Skocz do zawartości

320d poślizg, skrzynia biegów czyABS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj wpadłem w poślizg, jechałem z Zakopanego, w górach przy zakręcie w lewo, nie naciskałem na hamulca ,a nie na gaz, jechałem ze stałej prędkości 50km/h

i tu nagle życzyło samochód w lewo , a późnej w prawo i znów w lewo i rozkręciło

w odwrotnim kierunku na przeciwnem pasie, dobrze ze nie bylo sdamochodow i nic sie nie stalo.

Ale naprawdę nic nie robiłem zęby wpaść w poślizg :( .Pytanie czy u mnie jest jakiś problemy z ABS? Dla czego nic nie zadziałało i nic nie pokazało na komputerze

Martwię mnie to już 2j dzien...Pierwszy raz cos takiego z automatem :(

Opublikowano
Po prostu uciekł Ci tył auta, zdarza się w tylnonapędowych. To nie ma nic wspólnego z typem przeniesienia napędu a ABS pracuje tylko przy wciśniętym hamulcu. Zwalniaj w zakrętach.
Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Opublikowano
Po prostu uciekł Ci tył auta, zdarza się w tylnonapędowych. To nie ma nic wspólnego z typem przeniesienia napędu a ABS pracuje tylko przy wciśniętym hamulcu. Zwalniaj w zakrętach.

ale na manuału nie rzucało tak nigdy przy poślizgach, zawsze wychodziłem, mam w tym doświadczenie

Opublikowano
Zwalniaj w zakrętach.

 

Przed zakrętami :!:

jechałem właśnie 50km/h nie zwalniałem nie przyspieszałem, właśnie wszytki mówią ze tak i trzeba na śliskiej drodze . myślałem ze u mnie cos z układem hamowania, ale auto sprawne technicznie

Opublikowano
Zwalniaj w zakrętach.

 

Przed zakrętami :!:

 

:duh: ale myślałem dobrze :mrgreen:

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy jaki zakręt :wink: są takie, że 50 to dużo za dużo :8)

Masz asc czy dsc?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam.

W mojej E46 miałem tak, że po wjechaniu na oblodzoną jezdnię tył mi uciekał i auto zaczynało tańczyć bez względu na to czy dodawałem gazu czy też hamowałem silnikiem (też mam ASB). ASC nie reagowało. W moim przypadku winne były zużyte przednie tuleje tylnego wahacza wzdłużnego po obydwu stronach i rozjeżdżała się geometria. Po wymianie i ustawieniu geometrii problem zniknął :) Pozdrawiam

Opublikowano
Witam.

W mojej E46 miałem tak, że po wjechaniu na oblodzoną jezdnię tył mi uciekał i auto zaczynało tańczyć bez względu na to czy dodawałem gazu czy też hamowałem silnikiem (też mam ASB). ASC nie reagowało. W moim przypadku winne były zużyte przednie tuleje tylnego wahacza wzdłużnego po obydwu stronach i rozjeżdżała się geometria. Po wymianie i ustawieniu geometrii problem zniknął :) Pozdrawiam

U Ciebie automat? U mnie strona mechaniczna w samochodzie ok i opony nowe

Opublikowano

Tak mam automatyczną skrzynię biegów.

Geometria u Ciebie była sprawdzana? U mnie mimo iż geometria była ustawiana po wymianie tych tulei i na wydruku potwierdzającym też wszystko było ok, to patrząc na samochód już na oko było widać że źle ustawili (tylne koło było skręcone przodem do środka). Pojechałem skontrolować na stację diagnostyczną i po wjechaniu na płytę do sprawdzania zbieżności tył uciekł 5 mm więc do poprawki. W warsztacie założyli sprzęt na koła i faktycznie geometria rozjechana. Okazało się, że winny był praktykant, który za każdym razem dokręcał śruby kluczem udarowym i koło uciekało. Jako że patrzyłem im na ręce i ekran to poprawiali do skutku (dopiero za piątym czy szóstym razem przykręcił dobrze).

Nie miałeś czasem włączonego tempomatu na stałą prędkość?

Pozdrawiam

Opublikowano
Tak mam automatyczną skrzynię biegów.

Geometria u Ciebie była sprawdzana? U mnie mimo iż geometria była ustawiana po wymianie tych tulei i na wydruku potwierdzającym też wszystko było ok, to patrząc na samochód już na oko było widać że źle ustawili (tylne koło było skręcone przodem do środka). Pojechałem skontrolować na stację diagnostyczną i po wjechaniu na płytę do sprawdzania zbieżności tył uciekł 5 mm więc do poprawki. W warsztacie założyli sprzęt na koła i faktycznie geometria rozjechana. Okazało się, że winny był praktykant, który za każdym razem dokręcał śruby kluczem udarowym i koło uciekało. Jako że patrzyłem im na ręce i ekran to poprawiali do skutku (dopiero za piątym czy szóstym razem przykręcił dobrze).

Nie miałeś czasem włączonego tempomatu na stałą prędkość?

Pozdrawiam

Dzisaj zapaliła się kontrolka ABS razem z czerwonej kontrolka i nie zgasła .Teraz juz wiem co to bylo, dzisaj sprawdze wszystko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.