Skocz do zawartości

(520D) Koło dwumasowe?


montego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Podpowiedzcie proszę czy, stukot(takie terkotanie połączone z lekkim drganiem na lewarku) pojawiający się tylko i wyłącznie podczas zmiany biegów to padające koło dwumasowe? ... może samo sprzęgło?

Poza tym zmiana biegów odbywa się bez najmniejszych problemów, szarpnięć, żadnego zacinania się ... nic oprócz tego terkotania.

Moja maszyna to : 5' E61, 520d Touring, ECE, L, N, 2007 01 , przebieg 178 tyś. km.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się radę ale pojawia w takim razie kolejny problem. gdzie je kupić?

Znaczy w serwisie autoryzowanym są do ściągnięcia w parę dni za jedyne 3400-3600zł. To za łatwe rozwiązanie więc ...

Wszyscy zakładają LUK-a za niecałe 2 tyś ale ... do tego modelu są dwa rodzaje kół dwumasowych i (sprawdzałem dokładnie) do mojej maszyny trza kupić "stary model" koła, a w tym samym roku wprowadzono "nowy model" koła za niecałego tysiąca ( :shock: ) i o ile te tańsze są od ręki to te droższe np. wczoraj wg. hurtowni LUK-owskich nie ma w na terenie Polski.

Pytałem mechanika czy to "nowe" koło pasuje do tego konkretnego modelu ale bez pewnosci stwierdził, że powinno. Zaproponował żeby postawić maszynę, on wydłubie koło, sie zobaczy czy "nowe" pasuje jak nie to zamówi się "stare". Fajnie, ale żelazo będzie stało nie wiadomo ile czasu, bo zanim sie zobaczy jakie koło trzeba i je zamówi, no a już wogóle nie wiadomo kiedy będzie to ... szlag mnie trafi :mad2: . Jedna z hurtowni zamawia to "stare" koło już kilka razy i nie przychodzi w transporcie.

Czy ktoś ma doświadczenie i podpowie czy "nowy" typ koła dwumasowego pasuje do mojego modelu.

Mogę wysłac wszystkie nr częsci wg BMW i odpowiedniki LUK-a ... zdążyłem się w tym lekko przeszkolić :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Da się radę ale pojawia w takim razie kolejny problem. gdzie je kupić?

Znaczy w serwisie autoryzowanym są do ściągnięcia w parę dni za jedyne 3400-3600zł. To za łatwe rozwiązanie więc ...

Wszyscy zakładają LUK-a za niecałe 2 tyś ale ... do tego modelu są dwa rodzaje kół dwumasowych i (sprawdzałem dokładnie) do mojej maszyny trza kupić "stary model" koła, a w tym samym roku wprowadzono "nowy model" koła za niecałego tysiąca ( :shock: ) i o ile te tańsze są od ręki to te droższe np. wczoraj wg. hurtowni LUK-owskich nie ma w na terenie Polski.

Pytałem mechanika czy to "nowe" koło pasuje do tego konkretnego modelu ale bez pewnosci stwierdził, że powinno.

 

Ostatnio temat przerabiany w dziale E90 i śmiało możesz kupić tu: http://www.czescidobmw.pl/szukaj/21207573047.html

Obydwa numery kół dwumasowych pasują do M47N2

viewtopic.php?f=70&t=198781&p=1451248&hilit=ko%C5%82o#p1451248

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Już do nich napisałem ... dzięki za namiary ... chociaż myślę, że okaże się jak wszędzie gdzie pytałem, że koło potrzebuję nie o symbolu LUK 415 0374 10 tylko 415 0404 10

 

