Skocz do zawartości

318CI N42 slaba kompresja czy pompa


nice123

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z odpalaniem.

 

Kiedy krece rozrusznikiem auto gada i w sekundzie mi gasnie. Dopiero po drugim kreceniu zlapie i silnik pracuje bez zarzutu.

Wydaje mi se kiedy krecilem dluzej rozrusznikiem trzymajac kluczyk 1-2sek dluzej to mi nie gasla.

Jedziemy dalej.

Ostatniego ranka -godz. 7- bylo ok 10stopni. Nie wiem jak bylo w nocy ale moglo byc jeszcze zimniej. Wsiadam do auta. Pilna wycieczka.. a tu amba! Musialem ja krecic chyba z 6 razy zanim zagadala.

 

DLATEGO KIERUJE DO KOGOS KTO WIE PYTANIE:

 

Jaka jest prawidlowa kompresja silnika benzynowego 318ci , 1995cm3, N42

Ponoc po jakiejs probie.. kompresja w mojej bumie wynosi 8. Czy to oznacza ze silnik jest dojechany czy jeszcze miesci sie w jakiejs normie?

 

 

 

Pompa?

Druga sprawa wyglada tak ze przy pierwszej kresce na wskazniku paliwa auto gaslo mi tak jakby nie mialo paliwa. Mialem tak 2 razy dlatego po tym incydencie zawsze staralem sie trzymac paliwo powyzej tej kreski. Jesli pompa ma slaba wydajnosc to auto ma problemy z odpalaniem, prawda?

Jak sprawdzic pompe?

nice is now known as Cream
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test 6 101266

_ _6.1 _ _ 0367

1_6.2 _ _ 0356

 

Rozumiem ze L zbiornik ma 10,1 litra

P zb. 26,6 litra

 

 

Suma 36,7 litrow

 

Na wskazniku mam ponad 1/2 baku. Wychodzi ze pompa dziala sprwanie i moge wykluczyc ja jako problem z moim odpalaniem ?

Dodam ze mam nowy filtr paliwa bo ten ktrory siedzi pod autem jest zgiety. Bede musial sprawdzic jeszcze raz czy uda mi sie wyjezdzic paliwo do rezerwy

nice is now known as Cream
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kompresja 8 to kicha, by nie powiedzieć ze dup...na wszystkich garach jest taka sama???

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmmm nie domykają się zawory i kompresja spierdziela...jak masz gaz to mogą byćzawory wypalone.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdź raz jeszcze kompresję na cylindrach. Pamiętaj aby pomiar był prowadzony na zimnym silniku. Kompresja w benzynie powinna być powyżej 10-11 atmosfer. Nie wiem tylko czy w tych silnikach z valvetronikiem jest tak łatwo zmierzyć kompresję... Czy np w INPIE jest opcja do sprawdzenia kompresji...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik

, tylko że słabszy bo 115 km, mam lpg ponad 3 lata, mam to samo co ty, jak mam więcej paliwa to odpala normalnie, a jak poniżej pierwszej kreski to się dusi ,dopiero jak zgasze ,i odpale za drugim razem to normalnie pali,ponoc to jest wina złej kalibracji lpg ,jeszcze do tego słychac z filtra paliwa takie wrrr na niskich obrotach raz miałem tak, ze paliwa w lewej komorze nie było i auta nie mogłem odpalic kompresje mam podobną jak ty,ale dalej z tym walcze może trzeba zalać bak do pełma i sie skalibruje sam zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też mam lpg od półtora roku ale odpukać jest wszystko ok. Oczywiście były pewne kłopoty na początku z ustawieniem lpg. Generalnie silniki z valvetronikiem są bardzo wrażliwe na dobre ustawienie lpg. Nie da się przeprowadzić zwykłej kalibracji lpg. Całą regulację należy przeprowadzić podczas jazdy. Ale nawet jeśli wszystko będzie ok na lpg, na benzynie auto może być np. mułowate nie równo pracować na biegu jałowym itd... Winę za to również ponosi zła kalibracja lpg. Za bogata czy za uboga (to jest najgorsze) mieszanka lpg będzie "psuć" mapy wtrysku na benzynie. Więc nie ma co liczyć, że samo się ustawi bo tak nie będzie. Trzeba jechać do gazownika a on laptopa na kolana i w drogę. Spróbuje pojeździć tylko na benzynie (wtedy faktycznie auto samo się dostroi) i zobaczcie co się dzieje. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mechanicy nie chca rozbierac silnika bo powiedzieli mi ze musieliby kupowac specjalny klucz za 1.500zl

Poza tym powiedzieli mi ze BARDZO DZIWNE JEST TO ze kompresja na KAZDYM CYLINDRZE wynosi "7" atmosfer. Mowia ze pierscienie sa raczej dobre tylko gora silnika. Mowili o VALVETRONIKU. Obawiaja sie ze to moze byc nawet jakas Pierdola. Proponowali mi serwis BMW ale tam mnie chyba skosza ostro z okresleniem co jest grane?

nice is now known as Cream
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.