Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

od kilku tyg borykam sie z dymieniem w komina swojej BMW. Troche mnie to denerwuje jak widze to w lusterku, pierwsze skojarzenie padlo na wtryski, wiec wrzucam print screeny w INPY. Moze koledzy cos podpowiedza, czy z wtreyskami jest cos nie tak, lub ewentualnie jaka moze byc przyczyna?

 

bieg jalowy, wolne obroty

 

http://imageshack.us/f/35/beztytuurzf.jpg/

 

bieg jalowy 1500 rpm

 

http://imageshack.us/f/163/15rpm.jpg/

 

a tu jeszcze inne wykresy na biegu jalowym na wolnych obrotach

 

 

http://imageshack.us/f/266/50419414.jpg/

 

http://imageshack.us/f/641/54555713.jpg/

Opublikowano

korekcje wtrysków w inpie pokazują stan słupka i tylko w częsci obrazują stan wtrysków :( miałem tak diagnozując 330d niby korekcje ok a 6 wtrysków do roboty było :(

najlepiej jezeli masz podejrzenia ze leją, wyciągnąć i dać do sprawdzenia...

powodem kopcenia do 2,5 tyś obr może być zacinający sie EGR powyżej to wtryski ...

filtr powietrza drożny??

odma sprawdzana??

Opublikowano
filtr powietrza sprawny, odma nowa, przejechane na niej moze 5 tys km. no w sumie jak mu depne w okolicach 1400 rpm to dymi bardziej wlasnie do okolic 2400-2800 rpm, pozniej juz troche mniej, dymienie sie zaczynalo od jakis 5tyg, i zaczyna narastac. Nie zauwazylem zeby auto bylo slabsze, ani nie ubywac plynu, oleju itp. Wszystko w normie
Opublikowano
sciągasz wężyk podcisnieniowy z gruszki EGr i wkręcasz w niego śrubkę 5 lub 6 by układ sie nie rozszczelnił :cool2:
Opublikowano
bylem dzis zobaczyc na ten zawor EGR i jest ok, ale znalazlem pekniecie na tym gumowym kolanie idacym od IC do EGR, pewnie przecielo mi to wtedy co mi sie wiatrak rozlecial. To moze byc przyczyna kopcenia? kopci raczej tak na szaro niz na czarno, wiadomo, baka czarnego tez pusci ale tylko chwile. Przeciecie jest jak od noza i ma moze 2-3 cm.
Opublikowano
dokladnie tak bylo, waz naprawiony, i dymienie ustalo. Ale mam jeszcze jedno pytanie, jakie sa maksymalne i minimalne dopuszczalne wartosci dla wtryskow w inpie? mam sie martwic ze 3 wtrysk jest prawie na -3 ? czy tez jeszcze nie jest z nim tak zle?
Opublikowano

ja mysle tak: jesli silnik pracuje rowno bez zachwian czy przerywania (sterownik daje rade skorygowac roznice na wtryskiwaczach), nie wzrasta zuzycie paliwa i nie dymi - to jezdzisz bezstresowo. Jesli ktoras z tych rzeczy szwankuje sprawdzasz ponownie ( masz czym) weryfikujesz i naprawiasz. ale to tylko moje zdanie.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.