Skocz do zawartości

Nie mogę wyłączyć ASC 318i


gajesiu

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Wciskanie, przytrzymywanie kilkukrotne klikanie nic nie daje. Sam przycisk działa. Kontrolka nie włącza się więc system jest załączony cały czas. Uprzedzę od razu pytania i podpowiedzi typu a może masz DSC, albo ASC+T? Nie. Mam samo ASC, takowy też jest przycisk.

Czytałem już wiele tematów i proszę nie odsyłajcie mnie do szukajki bo tam tylko wiele pytań a konkretnych odpowiedzi brak.

Pewnie już ktoś z Was przerabiał ten temat osobiście (nie w stylu kolega miał to samo) i zna temat z autopsji. Proszę o konkretną pomoc.

Jestem nowy, bo od tygodnia jestem posiadaczem beemki i postanowiłem dołączyć do Szanownego Grona Fanów marki. Co prawda to nie jest moja pierwsza beemka, ale poprzednia była kilka lat temu i nie miała za dużo "elektryki" na pokładzie. A z racji, że jestem mechatronikiem i trochę "liznąłem" temat, chciałbym sam co nieco porobić, niestety brak mi narzędzi typu interfejs itd.

Więc jeżeli któryś z Szanownych Kolegów jest z okolic Kutna i chciałby przetestować DIS-a lub INPA-e na mojej furce to chętnie się spotkam.

 

Pozdro i czekam na konkrety!

Edytowane przez gajesiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Spróbuj włączyć test zegarów http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=31800. Tym sposobem zobaczysz czy w ogóle ona się pali. Bo jeżeli nie to albo spaliła się żaróweczka, albo ktoś majstrował przy samym systemie ASC, i żeby nie naprawiać to zakleił kontrolkę za to odpowiedzialną.

 

ps. A próbowałeś zerwać przyczepność na jakimś mokrym terenie ? Wówczas powinna sama lampka ASC zasygnalizować że system działa poprzez to, iż kilkukrotnie by mignęła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i to jest jakiś konkret. Jutro sprawdzę kontrolki i spróbuję "poślizgać" się trochę zobaczymy czy będzie migać. Powiedz mi jeszcze kolego jak bardzo czuły jest ten układ? Da się z nim trochę zaszaleć i czy po jego wyłączeniu odcina go całkowicie czy tylko zmniejsza czułość układu?

 

Wcześniej miałem E36 320i (R6 150KM) oczywiście bez żadnych wspomagaczy i jak było trochę wilgotny asfalt to rondo dało się zrobić bokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po jego wyłączeniu (jednorazowym krótkim wciśnięciu przycisku ASC), można bez przeszkód pozwolić sobie na "trochę więcej". Sam system ASC według mnie jest bardzo czuły i minimalna zerwana przyczepność będzie skutkowała migającą kontrolką i automatyczną redukcją gazu.

 

ps. Ja u siebie nie zauważyłem różnicy w działaniu zimą, pomiędzy jednorazowym wciśnięciem przycisku ASC, i jego trzymaniem około 10 sekund. Chociaż po tych 10 sekundach, abym ponownie mógł włączyć system ASC muszę całkowicie wyłączyć silnik. Po tym fakcie gdy odpalam samochód system automatycznie jest już aktywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASC to wspaniała rzecz! np. jedziesz pod market wyłączasz system i lecisz bokiem jak szalony, kółeczka itp. przy włączonym ASC ciężko sie nawet jest obrócić, to jest dobre bo zwiększa bezpieczeństwo na codzień, a jak sie zachce zabawy to klik i jazda :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak kolega napisał, krótkie naciśnięcie opóźnia reakcję systemu, dłuższe przytrzymanie (zaświeci się druga kontrolka) dezaktywuje całkowicie.

 

Dopisz do tytułu 318i, bo temat się zamknie :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawa rozwija się następująco: wykonałem test kontrolek zgodnie z instrukcją i niestety kontrolka się nie świeci. ASC nie działa, samochód idzie bokiem bokiem jak ta lala. ABS sprawdziłem, działa idealnie.

 

Co dalej?

 

Wiem, najlepiej podłączyć fejsem i sprawdzić, niestety nie mam go, a nie chciałbym jechać do jakiegoś paproka i bulić za bezsensowne diagnozy. Więc pytanie, czy znacie może kogoś z fejsem niedaleko mnie kto by przeskanował moja furkę i podpowiedział co z tym fantem zrobić. Ewentualnie jakiś kolega z forum czy mógłby pomóc kabelkiem? Dojadę jak w miarę blisko, oczywiście z "flaszeczką" (nie to że za free).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zapewne zamiast wymienić/przeczyścić czujnik abs ktoś zaślepił kontrolkę :duh: albo nie ma zbieżności..nie zdziera opon?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ABS to działa poprawnie (sprawdzone przy hamowaniu), kontrolka na teście zegarów świeci, podczas włączania motoru przy selfteście kontrolka od ABS-u gaśnie.

 

A co ma zbieżność do ASC??

