Skocz do zawartości

[E46] 330d M57N - brak mocy :(


DITUR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie i Panie.

 

W mojej E4 330d M57N (204PS) silnik przestał ciągnąć powyżej 3 tyś obrotów. Bunia sptraciła moc. Po podłączeniu do INPY wyrzuca 2 błędy o kodach:

410C oraz 4152 (1427).

Nadmienie, iż po zakupie rok temu odrazu zostały wywalone klapki z kolektora. Po tej operacji zero błędów w kompie aż do dnia dzisiejszego.

Wszyskie odczyty silnika na wolnych brotach są poprawnę tzymją się w normie. Pod obciążeniam na 4 biegu wszytski jest w normianie aż do momentu przejsica w "tryb awaryjny" (brak mocy) przy 3 tyś obrotów.

 

Jedynie co jest poniżej danych nominalnych z INPY to PWG (tylko pod obciążeniam).

 

Może ktoś z Was miał do czynienie z takim problemem i podzieli się wiedzą jak go rozwiązać.

 

Z góry ziękuje.

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 4152 (1427) to sterowanie klapek w kolektorze. Podczas samo diagnozy sterownika odczytuję że wychodzi poza zakres i stąd błąd, po wywaleniu klapek u mnie ten sam błąd. Po wykasowaniu powraca, zastanawiam się czy nie wpływa on w jakimś stopniu na pracę silnika, a właściwie na mapy paliwa (Tak mi zasugerował Pan Krzysztof z żyznej) Ten błąd 410C to na pewno dobrze spisałeś ? Masz EU4 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i ma EUR4. Why not?

 

Jest topic o spadku mocy. Jak w kompie nic nie ma to bym obstawial zapieczone kierownice turbo. Jak masz EUR4 to elektrozawor turbo jest nieobecny. Turbo sterowane jest elektrycznie. Zobacz w czasie jazdy jak depniesz jakie masz cisnienie doladowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo jest sterowane elektroniczmie. Auto jest z 2005r i na pewno ma EU4.

Po włączneiu zapłonu widać ruch kierownicy/siłownika.

Jeśłi były by zapieczone kierownice turbo to jak można to zniwelować/usunąć.

Auto średnio robi 100km/200km dziennie (50% trasa szysbkiego ruchu a drugie 50% w mieście. Przy takim trybie jazdy kierownice turbo nie powiny się zapiec ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak coś mi się zdaje że będę musiał zdjąć turbo chodź chce tego uniknąć.

 

Po skasoaniu błędów auto śmiga jak trzeba aż do momentu przekroczenia 3 tyś obrotów. Po ponownym podłączeniu pod INPĘ znowu są te same błędy.

 

Jedynie co jest poniżej danych nominalnych z INPY to PWG ale tylko pod obciążeniam. Na wolnych obrotach jest w normie.

Ktoś wie co to jest PWG ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jest zespół potencjometru pedału gazu. On podaje info o tym jak szybko chcesz podawać dawkę silnikowi.

Kiedyś linka otwierała przepustnicę, silnik łapał więcej mieszanki i ogień. Teraz potencjometr masz i elektroniczne sterowanie.

 

Jak źle steruje, to źle jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zrobiłem 300km i dziś rano miła niespodzianka, silnik zaczął pracować poprawnie. Sporadycznie występuje przyduszenie (przerywanie, czkawka) ale już przy wyższych obrotach - 4 tyś. Wieczorem podłącze pod Inpe i zobaczymy jakie błędy będą. Po takim zachowaniu silnika chyba najbardziej prawdopodobne jest sterowanie kkierownikami turbo?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.