Skocz do zawartości

[318i] 98 Zgrzytanie tylnego wachacza - WTF?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Panowie - zara mnie trafi. W czasie jazdy z okolic tylnego prawego koła dochodzi masakryczne zgrzytanie - nie da sie tego opisać. Auto poszło na podnośnik i stwierdzono że owy dźwięk dochodzi z okolic wahacza. I teraz dokładnie - http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=33_0840&hg=33&fg=30 element 13 ruszany na boki wydaje ten dźwięk. Rozebrano tylne zawieszenie, luzów nie stwierdzono, wszystko ładnie nasmarowane - składamy - efekt jest taki że zgrzyta dwa razy głośniej - WTF??? Czy ktoś z Was miał podobny problem? Pytanie mam co do elementu numer 2 bo to on w sumie wykonuje identyczny ruch kiedy ruszam tym ustrojstwem NR13. Czy to może być zatarte w "środku"?
Opublikowano

Witam!

 

Na 99% problem leży w tulei wahliwej nr. 2 na rysunku tym co kolega pokazał.

 

Miałem taki sam problem, z tym że nie zawsze zgrzytało/skrzypiało, a nasmarowanie załatwi problem na krótką metę, albo wcale nie pomoże, ponieważ ta tuleja to coś w stylu przegubu tzn. nowa waha się na boki, ale nie ma prawa wykonywać ruchu góra - dół jak w przypadku zużytego elementu.

 

http://images41.fotosik.pl/1280/513bc694d527131bm.jpg

 

Ja zakupiłem firmy Meyle koszt za 2 szt. to ok. 134zł. Wymiana bez specjalnego ściągacza dość trudna.

Po wymianie konieczna kontrola geometrii tylnego zawieszenia głównie pochyleń, a przy okazji i zbieżność można skontrolować.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
Elementy zawieszenia się wymienia a nie smaruje !!! Jak coś skrzypi,zgrzyta to jest zużyte i tyle. Do jakich wy warsztatów jeździcie ,że naprawa zawieszenia polega na nasmarowaniu :duh: Ja już przerabiałem różne skrzypienia i zawsze tylko wymiana elementów rozwiązywała sprawę chociaż na stacjach diagnostycznych panowie twierdzili ,że luzów nie ma i wszystko jest idealnie
Opublikowano
Bardzo dziękuje za odpowiedzi. Co do kwestii warsztatów to kolega ma całkowitą racje z tym że trza najpierw wiedzieć co wymienić. Kilka osób to oglądało i obsłuchiwało i nikt nie potrafił tego zdiagnozować i dlatego smarowanie miejsc co by w ten sposób znaleźć usterkę. Tuleje już zamówiłem - będę meldował o postępach. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.