Skocz do zawartości

[E46] 320D 2002 Pytania + foto


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wczoraj, gdy gasiłem silnik usłyszałem dziwny stuk, pod skrzynia biegów. Dziś rano, zrobiłem fotkę i zobaczyłem to:

http://images42.fotosik.pl/620/be39c10b32c989c0m.jpg

Nastepne pytanie. Wiem raczej na 99 % że świst który słyszę przy dodawaniu gazu na biegu jałowym, wywołany jest przez turbine, lecz nie ma ubytku oleju, czy tym podobnych objawów. Może to być tez wina wydechu ? Jesli to turbina, to gdzie można kupic sprawną NIE regenerowaną, i ile mniej więcej może kosztować ? Ktoś pisał na forum że kupił używkę za 800 zł w znakomitym stanie.

 

 

Bardzo proszę o jakies opinie.

 

 

Czasami żałuję że kupiłem BMW :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydech do spawania, żaden problem.

Najpierw zobacz, jakie będą ogłosy z turbiny po naprawie wydechu. Potem będziesz myśleć dalej.

Opublikowano (edytowane)

Pęknięcie jest koło katalizatora więc leci do spawania, ale dopiero w środe.

 

Dziś odkryłem KOLEJNĄ chyba usterkę:

http://images37.fotosik.pl/1813/fc879901e2c5c9fam.jpg

Ma ktoś jakieś pomysły co to może być ?

I w dodatku dopatrzylem się że jedna ze starych opon jest troszke bardziej ścieta od innych. Co to może znaczyć ? Gdzie szukać usterki ? Tuleje wahaczy ?

I KOLEJNA usterka. Dopatrzyłem się że 2 wtryski sa mokre. Te 2 od przodu auta. NIE MAM JUŻ SIŁY. :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:

Edytowane przez rivel88
Opublikowano

Przede wszystkim spokojnie :wink: to tylko maszyna, złożona przez człowieka, więc jak najbardziej naprawialna :wink: Ten mokry ślad może być przyczyną nieszczelnego połączenia odpowietrzenia skrzyni korbowej (ODMY), lub nieszczelności pierścienia uszczelniającego rurę dolotową do sprężarki. Zdejmij osłonę i zlokalizuj wyciek.

 

W układzie wtryskowym wymień wężyki przelewowe na nowe szczelne i wyczyść porządnie pokrywę głowicy. Po kilku dniach sprawdź czy się "poci" w tych miejscach. Jeśli tak to następnie podkładki wtryskiwaczy i widełków przelewowych do wymiany. Możesz śmiało zamienić miejscami wtryskiwacze i obserwować ewentualne przemieszczanie się usterki wraz z wtryskiwaczem.

Opublikowano

Jeszcze odkryłem to dziś:

http://images45.fotosik.pl/1591/918cfe7ce198d056m.jpg

Do wymiany ? Jaki mniej więcej koszt ? "Zwykły" mechanik sobie z tym poradzi ? Jakiej firmy kupić te gumy ?

 

 

Dzięki yoshimura01 za pocieszenie :mrgreen: Tylko gdzie takie wężyki dostać ? Raczej sam się z tym nie uporam, więc podjade do mechanika. Zrobie tak jak napisałeś i wtedy zobaczymy. A propo Odmy, ostatnio zmieniłem na separator oleju ( oczywiście nowy ). Wiec tu nie powinno być przyczyny. Dodam, że autko czasem zakopci, jak chce przyspieszyc gwałtownie, ale chyba jak wyczyściłem EGR, to kopci duzo mniej. W środę sie więcej wyjasni. Dzięki raz jeszcze. Pozdro

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W każdym motoryzacyjnym kupisz, zwykły gumowy wężyk 3,2mm, weź 1m.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Normalna sprawa... zużyty odbój amortyzatora. Bez problemu wymienisz. Są to groszowe sprawy. Dokładnie tak jak napisał Kolega wcześniej kupujesz zwykły gumowy wężyk paliwowy 3,2mm, zdejmujesz z wtryskiwaczy, docinasz identyczny odcinek, montujesz. Gorzej jest z długim wężykiem do zaworu dławiącego pompy wtryskowej - ją daję radę demontując sam zawór EGR, ale mam specjalne długie, zagięte szczypce, które umożliwiają taki zabieg. Inaczej trzeba zrzucić kolektor ssący. Chyba że Koledzy mają na to jakiś sposób.
Opublikowano
@ K3m0T1989 racja, ale lepiej teraz, niż na autostradzie ma się coś stać, a ja tym autem jeżdże do Belgii. Ale fajnie napisałeś :D Chciałbym mieć poprostu sprawne auto, nic więcej :) Dziś pojechałem na wymiane odboji amortyzatorów przednich, i jakiś gum ściętych, czy jakoś tak, nie wiem dokładnie jak to sie po fachowemu nazywa. Gumy od układu kierowniczego raczej. :D
Opublikowano
Moje auto nadal gwiżdze. Czyli na 99.9 % że jest to turbina. Nie wiem co teraz robić. Gwiżdże, ale ma moc, jak sie rozgrzeje silnik, to gwiżdze dużo mniej. Nie wiem czy kupić używaną, ale NIE regenerowana, czy regenerowaną i oddać swoja starą turbinę... Znalazłem aukcjie w Łodzi (http://allegro.pl/turbosprezarka-bmw-3-e46-turbo-turbina-i2670888237.html ) gdzie sie tym zajmują. Mieszkam akurat 25 km od tego miasta. Co radzicie ?
Opublikowano

a masz katalizatory ? moja też gwiżdze ale w środku to mało słychać, wirnik luzów nie ma, za to z wydechu słychać gwizdanie na wolnych obrotach bo nie mam katalizatorów.

 

Proponuje ci zdjąc rure która idzie od przypływomierza do turbiny i palcami sprawdzić czy turbina ma luzy :) zajmie ci to 15 minut a będziesz wiedział w jakim stanie turbo.

szukam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
I co zrobiłeś sobie to gwizdanie? Wymieniałeś turbo?

Nie, nadal gwiżdze. Narazie nie mam tyle gotówki żeby wymienić, A najlepiej jak bym kupił nowe... Ale za jakis czas napewno wymienie, i może nawet na nowe. A jak nie, to jakaś uzywka może w dobrym stanie. Zobaczę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.