Skocz do zawartości

[318IS] Szpera, jak sprawdzić, strasznie sie ślizga!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jak w tytule chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można sprawdzić czy mam zamontowaną szpere poza podniesieniem całego tyłu samochodu i zobaczenia jak kręcą się koła. Czy jeżeli szpera jest np.25% jak można to sprawdzić. Strasznie ślizga mi się tył opony wykluczam w 50% bo jeździł na nich kolega 320 i się nie ślizgał. Dzisiaj wchodząc w zakręt 90` 30km/h obróciło mnie prawie 360` bez drastycznego dodawania gazu (było mokro). Nie zmienia to faktu że jest to trochę niebezbieczne musze strasznie uważać na wyjazdach zjazdach z autostrady. Czy może być jeszcze jakiś inny powód tego że tył sie tak ślizga poza szperą i oponami (zawieszenie z tyłu jest w stanie dobrym+ bez luzów)

Opublikowano

może masz zaspawany most? :) Takie poślizgi mogą na to wskazywać. Albo na bardzo sprawnie działającą szperę.

 

Podlewaruj tył z jednej strony, wrzuć luz i starać się obrócić kołem. Rękami będzie bardzo trudno obrócić kołem jeżeli szpera jest sprawna.

Opublikowano
Stan na mokrej trawie jednym kolem a drugim na asfalcie napewno znajdziesz gdzies takie miejsce .Wtedy daj w pi...e (strzal ze sprzegła) i niech kolega jakis obserwuje czy oba kola zamielily czy tylko jedno .Jak jedno wiadomo szpery nie ma :) Jak oba tzn. ze jest . Mam nadzieje ze przyda sie moj pomysł ja tak u siebie sprawdzilem ...
Opublikowano
Panowie wystarczy się pozołyc pod autem i od tylu auta zobaczyć na dyfer będzie tam przykręcona tabliczka z przełożeniem i jeżeli przed przełożeniem będziesz miał literę S to znaczy ze masz szpere.
Opublikowano
przy takich objawach to stawiam na zrypaną geometrię tylnej osi. Podjedz na stacje diagnostyczną, niech sprawdzą wszystkie elementy tylnej osi.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie wystarczy się pozołyc pod autem i od tylu auta zobaczyć na dyfer będzie tam przykręcona tabliczka z przełożeniem i jeżeli przed przełożeniem będziesz miał literę S to znaczy ze masz szpere.

 

Kolega pyta jak sprawdzić czy jest sprawna. W Twoją radą nic się nie dowie. A jak nie będzie tabliczki to co?? Nie ma szpery?? Może tabliczka odpadła? Może ktoś wcześniej spawał dyfer.

 

Tomas, jak wspomniał ktoś wcześniej, raczje masz problem z geometrią. Jak by był zaspawany dyfer, to przy lekki dodawaniu gaz prędzej przód wyjedzie niż zarzuci tyłem. A czy szpera jest czy nie ma, to takie zachowanie auta jak opisujesz jest nieprawidłowe. Sprawdź geometrię na stacji diagnostycznej.

 

PZDR>

Opublikowano
KRIS85, SARNA1 właśnie obawiałem się takiej odpowiedzi po cichu dopuszczałem myśl o geometrii tylnej osi czy duży problem z tym jest żeby to ustawić i jakie są ewentualne koszty. Czy na zwykłej stacji gdzie ustawiają zbieżność są w stanie to sprawdzić i ustawić? Pamiętam ze kiedyś miałem taką sytuacje ze stałem na trawie jednym kołem a drugim na asfalcie i ciężko było wyjechać.
Opublikowano
Jestem umówiony na jutro na geometrie zobaczymy co pokaże przy okazji sprawdzimy czy jest szpera. Oby to było to bo zimy sobie nie wyobrażam :D mimo tego ze kontrolowane poślizgi mi pasują :D lecz te nie kontrolowane ściskają strasznie żołądek :D
Opublikowano

ustawienie geometrii przód tył to koszt ok 150-200 pln.

 

Z tyłu jest parę tulejek które mogą się zużyć i dawać takie objawy - ale jak jutro staniesz w warsztacie to mechanik z pewnością powie co i jak.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

ustawienie geometrii przód tył to koszt ok 150-200 pln.

 

Z tyłu jest parę tulejek które mogą się zużyć i dawać takie objawy - ale jak jutro staniesz w warsztacie to mechanik z pewnością powie co i jak.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie, jak masz wywalone tuleje to nie ma sensu ustawiać. Mechanik na pewno zwróci Tobie uwagę co masz do wymiany. Ogólnie sprawdzić czy jest szpera to proste. Stawiasz tył w powietrzu i kręcisz jednym kołem. Jesli drugie kręci siew tym samym kierunku, to szpera jest (nie rozwiązuje to kwesti jak bardzo działa). Jeśli drugie koło kręci się w przeciwną stronę to nie ma szpery.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.