 

Opony są w cienkim stanie, szczególnie tylne ;) po poprzednim użytkowniku, dodatkowo w tylnej był gwóźdź przez długi czas chyba bo non stop powietrze schodziło i koleś zamiast naprawić to tylko dopompowyłał (jest starta na brzegach ale z obu stron, na innych jest po równo po całości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sporo, wystarczy, że masz wywalone zawieszenie (zmieniona geometria) i asc nie działa. Ale i tak obstawiam uszkodzony/zasyfiony czujnik abs przy którymś kole.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dobra Panowie i Panie, temat niby przycichł bo miałem remont nowego mieszkania i przeprowadzkę, ale już po i teraz pora zająć się moją furką na poważnie.

Więc tak, kupiłem kabelek, przeskanowałem Inpą. Wywaliło mi błąd czujnika pedału sprzęgła i sprawa z tempomatem, który to też nie hulał, chyba się rozwiąże. Muszę kupić czujnik, lub zregenerować stary.

Jeżeli chodzi o ABS, sprawdziłem wszystkie czujniki, żadnego błędu. Dodatkowo sprawdziłem sygnał ze wszystkich czujników z osobna, pokazują taką samą prędkość podczas jazdy wszystkie cztery. Więc to można wyeliminować.

Teraz pytanie czy czujnik, ten na pedale sprzęgła ma wpływ na działanie ASC?

Inpa pokazuje, że sprzęgło cały czas włączone (z wykształcenia jestem mechatronikiem i wiem, że nawet najlepszy fachowiec w tej dziedzinie jest tylko tzw. "paprokiem" bez odpowiednich narzędzi diagnostycznych. Inpa - mała rzecz a cieszy).

I jeszcze jedna rzecz. Skoro ECU wie, że sprzęgło jest cały czas włączone, to czy dawki paliwa nie są zmieniane na nastawy bez obciążenia silnika? Pytam, bo podczas zmiany biegu mam delikatne opóźnienie podczas schodzenia silnika z obrotów? (jakieś 1-2 sekundy po wciśnięciu sprzęgła i jednoczesnym puszczeniu pedału przyspieszenia obroty silnika jeszcze się utrzymują na wcześniejszym poziomie). Mi to nie przeszkadza, bo wolę bardziej "sportowy" tryb jazdy, ale jak żonka jeździ betą to jej szarpie na niższych biegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

No i po długiej nieobecności wracam ponownie. Chciałem się pochwalić i podzielić wiedzą.

 

Otóż ASC zrobione. Okazało się, że moduł (sterownik) ASC był wymieniany, niestety VIN sterownika nie zgadzał się z VINem samochodu i ECU po prostu odrzucał go. Wystarczyło zmienić VIN na poprawny w sterowniku i po kłopocie. Jeszcze tylko licznik muszę rozebrać i kontrolkę sprawdzić, bo pewnie jakiś "pajac" olał temat i zamiast dobrze to zrobić to wyciągnął kontrolkę.

 

Ha... Dobrze, że chociaż sterownik wymienił, bo dla mnie zerowe koszty naprawy.

 

Niestety pozostał problem z czujnikiem sprzęgła, wymieniłem na drugi i sytuacja ta sama. Czujnik nie jest zwykłą krańcówką typowo mechaniczną, jest to czujnik indukcyjny 3-pinowy (w zasadzie 4-pinowy, ale tylko trzy podłączone). W siłowniku na którym jest zamontowany, na tłoczysku jest metalowy pierścień.

 

Czujnik odpowiada za status sprzęgła z którego ECU czyta sygnał, wzrost obrotów i szarpanie jest spowodowane właśnie tym czujnikiem, bo ECU "myśli", że silnik chodzi bez obciążenia. Stąd to szarpanie przy zmianie biegu i oczywiście brak możliwości włączenia tempomatu.

 

Teraz pytanie: czy ktoś wie jakie sygnały powinny wychodzić z tego czujnika?

 

Z doświadczenia wiem, że zazwyczaj taki czujnik indukcyjny 3-pinowy na jednym pinie zasilanie, na drugim masę i trzeci sygnałowy do ECU. Znalezienie który to który to pikuś (o ile oczywiście się nie mylę), za to niestety nie wiem jakie sygnały powinny wychodzić na wyjściu czujnika (prądowy, czy napięciowy i oczywiście jego poziom w pozycji on i off).

 

No i co? Domyślam się, że raczej od laika informacji takiej nie uzyskam, więc proszę panów mechaników od beemek o pomoc. Wiem, że za darmo takich info nie sprzedacie, więc może za jakąś przysłowiową flaszkę?? Jeżeli z Waszą pomocą uda mi się wyeliminować usterkę, to nawet osobiście flaszeczkę dowiozę. Zasięg mam na całą Polskę, chociaż nie zawsze od razu. Akurat również naprawiam, ale trochę większe sprzęty. Zajmuje się ciężkim sprzętem budowlanym i jeżdżę sobie po Polsce i nie tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASC zrobione do końca! Dziś mam chwilę wolnego, więc postanowiłem pogrzebać trochę w swojej buni.

Rozebrałem licznik i po prostu śmiech mnie ogarnął. Jakiś kretyn nawrzucał papieru w miejsce gdzie jest dioda od ACS i zakleił wszystko czarną taśmą. Szczęście, że nie wpadł na pomysł zaklejenia wszystkiego czarnym silikonem, bo chyba bym wyszedł z siebie przy wydłubywaniu tego shitu.

Niestety okazało się jeszcze, że zakleił drugą kontrolkę od zużycia klocków. Co za matoł!

 

Ponawiam pytanie odnoście czujnika sprzęgła? Pomoże ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.