Skocz do zawartości

328i wymiana popychaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pytanie do znawców. Zamierzam wymienić popychacze bo już mocno cykają. Chciałbym wymienić to co niezbędne czyli popychacze, uszczelniacze, dźwigienki. Przekopałem neta i znalazłem info że wymiana popychaczy wiąże się również z wymianą wałka rozrządu. Czy to prawda nawet jeśli wałek jest w dobrym stanie? W tym silniki są dwa wałki i one mnie ze 2 tyś wyniosą a chciałbym tego uniknąć. Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Ze tak przewrotnie zapytam.... zamierzasz to robić sam???

Jaki masz silnik Kolego? 328i to przecież M52. To o jakich dźwigienkach tutaj piszesz? Krzywka wałka naciska bezpośrednio na popychacz szklankowy, a ten z kolei na zawór.

Nie widzę sensu wymiany wałków.

Na jakim oleju jeździsz?

Na twoim miejscu zamiast wywalać 1000 zł na same popychacze... tak, tak... 24x 40 zł/szt (możne znajdziesz gdzieś taniej ale niewiele, a już na pewno nie marki INA), wlałbym do silnika jakąś sprawdzoną płukankę przy wymianie oleju np Liqui Molly z serii Pro Line i dobry markowy olej.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Ja w e30 is'ie tez miałem problem z cykaniem popychaczy i tez mechanik z super zakladu mówił, wałki padniete napewno beda.Załamałem sie jak wyliczyłem koszty.Zrobiłem płukanie liqui moly,zmiana oleju z 10w na 5w tez liqui moly i nie pomogło.Kupiłem od znajomego z innego forum chyba z 50szt popychaczy+ 2wałki za 150pln.Znalazłem po poczcie pantoflowej taniego mechanika i przystapił do pracy.Okazało się, ze jedna sztuka sie rozsypała i jeden juz powoli tez konczyl zywot a nad resztą klnął jak szewc bo kazdego po kolei wyciskiwał, zeby sprawdzić i troche czasu mu to zajeło.Oczywiscie wałki jak nóweczki.Złożył wszystko do kupy, odpaliłem po czym zagrechotał jak stary ursus i po minucie cisza az miło.Rozbierz sprawdz tez nieszczelne, może wystarczy kilka sztuk chyba,ze mozesz sobie pozwolic na komplet no to bedzie lepiej napewno.
Opublikowano

Z tym że... szklankowe popychacze są w zasadzie nierozbieralne...

Żeby sprawdzić który może stukać trzeba je naciskać i ten który się poddaje to do wywalenia. Trzeba tez obejrzeć je z boku (zarówno gniazda) czy któryś za bardzo nie jest powycierany na ściankach i czy nie ma rys bo nie będzie trzymał ciśnienia.

Można po wyciągnięciu wymoczyć je w nafcie i w ten sposób spróbować je wypłukać. Nafta ma dobre zdolności penetracyjne, płuczące oraz smarujące. Można też posłużyć się tym linkiem i spróbować je zreanimować: http://www.nuvision.ndo.co.uk/tappets.htm - ale to na własną odpowiedzialność.

 

Ale poczekajmy - niech kolega napisze najpierw jaki ma olej w silniku. Jaki ma przebieg.

Kolega nie napisał też czy cykają na zimnym czy ciepłym. Bardzo mało informacji...

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Witam,

Grają na zimnym i na ciepłym też co jakiś czas słyszę cykanie. Byłem już z tym tematem u mechanika. Stwierdził, że popychacze do wymiany. Olej mam Motul Xcess 8100 5w-40. Przed wymianą robiłem płykankę. Torchę pomogło. Przebieg 250 tyś podobno...

Nie będę wymieniał samemu. Popychacze już zakupiłem razem z uszczelniaczami. Firma INA. Wyniosło mnie to 899 zł.

lirszu wymieniłeś same popychacze bez wałków?

Opublikowano
Ja wymieniłem same popychacze, wałki były nieruszone.Gdzieś na innym forum przeczytałem, ze w bmw gdzie są popychacze wałki się tak nie zuzywają przez to, ze pracują tak jak to opisał Maverick13
Opublikowano

Kolego, wałków nie wymieniaj. Mam nadzieje że będziesz to robił - wymieniał uszczelniacze bez ściągania głowicy.

Nie chcę Cię zniechęcać ale na innym forum ktoś też narzekał na stukanie szklanek -też wymienił wszystkie i dalej mu stuka.

Jak pisałem wcześniej - najpierw trzeba było rozebrać i oglądnąć łoża w których siedzą szklanki pod katem ich zużycia - porysowane powierzchnie a dopiero potem kupować szklanki - inaczej wszystko psu w dupę.

Szkoda że nie próbowałeś innego oleju. Trzeba było zalać Valvoline MaxLife 5W40 albo Liqui Molly Sythoil 5W40 i zobaczyłbyś że jest cichutko.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Mechanior rozebrał, oglądał i stwierdził że popychacze. Maverick13 jeżdziłem na trzech różnych olejach. Przekopałem neta i najwięcej opinii znalazłem o tym że Motul jest jednym z lepszych olejów na cykanie silnika. Robiłem też płukankę. Moim zdaniem to są zabiegi na krótką metę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.