

Ad. 2

Oczywiscie markowe rzeczy - Centra, Bosch

Ad. 3

Nie żartuj z tym kodowaniem... :lol:

Ad. 4

Być może spadek napięcia spowodował jakieś przeciążenia i wyskoczył błąd. Podobnie jest z sytuacją, którą miało wiele osób, że zdarzają się zakłócenia, które powodują błędy, a komputer zapisuje, że wystąpiły przy przebiegu 655000km. Sprawa znana, a więc różnie może być. Ogólnie nie sprawny akumulator może być przyczyną wielu problemów.

 

Akumulator można ładować z podpiętymi klemami.

 

Baterie potrafią padać z dnia na dzień, u mnie raz padła tak, że po 10min grania radia, po pełnym ładowaniu auto nie chciało zapalić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja też miałem akumulator ori BMW.Działał 10 lat i dwa lata temu musiałem wymienić.Kupiłem centrę i jest ok :cool2:
Opublikowano

polecam Centre Future

ładować możesz bez zdejmowania klem i wystarczy prostownik podłączyć do + na silniku i - na błotniku

kodować cza jak się ma e60

co do otwartego auta to jeśli cały dzień było zamknięte to po 15 minutach wszystkie odbiorniki w aucie się powinny wyłączyć ale wystarczyło otworzyć drzwi i znowu się aktywowały

Opublikowano
Co to jest dwa lata. Ja mam w swoim aucie z 98r jeszcze oryginalny akumulator :) Jeszcze nie padł. Po okresie powyżej 5lat można chwalić aku bądź nie no chyba że wcześniej zaczynają się jakieś szopki
Opublikowano
Mam na myśli to, że nigdy nie został rozładowany do końca, a auto to 1.9tdi i nocuje pod chmurką i jak to diesel, nie odpala tak lekko jak benzyna, a nigdy nie zawiódł mimo tego, że było kilka porządnych mroźnych nocy zeszłej zimy. No ale cóż oryginał to oryginał tylko ciekawe jaka jest cena aku w ASO, a poza tym ktoś ten akumulator wyprodukował i podejrzewam że będzie to bosch
Opublikowano
polecam centra plus, z futurą bezobsługową miałem problemy, trzeciej zimy wywaliłem ten szajs z auta bo odmawiał posluszeństwa, pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.