Skocz do zawartości

E39 530dA '01 | Słabnące wspomaganie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie zaznaczę, że wg VIN mam w aucie servotronik.

 

Mam następujący objaw dotyczący wspomagania - przez chwilę po uruchomieniu zimnego auta wspomaganie działa cudownie - leciutko. Ale trwa to przez chwilę - może 8-10 sekund. Po tym czasie sztywnieje do tego stopnia, że mi (chłop 120kg) jest naprawdę ciężko manewrować na parkingu. Przy nagrzanym aucie jest ciężkie od razu.

 

Proszę pomóżcie - co może być przyczyną? Napiszcie tez proszę, gdzie szukać w samochodzie ewentualnych rozwiązań.

 

I głupie pytanie na koniec, które mi sie nasuwa na początek - jak sprawdzić czy jest odpowiednia ilość płynu do wspomagnia lub ewentualnie jego jakość? Co ile powinno się go wymieniać?

Opublikowano

Nie potrafię Ci pomóc bo nie mam servotronica, jednak na początek sprawdź poziom, czarny okrągły zbiorniczek.

Według mnie coś jest nie tak, dość lekko działa wspomaganie w naszych BMW, nawet bez servotronica.

Właściwy kolor tego płynu powinien być czerwony (tak sam jak się leje do skrzyń automatycznych, czyli ATF).

Zweryfikuj to jak najszybciej, póki nie zajedzie się pompa od wspomagania.

Jeśli płyn jest, ale innego koloru niż czerwony, wymień go, sama wymiana na nowy trochę pomaga

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

A nie robil kolega czasem ostatnio geometrii ? czasami po ustawieniu trzeba od nowa wykalibrowac (komputerem) czujnik skrętu.

 

Proponuje zaczac od diagnostyki kompem.

Xdrive

Koder

Opublikowano

Komputer żadnych błędów nie pokazuje. Sprawdziłem poziom płynu - jest w zasadzie pod korek (o ile dobry zbiornik sprawdziłem - czarny pod plastikowa przednia osłoną silnika, z napisem na korku ATF only).

 

Jakieś pomysły...? A ten servotronik nie ma jakiegoś własnego płynu/układu/oleju?

Czy może pompa już niedomaga, ale nie na tyle aby komp wyrzucił błąd?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wspomaganie na kompie nie wyjdzie, czujnik skrętu z tego co wiem nie ma nic do wspomagania.

Servotronic to po prostu układ który zmniejsza siłe wspomagania w stosunku do wzrostu prędkości.

Jeśli się wyłącza, to powoduje że wspomaganie chodzi ciężko (ustawia się tak, jakbyś jechał szybko).

Błędy serwo wyskakują chyba tu gdzie błędy silnika.

Kostka do serwo znajduje się na maglownicy, zaraz obok wałka do kolumny kierowniczej, możesz ją obadać czy jest w porządku.

Na mój rozum, to wydaje mi się że masz właśnie problemy z tym układem.

Mój serwo wyłącza się zawsze poniżej -20st. Tyle że potem aby się włączył, muszę pokasować błędy.

Co do płynu, pod korek to nie może być nalane, we wieczku od zbiorniczka masz miarkę na której widać ile płynu ma być.

Płyn to zwykły ATF dextron 2, ten czerwony, z tego co się orientuję nie ma znaczenia czy wspomaganie jest z serwotronikiem, czy bez.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.