Skocz do zawartości

E30 - zimowe opony 14" czy 15"?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Spytam sie jeszcze tutaj poniewaz dosc duzo ludzi zagladaja:

 

Chce kupic nowe zimowki, nie moge sie zdecydowac co do rozmiaru. Mam ori BBSy 14" i 15". 90% jazdy bedzie po autostradach i w gorach na narty (Alpy, Czechy). Auto to E30 kombi na seryjnich sprzezynach.

 

Znajomy mowi zeby jedzic na 14" w 195/60 albo 175/70, ale trudno cos ciekawego znalecz w dobrej cene. Jesli 14" to bym raciej wybral 185/65 albo 185/70 bo wybor o niebo lepszy. A jesli 15", to mysle teraz o 185/65.

 

Moze ktos mi doradzic moze najpierw co do wyboru 14" czy 15"?

Opublikowano (edytowane)

Moja beemka nie ma te slupki o ktorym mowisz. Naklejke mam tylko jedna, pisze W-POWER czy cos takiego, a wiesz co to znaczy?

 

No skoda ze czlowiek ma do wyboru tylko dwa rozmiaru opony, ale coz, tak producent zalecal i zawsze trzeba ich sluchac. To kupie te 205/55r15, napewno szersza opona bedzie lepsza w glebokim sniegu.

Edytowane przez mike_e30
Opublikowano

Bardzo dziwna sprawa, nie moglem ja znalesc przy drzwiach ale znalazlem taka naklejke przy wlew paliwa i nic nie mowi o rozmiar oponach! Dziwne co nie?

 

http://i113.photobucket.com/albums/n238/adrian1s/ROZNOSCI/IMG_1225.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jeźdze na 14 185/60r14 i są trochę małe, ale kupiłem okazyjnie opony po 1 sezonie, wiec jakoś się jeździ. Ale raczej następnym razem będe kupował 185/65r14 lub 185/60r15. Jeśli tylko na autorstrady to proponowałbym 15...opona twarsza i pewniejsza przy wiekszych prędkościach. Jesłi jakieś wioski, miasta, gdzie dużo dziur, wyrw to weź lepiej 14, większy balon, mniej odczuwa się dziury. 195 lub 205 przy e30 na zimę to dla kogoś kto lubi, bo jak dla mnie to cieżko o dobrą trakcję w błocie lub na sliskim w lekkiej budzie i tylnym napędzie. Nawek jak bedziesz chciał wyprzedzać i przeszkoczyć przez wał z błota pośniegowego to 185 przejedzie to bez problemu, na 205, bedzie o wiele gorzej.

 

PZDR>

Opublikowano

nawiazujac do postu Krisa, "wezsza" opona moim zdaniem na zime jest lepsza..

 

patrzac na te prawa fizyki, masa auta ma wiekszy nacisk i mniej rozlozona mase na kola/opony.

porownac sobie mozemy łyżwy i buty na lodzie. - buty slizgaja sie w kazda mozliwa strone, natomiast lyzwy "przod-tyl", na boki ciezko..

to tak na chlopski rozum

Opublikowano
No to tak na serio: oczywiscie ze wezsza opona jest lepsza w sniegu, i proponujac opone 205/55 bo "producent tak zaleca" to wielkie nieporozumienie i idiotyzm. Profil 55? W zimie? A po drugie juz chyba kazdy wie ze produkcja opon letnich czy zimowych w rozmiare 195/65r14 prawie nieistnieje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Bez znaczenia, 14 czy 15.

 

Na twojim rowerze, owszem... :roll:

 

Po tej zimy jezdzilem w mojich E30-tek na roznych zimowek 195/55/14, 185/60/15 i 185/70/14. Bez dwu zdan, 185/70/14 to najlepszy wybor.

 

195/55/14 tragedia. Za maly profil i zbyt szerokie opony. Latalem wszedzie bokami.

 

185/60/15, tutaj profil takze za maly dla te nierownosci, myslalem ze ten bedzie najlepszy wybor ale w gorach nie czulem sie pewny i czesto wpadalem w poslizgach.

 

185/70/14. Zloty srodek. Nawet na autostradzie przy 170kmh bez problemow a w gorach magia. Te oponki byly zalozony na kombiaku, auto ktory ma wage rozlozona 50/50 i moze dlatego tak dobrze wszytko hulalo, ale przeloze ich do sedana i sprobuje jak bedzie sie jezdzilo, mam nadzieje ze spadnie jeszcze jakis snieg.

Opublikowano
Bez znaczenia, 14 czy 15.

 

Na twojim rowerze, owszem... :roll:

 

Po tej zimy jezdzilem w mojich E30-tek na roznych zimowek 195/55/14, 185/60/15 i 185/70/14. Bez dwu zdan, 185/70/14 to najlepszy wybor.

 

195/55/14 tragedia. Za maly profil i zbyt szerokie opony. Latalem wszedzie bokami.

 

185/60/15, tutaj profil takze za maly dla te nierownosci, myslalem ze ten bedzie najlepszy wybor ale w gorach nie czulem sie pewny i czesto wpadalem w poslizgach.

 

185/70/14. Zloty srodek. Nawet na autostradzie przy 170kmh bez problemow a w gorach magia. Te oponki byly zalozony na kombiaku, auto ktory ma wage rozlozona 50/50 i moze dlatego tak dobrze wszytko hulalo, ale przeloze ich do sedana i sprobuje jak bedzie sie jezdzilo, mam nadzieje ze spadnie jeszcze jakis snieg.

Jeździłem i na 14, i na 15, zimą. Różnica na mokrym i w śniegu? Praktycznie żadna. Zimą nie rozwijasz na zakrętach prędkości takich, żeby wyczuć różnicę mniejszego o cal profilu w przypadku kół o średnicy 15.

Poza tym, liczy się nie tylko szerokość i profil opony, ale też rzeźba bieżnika.

Więc następnym razem, zanim postanowisz pieprzyć farmazony - przemyśl pewne rzeczy :cool2: To nie boli.

 

Aha, i pisze się "twoim", a nie "twojjjiiiiimmm". A w rowerze mam 26 cali :8) Dwa, a nie cztery jak u ciebie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Faktycznie, wogole nie pomyslalem ze takie cos jak rzezba bieznika moze miec wplyw podczas jazdy, jak rowniez wzor samego bierznika, grubosc bieznika no i najwazniejsze, wiek samych opon. Ale ze mnie glupol. A ja duren chcialem tylko spytac o wplyw rozmiaru opon.

 

Unbelivable, jeden watek i dwoch kretynow musieli sie wymadrzyc. Wracam do forach anglojezyczynych, chociaz tam mozna normalnie porozmawiac.

 

Tak przy okazji, to powiedz dokladnie na jakich oponach jezdzilesz, ile mialy lat, ile zostalo z bierznika i w jakich warunkach. You know, being impartial and all. Ass.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.