To odpowiednie koło, które już nie raz sprzedawaliśmy 'w miejsce' 415 0401 10'. Proszę zwrócić uwagę że BMW w ETK dla E60 / E61 i E60 LCI / E61 LCI dla 520d z silnikiem M47N2 nie wprowadza żadnych podziałów ze względu na rok produkcji. Tzn. każde 520d z silnikiem M47N2 ma to samo koło - 21 20 7 565 745. Natomiast LUK w swoim katalogu wprowadza podział na do 01/2007 i po 02/2007. Tak więc LUK dzieli jedną część (21 20 7 565 745) na dwie części... po co? Trudno mi powiedzieć, ale podejrzewam że 415 0401 10 zniknie wkrótce z oferty LUK-a i cały podział 21 20 7 565 745 na dwa różne numery LUK-a wynika z jakiegoś dziwnego powodu. Podobnie ma się sprawa z tymi samymi kołami w E46 320d po 03/2003 r. Dla wszystkich wersji nadwoziowych LUK wskazuje koło 415 0401 10, a tylko dla Cabrio 320Cd 415 0374 10. ETK takiego podziału nie wprowadza i każde 320d po 03/2003 roku ma to samo koło 21 20 7 565 745 niezależnie od wersji nadwoziowej. Także LUK dzieli jedno koło 21 20 7 565 745 na dwa koła 415 0374 10 i 415 0401 10 według bezsensownych według ETK kryteriów. Tzn. według takich, które w ETK nie występują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Już po operacji ... podziękowania dla kolegi guziora2 za namiary na sklep z częściami, któremu z kolei należy się laurka. Wyjęte koło dwumasowe miało "luz", oprócz tego wymiany wymagało łożysko oporowe sprzęgła (wyraźny szum), reszta sprzęgła nie wykazała oznak zmęczenia. Teraz jest cicho i spokojnie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też jestem po wymianie i podobnie jak u Ciebie łożysko oporowe szumiało i koło dwumasowe w złym stanie, tarcza sprzęgła jeszcze by pożyła, teraz pedał sprzęgła chodzi tak lekko że wrażenie jest jak by go naprężała mała sprężynka :) ogólnie bardzo pozytywne odczucia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu

Niestety LUK wycofał ze sprzedaży koło 415 0374 10 i zastąpił kołem 415 0401 10, którego cena jest znacznie mniej atrakcyjna:

 

http://img16.imageshack.us/img16/8133/415037410.jpg

 

Także 415 0374 10 nie jest już dostępne. Wygląda na to (uważam tak także na podstawie problemów z dostępnością 415 0374 10 przez ostatnie 2 lata), że koło 415 0374 10 sprzedawało się zbyt dobrze. Tzn. LUK nie nadążał z jego produkcją, natomiast 415 0401 10 nie sprzedawało się wcale... Jak widać LUK postanowił rozwiązać tę sytuację :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Partnerzy klubu

Koło 415 0374 10 zmieniło w LUK status z 'czerwonego' na 'żółty' ('artykuł wychodzący'):

 

http://img839.imageshack.us/img839/4469/415ki.jpg

 

Od jutra będziemy mieli je 'na półce' w cenie:

 

http://www.czescidobmw.pl/kategorie/Kolo-zamachowe-dwumasowe,12662.html

 

Warto zwrócić także uwagę na to, że LUK w katalogu online zmienił listę powiązanych pojazdów dla 415 0374 10. Do niedawna przypisywał je wyłącznie do 320Cd Cabrio E46 co wprowadzało pewne wątpliwości (opisałem to na poprzedniej stronie tematu). W tej chwili lista powiązanych pojazdów wg LUK wygląda następująco:

 

http://img803.imageshack.us/img803/6208/37376045.jpg

 

Także brakuje już tylko Coupe, Sedana i Touringa E46 320d po 03/2003 roku, do których oczywiście omawiane koło jest prawidłowe. BMW ETK podaje ten sam numer koła dla wszystkich wersji nadwoziowych 320d po 03/2003 roku, także jak sądzę takie przypisanie przez LUK pojazdów powiązanych z kołem 415 0374 10 wynika z chęci sprzedaży droższej pozycji 415 0401 10...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.